Besmettelijkheid / Geen pfeiffer meer??

Gestart door Amber, 08 juli, 2005, 15:45:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amber

Hoihoi!
Ik heb nu, sinds een maand denk ik, ook pfeiffer.
Ik heb de eerste 3 dagen ongeveer koorts gehad, ik voelde me totaal niet lekker. Ik knapte weer op, en had eigenlijk zo goed als nergens meer last van. Een weekje later werd ik moe, erg moe.. Ik sliep eigenlijk de hele dag door, en als ik niet sliep, dan lag ik op de bank uit te rusten. Ik dacht dat het oververmoeidheid was, ik had immers mijn examens gehad en dat heeft natuurlijk voor de nodige spanning gezorgd. Een weekje heb ik gewoon erg rustig aan gedaan, maar toen kwamen de keelpijn en de opgezwollen klieren. Een paar daagjes later toch maar naar de dokter gegaan en bloed laten prikken, de uitslag: ik had pfeiffer. Maar eigenlijk heb ik er sinds die uitslag (zo'n 1,5 week geleden) niet zo'n last meer van. Ik werk ook weer gewoon (dat is maar 1 of 2 dagen in de week, het is een part-time baantje) en het gaat best goed. Ik moet alleen niet 2 dingen op een dag doen (bijv. smiddags naar de stad, en savonds nog werken ofzo), dat is wel vermoeiend. Ik slaap ook niet meer overdag ofzo, maar heb weer een normaal ritme.

Nou vroeg ik me af, aangezien ik denk ik niet zo'n erge vorm van pfeiffer heb (ik heb me intotaal maar iets van 2 weken echt ziek gevoeld), of ik nog lang besmettelijk ben? Ik heb heel wat research gedaan op internet, maar daar staat eigenlijk overal wat anders, en nergens kan ik vinden of de ersnt van de ziekte, de besmettelijkheid bepaalt. Ik ga namelijk over 1 maandje op vakantie met vriendinnen, en wil eigenlijk wel weten of ik dan nog besmettelijk ben  :wink: Kan ik dan gewoon zoenen?

En wanneer weet je dat je geen pfeiffer meer hebt??

Alvast bedankt!

Gilamonster

hmms bestaat inderdaad heel wat onduidelijkheid over. En om eerlijk te zijn weet ik het zelf niet precies, maar volgens mij is het zo dat eens je het gehad hebt, je heel je leven besmettelijk blijft. Het naar het schijnt wel zo dat je tijdens incubatietijd (moment tussen besmetting en doorbreken van de ziekte), de ziekte zelf, en vlak na de ziekte het meest besmettelijk bent. Hoe lang die periode juist is, weet ik eigenlijk niet. Sorry voor het niet echt kunnen verder helpen.
reams are nothing more than wishes, and a wish is just a dream you wish to come true.

petra

je blijft wat ik heb gehoord nog 6 maanden na die tijd besmettelijk.
et komt allemaal goed..wacht nou maar af wat de tijd met je doet.

OlavTorkson

Besmettelijkheid is relatief. Voel je niet schuldig, verspreid het virus! Praktisch iedereen krijgt het hoe dan ook.
BRUIF to the world!

maaike

Dat je overal andere dingen vindt zegt al hoe onduidelijk het is: iedereen denkt weer wat anders. Sommigen zeggen dat je je hele leven besmettelijk bent.

Wat Olav zegt: ga gewoon je gang tijdens de vakantie. De besmettelijkheid is iig al verminderd. Niemand weet wanneer je nog besmettelijk bent en wanneer niet ;).

Ohja, je kunt het natuurlijk ook nog ff aan je huisarts vragen, misschien heeft hij/zij er een idee over, als hij/zij zegt dat het kan, hoef je je iig niet schuldig te voelen :p.

OlavTorkson

*gaat nu heel erg op sommige mensen hun schuldgevoel spelen*

Ja, lekker makkelijk is dat! Dan besmet je zomaar iedereen en zeg je dat het niet erg is omdat de dokter zei dat het mocht. Pfoe...

*is het gelukkig niet met zichzelf eens*
BRUIF to the world!


maaike



Amber


marieke

bij mij kwam het van de koorts....

zus

Ik had dat vooral 's nachts. Werd ik om een uurtje of drie drijfnat wakker. Erg vreemd want ik zweet nooit zoveel. Maar ik geloof dat wel meer daar last van hebben gehad.

OlavTorkson

BRUIF to the world!

Carlijn

Ja, ik zweet me 's nachts ook te pletter. Word dan drijfnat wakker.

Ook nu ik geen koorts meer heb en de keelonsteking BIJNA weg is.. Het slapen gaat op zich wel veel beter, want in het begin kon ik helemaal niet slapen... :evil:

Maar dat zoenen was ik ook wel geinteresseerd in... Niet dat ik al beter ben, maar altijd handig om te weten als je vrijgezel bent :P
estina lente
(Latijn: Haast je langzaam)

Carpe diem!!
(Pluk de dag)

mari

hallo,

Mijn vriendje heeft ook pfeiffer. Maar is het overdraagbaar bij sex?? Bijvoorbeeld als ik zijn sperma slik???

Dank
Mari

OlavTorkson

Nee. Het is geen soa. Maar seks zonder te zoenen is saai en liefdeloos. *spreekt uit ervaring*
BRUIF to the world!

Else

heej..
Kweet nu 2 maanden datk pfeiffer heb.. heb sinds toen hebk egt complete rust gehoude enzow..kwas de eerste 2 week moe ofzow maa nu absoluut ni meer.. khad ut owk ni zow heel erg..maa kheb duss un hele leuke jongen ontmoet waar k graag meej wil zoene maa kben bang dattie owk pfeiffer krygt.. dan hebk un vet schuldgevoel! Zn zus heeft owk pfeiffer gehad.. duss hy weet wel hoe ut is mja kheb geen gevoel meer datk ut nog heb.. dus wa zegge jullie.. kank met um zoene zonder schuldgevoel of kank nog btr ff w88?? Alvast thanks voor jullie antwoord ;) Kuss..