pfeiffer oorzaak van allergie en hoofdpijn?

Gestart door Jesse, 01 januari, 1970, 01:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jesse

Zo'n 10 jaar geleden heb ik de ziekte van pfeiffer gehad. Hierna ben ik nooit de oude geworden. Vermoeidheid en hoofdpijn volgde. Volgens artsen lag mijn hoofdpijn aan mijn houding en dat daardoor mijn rug hoofdpijn veroorzaakte. Tot vorige week, toen ben ik naar een osteopaat gegaan. Deze vertelde mij dat ik voedselallergie/intollerantie heb voor koemelkeiwitten en dat mijn alvleesklier niet goed suikers kan omzetten. Gevolg: hoofdpijn, vermoeidheid en problemen met de lever en darmen. Nu denk ik dat dit gekomen is door de ziekte van pfeiffer, omdat ik daarvoor nooit eerder last heb gehad. Wat denken jullie? is er iemand anders die dit bekend voorkomt?
Jesse

Gast

Zoals  ik ergens anders al zei weet ik niet of dat kan. Zoiets kan sowieso toch later ontstaan? Zeker als je bijvoorbeeld veel suiker hebt gegeten en je blijkt voedselintolerantie tegen suiker te hebben. Dan heeft je lichaam dat volgens mij gewoon opgebouwd.

Maar ik heb er dus geen antwoord op, ik weet niet of het kan. Ik denk het op zich wel, omdat je lichaam minder weerstand heeft gekregen.

G. Both

Hoi, het kan heel goed dat pfeiffer er voor heeft gezorgd dat je die klachten kreeg. Alleen is pfeiffer niet de directe oorzaak, maar de indirecte. Als je pfeiffer hebt wordt er namelijk van je hele lijf meer gevraagd. al je organen worden zwaarder belast. Als het dan zo is dat je alvleesklier, of een ander orgaan, zwak is dan kan het zijn dat je daar last van krijgt. Waarschijnlijk had je zonder pfeiffer uiteidenlijk ook wel last gekregen, maar pas veel later in je leven. Ik ben overgens wel benieuwd of jou dieet, ik neem aan dat je nu een dieet volgt, helpt tegen je vermoeidheids klachten.
Sterkte nog!

jesse

Ik heb inderdaad een dieet hiervoor gekregen. Niet gemakkelijk, ik mag geen suikers of koemelk meer en ook geen geraffineerde producten. Het is ff zoeken maar uiteindelijk kom je er wel. Het gaat nu al een stuk beter, ik heb bijna geen hoofdpijn meer en heb weer wat meer energie gekregen. Het helpt dus wel, gelukkig maar, het heeft lang genoeg geduurd. En niet dankzij mijn huisarts, daar heb ik echt helemaal niks aan gehad. Tip: alternatieve geneeswijze helpt.