Opnieuw " aangestoken"?

Gestart door ..Biek.., 25 juli, 2005, 19:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

..Biek..

Hoii!
Ik had even een vraagje.. Misschien dat mensen er antwoord op hebben of een advies of mening.. Graag :)
Op m'n 14e heb ik bloedarmoede gehad. Ik had gelijk een conditie van 0,0 terwijl deze altijd goed was.
Op m'n 17e-18e werd in een "later stadium" de ziekte van Pfeiffer geconstateerd. Omdat mijn celletjes al oud waren konden ze zien dat ik op de "retourweg" zat van deze ziekte. En ik al die tijd maar denken dat het de bloedarmoede was.
Nu ben ik 21 en is bij een vriendin sinds een week of 6 de ziekte van pfeiffer geconstateerd. Nu moet ik zeggen dat ik al een maand of 2-3 grandioos moe ben en erg last heb van mijn keel. Ik dacht aan een griepje.. Maar die vermoeidheid gaat wel erg lang duren. Is het zo dat ik weer last kan krijgen van die gezellige Pfeiffer-celletjes in mijn lichaam?? Door evt "over-besmetting" van een vriendin? Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen!
Bedankt!

maaike

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

henk700

Ja hoor  kan zeker
Zodra je weerstand omlaag gaat  dan kan het weer opspelen
Ook al zeggen de dokters van niet

Zazana

ired of being tired...

roozya

Hai,
Hoe kom je dan aan de info dat als je weerstand laag is je weer last kan krijgen.
Ik heb ook al antistoffen tegen pfeiffer sinds mn 18e of zo. Maar nu hebben mijn man en mn kindje pfeiffer. En ik ben al die tijd ook steeds hoesten keelpijn, hoofdpijn, nekpijn en dikke klieren. Alleen de dokter zegt dat het inderdaad niet nog een keer kan. Wel een bloedtest gedaan. Maar kreeg als antwoord je hebt al antistoffen dus je kan het niet hebben.
Betekent dat dan dat het virus ook niet geactiveerd is. Of is de test gewoon niet ingesteld op activatie van het virus?
Of ben ik gewoon steeds elke week verkouden?

Groetjes Roozya

Anonymous

Mijn dochter ( 16 jaar) is deze week weer bij de huisarts geweest....en deze heeft niet ontkend dat pfeiffer weer de kop op kan steken.

Schijnbaar zijn de meningen van huisartsen nogal verdeeld.

Ze heeft nu een jaar deze ziekte....en sinds een paar weken gaat het weer helemaal fout....opgezette klier onder de oksel...en koorts...daarna ..koorts misselijk...gaat 2 dagen goed..en nu weer hoge koorts keelontsteking...zere nek...hoofdpijn

De uitslag van het bloed is nog niet bekend maar...het blijkt wel weer voor zover ik kan beoordelen weer voor heftige dingen te kunnen zorgen....


groetjes ik

Bor

Hoi,
Ik heb geen idee hoe vaak je de ziekte van Pfeiffer kunt krijgen. 1x is normaal. Ik hoorde net dat ik inmiddels herstellende ben van de derde keer. Het bleek uit mijn bloed dat ik het 2 weken geleden had. Inderdaad ben ik toen ongeveer van de wereld gestort van vermoeidheid en heb 3 dagen erg veel geslapen.
Nu gaat het veel beter. Sinds een kleine week heb ik dagelijks weer wat energie 'over' als de dag op is.
Ik had inderdaad een lage weerstand door zware training en dieet op een verkeerd moment. Beide zijn aangepast en ik ben weer langzaam de oude aan het worden.
Succes allemaal,
Bor