Vraag me wat dingen af... wie weet het?

Gestart door Alex, 28 juli, 2005, 17:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

Heey allemaal!

Van de week ben ik weer eens naar de huisarts geweest. Heb sinds december 2004 Pfeiffer, wat nu dus al 8 maanden is.
Naast een nog steeds erge vermoeidheid val ik heel langzaam af, zit nu op een gewicht van 53,5 kilo. (wat ruim een jaar geleden 60 kilo is geweest) Mijn vermoeidheid lijkt samen te gaan met een ruim verhoogde hartslag. Bij het minste of geringste schiet ie omhoog en voel ik mijn hart duidelijk en hard kloppen. Hier ben ik erg van geschrokken. De huisarts zegt dat dit niks meer met Pfeiffer te maken heeft. Volgens hem zou je na 3 maanden alweer de oude moeten zijn. (al vind ik dat wel krap genomen...)
Nu ben ik dus naar de internist gestuurd.
Ik vraag me af of bovenstaande echt niet meer door de pfeiffer komt. Heeft iemand hetzelfde (gehad)?
Ik heb van iemand gehoord dat Pfeiffer ook chronisch kan worden, waar ik al helemaal niet aan moet denken, maar op internet staat dat dit zelden voorkomt...
Begin nou wel een beetje de kriebels te krijgen en wil nou weleens weten wat er aan de hand is  :?

Gijs

Klinkt bekend...Mijn hart ging ook als een wilde tekeer als ik net teveel inspanningen deed. Ook had ik vaak hartkloppingen. De laatste tijd heb ik het niet meer zo veel, maar in het begin wel. (ik heb nu 4 maanden pfeiffer)

Mij werd verteld dat dit te maken heeft met je milt. Als ik het goed heb is de milt nauw betrokken bij de functie van je hele afweersysteem, wat gestoord is door Pfeiffer.

Maar dit was dus allemaal aan mij verteld toen ik nog niet zo lang pfeiffer had voor de duidelijkheid...

Star

IK heb hier ook last van. Ik heb sinds mei pfeiffer. En ben steeds door gaan werken. Afgelopen twee weken kon ik echt niet meer en ben ik thuis gebleven van werk. Had voor dat ik thuis bleef de hele dag last van verhoogde hartslag.. En dat maakte me alleen nog maar mee moe. In de twee weken dat ik nu thuis zit heb ik er geen last van gehad. Omdat ik denk ik totaal ontspannen was. Vandaag voor het eerst weer werken. En het begint nu alweer die hartkloppingen... Het is rot. Maar laat me er niet door thuis blijven.
Ik heb trouwens ook altijd verhoging zo ongveer 37.7. Al  merk ik daar niets van hoor. EN last van me maag en darmen.... Of dat met pfeiffer te maken heeft weet ik niet. Maar geloof wel dat je hele afweersysteem naar de klote is door pfeiffer.
Beterschap!

Anonymous

Hoi,

Ikzelf ben 17 jaar en ben nogal vaak ziek, oftewel nogal vatbaar voor griepjes en andere virussen. Dit vatbaar zijn heb ik eigenlijk altijd al wel gehad maar er rekening mee houden vind ik maar niks. Afgelopen november (november 2004) had ik een virus (hoe het virus heet weet ik nog steeds niet) maar het hield in dat je 24 uur lang niks binnen kon houden. het zou dan wel na die 24 uur volledig over zijn, de klachten die bij dit virus hoorden; misselijkheid, afvallen, benauwdheid, hoofdpijn en nog meer hebben bij mij twee maanden hevig volgehouden. eigenlijk sinds ongeveer twee maanden voel ik me pas weer erg goed. ik was weer redelijk aangekomen (was van 52kg naar 46kg gegaan..) en woog weer 49kg. nu weeg ik weer 46.5kg sinds afgelopen maandag ben ik erg moe (terwijl ik nooit slaap nodig had en zelfs niet meer kon slapen dan 7 a 8 uur zou ik nu de hele dag door kunnen slapen) na bijna elke inspanning ben ik erg moe. Ik eet meer dan genoeg dus daardoor kan het niet komen dat ik zo afval. Ik heb snel hoofdpijn en heb nou drie dagen last van erge keelpijn. Kan iemand mij vertellen wat nog meer symptonen zijn van pfeiffer? (ik ben erg benieuwd wat ik nou dus heb).
ik weet namelijk dat school saai is, maar in slaap vallen tijdens de lessen vind ik dan overdreven :S Alvast erg bedankt, Beterschap voor alle mensen die last hebben van pfeiffer of andere virussen. xxx

Lesliee

hee meiss ...

voor de gene die schreef dat sn pfeiffer met darm en maagklachten gaat ..

ik heb daar ook heel erg last vn ..
ik weet sinds afgelopen vrijdag dak pfeieffer heb ..

maar waar ik t meeste last vn heb is mn buik en darmen ..
moe bn ik okw el erg..

maar de dokter dagt eerst dat ik 1 of ander siekta aan mn klieren had en iets aan mnlever...

daar had ik de symptonen vn ..
maar ewr kwam dus pfeiffer uit..
mjaa ..
t is egt zoo verveldend..
heel je leven veranderd erdoorr ..!!!!

ik wens iedereen veeeeel sterktee!!
enm beterschap (K)

maaike

Citaat van: "Anonymous"Hoi,

Ikzelf ben 17 jaar en ben nogal vaak ziek, oftewel nogal vatbaar voor griepjes en andere virussen. Dit vatbaar zijn heb ik eigenlijk altijd al wel gehad maar er rekening mee houden vind ik maar niks. Afgelopen november (november 2004) had ik een virus (hoe het virus heet weet ik nog steeds niet) maar het hield in dat je 24 uur lang niks binnen kon houden. het zou dan wel na die 24 uur volledig over zijn, de klachten die bij dit virus hoorden; misselijkheid, afvallen, benauwdheid, hoofdpijn en nog meer hebben bij mij twee maanden hevig volgehouden. eigenlijk sinds ongeveer twee maanden voel ik me pas weer erg goed. ik was weer redelijk aangekomen (was van 52kg naar 46kg gegaan..) en woog weer 49kg. nu weeg ik weer 46.5kg sinds afgelopen maandag ben ik erg moe (terwijl ik nooit slaap nodig had en zelfs niet meer kon slapen dan 7 a 8 uur zou ik nu de hele dag door kunnen slapen) na bijna elke inspanning ben ik erg moe. Ik eet meer dan genoeg dus daardoor kan het niet komen dat ik zo afval. Ik heb snel hoofdpijn en heb nou drie dagen last van erge keelpijn. Kan iemand mij vertellen wat nog meer symptonen zijn van pfeiffer? (ik ben erg benieuwd wat ik nou dus heb).

Pfeiffer houdt vooral moeheid in en opgezette klieren. Het begint vaak met een griepje met keelontsteking. Maar er kunnen nog veel meer andere dingen bij komen kijken.

Het lijkt mij niet echt normaal hoe je loopt te kwakkelen. Hoe vervelend het ook is, ik zou je huisarts opzoeken. Misschien kun je bloed laten prikken op verschillende dingen.

Sterkte!