Hoofdmenu

vraagje

Gestart door diana, 08 september, 2005, 17:45:43

Vorige topic - Volgende topic

diana

Hallo allemaal,

Mijn dochter van 13 jaar heeft in mei de uitslag gekregen van pfeifer.
Voordien werd er gezegd keelontsteking waardoor ze ook antibiotica gekregen heeft toendertijd.
In de vakantie knapte ze redelijk weer op, nog wel wat vermoeid maar niet zo extreem meer.
Nu zit ze in de brugklas , maar ze komt heel moe thuis en weer de keelpijn en vandaag ook duizelig weer. De school heeft een apart rooster voor haar inelkaar gezet. Ik heb vandaag de huisarts opgebelt en deze zegt tegen mij , dat ik gewoon moet doorzetten met haar en dat ze medisch gezien genezen is dus ook haar uren kan draaien.
Ik stond eigenlijk versteld van het onbegrip vandaar dat ik jullie om advies vraag , hoe jullie dit hebben opgepakt.

groetjes diana

Marco

Onvoorstelbaar wat een onbegrip, deze arts heeft zich blijkbaar nog nooit in Pfeiffer verdiept. Ik heb sinds februari dit jaar Pfeiffer en werk weer deels met pieken en dalen, soms gaat het een paar weken goed en dan weer helemaal niet. Deze week weer slechte week, erg beroerd, intens moe en duizelig. Herkenbaar dus! Juist concentratie en drukke omgeving vreet energie en is dus moeilijk. Ik kan me dus goed voorstellen dat je dochter dat niet aankan. Juist niet forceren is het devies met pfeiffer. Het zit volstrekt niet tussen de oren ofzo, maar heeft echt een medische oorzaak. 40% van de mensen is na 9 maanden van Pfeiffer af en 75% pas na 18 maanden. Dan nog een restgroep die er veel langer over doet. Hoezo doorduwen.... Hoe meer je nu doorduwt, hoe langer ze er last van zal houden. Gebruik niet meer energie dan je hebt en vraag evt. doorverwijzing naar internist, die wat verder kan kijken en bloed nog eens goed onder de loep kan nemen, ook bijv. op tekort vitamine B12. Er staat veel info op deze site, dus kijk eens rond. Veel sterkte!

Anonymous

Dank je wel Marco voor je antwoord.

Net als jou vonden wij het ook onbegrijpelijk hoe een arts zo kan praten, maarja ik moest natuurlijk wel de school inlichten over de huisarts. Ze krijgt een heel apart rooster , ze hoeft maar 2 uurtjes op een dag op school te zijn en dan vanaf half 11 tot half 1 , dus ook voor haar de mogelijkheid dat ze een goede nachtrust krijgt.
We zijn zeker blij met jou tip over de internist daar hadden we nog niet aangedacht!
Jij vertelde dat je ook continu flinke down periodes hebt , maar als je even weer gerust hebt voel je je dan wel weer goed? Dat heeft onze dochter namelijk wel. Vooral de drukte en het concentreren dat is voor haar erg moeilijk, ze hoeft ook nog geen huiswerk etc te maken dus 1 mzzl hebben we dat de school heel goed mee wil werken aan het helingsproces.

groetjes diana en jij ook veel beterschap

.Simone.

Ik heb er gewoon geen woorden voor!!
Medisch gezien genezen???
Medisch gezien valt er weinig aan te doen!!
Ik kan daar zo kwaad om worden!
Ik ben in ieder geval blij dat de school er in ieder geval nog begrip voor toont!
Je kan van pfeiffer heeeel lang ziek zijn en er heel veel klachten van hebben.
Ik heb al sinds eind april CMV (zowieso) en ik heb er alle dagen last van, met soms wat ups en downs.
Ik heb regelmatig ontstoken lymfklieren, keelpijn, moe, down en lusteloos.

Wat mij tot nu toe helpt, is een accupuncturist.
Daar wordt ik mee behandeld en met homeopatische supplementen.
Maar een internist is ook een goed idee.

Laat je dochter vooral goed naar d'r eigen lichaam luisteren!!!

Als het niet gaat moet ze rusten! Gaat het goed, kan ze wat meer.
Laat haar in ieder geval niet meer doen dan ze kan.

Sterkte!!