Mensen, spam HIER en niet ergens anders

Gestart door OlavTorkson, 30 april, 2005, 15:12:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

OlavTorkson

Bhoeddisme (meestal met h en dubbel b) is een godsdienst, in de zin dat er een god is die ze vereren (Boeddha). Het Boeddhisme stamt af van het Hindoe
BRUIF to the world!

zus

Uhhh, helaas Olav... het Boeddhisme is geen godsdienst (in de strikte zin van het woord). Het is een reactie op het Hindoeisme, waarbij het Boeddhisme het hindoeistische godepantheon afwijst. Het kastesysteem en priesterbemiddeling worden afgewezen en de kringloop der wedergeboorten kan op eigen kracht worden doorbroken waarmee het Nirwana binnen het bereik komt.

Het Boeddhisme is zelfs terug te voeren op een stichter, namelijk Sidharta Goutama. Hij werd geboren 560 v.C., als zoon van een rijk stamhoofd, huwde een weduwe en had bij haar een zoon. Op 29-jarige leeftijd kwam hij in een ernstige religieuze crisis, verliet huis en haard en probeerde eerst door een strenge ascese en zelfkastijding een oplossing te bereiken. Na zes jaar aldus geleefd te hebben en na een periode van 49 dagen van eenzame meditatie kwam de verlossing in de vorm van de verlichting. Gautama werd Boeddha (= d

Nikki

monotheisme?????

misschien wordt dat ook wel weer een nieuw geloof.....,
(maw doorgeven?????

Nou wie weet Olav wordt je nog wel een/de bekende nieuwste monotheist met een nieuwe generatie????

keep on going.......,
:wink:

Nikki

ik bedoel godsdienst.......,

:?:  :?:  :?:
Nikki

zus

Monotheisme wil zoveel zeggen als een godsdienst die uitgaat van

Nikki

waar gaat die film Kingdom of Heaven dan over???

(las er iets over maar niet genoeg tijd om te lezen...,

vlgns mij staat ie al uitgebreid beschreven ergens maar weet het eff niet meer!!!

Nikki
:idea:

OlavTorkson

Citaat van: "OlavTorkson"Nou geef ik toe dat ik minder afweet van de "oosterse" religies dan van de "westerse". Misschien is het daarom dat die mij meer aanstaan.

Ik heb al aangegeven dat ik hier niet veel van af wist. Ik laat het graag aan de experts over, dit was het idee dat
BRUIF to the world!

Nikki

ja nou dat weet ik allemaal eff niet. (film)

dan weet ik maar de helft en weet niet waar het over gaat...,
enzo etc.

maar ik lees het wel een keer!!!

Bye!!!
Nikki
:arrow:

OlavTorkson

Het stond hier ergens al inderdaad, het verhaal dan.
Het onderwerp is Orlan... okee... de kruistochten, en er is vast een heel verhaal achter, maar dat weet ik niet precies meer.
Tis wel een goed timing, om nu alle "beschaafde" Christenen met hun "Moslimterrorisme" eens te wijzen op hun o zo beschaafde kruistochten, waarbij honderden onschuldigen voor h
BRUIF to the world!

Nikki

ja ik lees het wel een keer!!!
Bye & thx!!!
Nikki
:arrow:

OlavTorkson

Is iemand er al heen geweest die hem me aan kan raden?
BRUIF to the world!

Nikki

NEE!!!

en ga er ook niet heen voorlopig en ben ook niet van plan om er heen te gaan!!!

Ik wil alleen nog wel graag naar de pirates of the caribbean daar had ik heel graag heen willen gaan en toen ging ik en toen was ie alweer weg....,
:roll: die had ik wel heel graag willen zien.......,
x
Nikki

OlavTorkson

Huur je em. En ga je over een jaar naar deel 2!
BRUIF to the world!

Nikki

ja dank je, goed idee!!!

want wil m nog wel graag zien!!!
Nikki
xxx
:idea:

Faust VII

wat ik er nu dus van weet vind ik het hindoe
I'm learning the lessons of life through trial and error - mostly error"

OlavTorkson

Dat is inderdaad de keerzijde van de medaille. Al het goede kan voor kwaad gebruikt kon worden.
Ik zie het liever als
"Ik zit in een lage kaste, maar als ik me goed gedraag - naar de omstandigheden - kom ik in een hogere kaste, bereik ik zuiverheid van het hart, dan bereik ik zuiverheid van de ziel, en in mijn volgende leven zal zich dat goed uiten.
Dat het de andere kant ook op werkt snap ik. Als ik nu moord, zal ik hiervoor in een volgend leven gestraft worden."

That's the way it is. Als je er niet in gelooft klinkt het inderdaad oneerlijk, maar voor die mensen is het gewoon niet anders.

(ik ben trouwens tegen iedere vorm van godsdienst die zich leent voor het schaden van mensen op grond van wat hij voorschrijft)
BRUIF to the world!

Faust VII

voor de mensen die in lagere kastes geboren worden is het inderdaad wel goed, op die manier leren ze nederigheid enzo, daar heb je gelijk in Olav....

maar de mensen uit de hoge kastes, hoe kijk je daar tegenaan Olav? (mijn voorbeeld als uitgangspunt genomen)
I'm learning the lessons of life through trial and error - mostly error"

OlavTorkson

Die weten dat ze door goed gedrag (en daar hoort ook goed gedrag tegenover lagere kastes) een hogere zuiverheid van ziel bereiken en uiteindelijk zelfs het Nirwana. (Zus, correct me if I'm wrong.)

Geloof me, ik probeer je niet te overtuigen van het Hindoe
BRUIF to the world!

Faust VII

oke, dat kan, maar ik ben dus bang dat die mensen misschien ietje van hun geloof afraken en hun geboorterecht gaan misbruiken voor zelfverrijking....... daarom ben ik tegen het 'hoe je bent geboren bepaald hoe je moet gaan leven' systeem
I'm learning the lessons of life through trial and error - mostly error"

OlavTorkson

BRUIF to the world!

Nikki

ja dat snap ik ook.., (absoluut!!!)

hindoeimse, komt toch uit India???

(of heb ik het nu helemaal mis??????

of is dat hindoestaans........,
(met zo'n (padon) een koe die je niet mag "'passeren" en over moet laten steken enzo en wassen in de hoe heet die rivier ook al weer heilige rivier van India???

weet het eff niet helemaal.......,
x
Nikki :?:

OlavTorkson

BRUIF to the world!

Nikki

ja idd!!!

Ben je er weleens geweest???
Nikki

OlavTorkson

BRUIF to the world!

Nikki

interesse?????

maw vind jij dat leuk India???
(dan heb ik het met name even over India???

vroeg me af misschien ben jij er weleens geweest.......,
of interesse in heb,
vroeg het me af.......,
Nikki

(he, de posts gaan steeds beter he???

Bruif to the world........,

ik vind dat ik wel wat verbeterd ben!!!
(hop en daar kwam weer zo''n hele lange.........,
:lol:
Nikki

OlavTorkson

Interesse in India: niet echt.
Posts gaan beter: echt niet.


Nee das flauw... je hebt gelijk hoor... en zeker op het chillhok. In plaats van een heleboel lange posts doe je nu een heleboel korte posts, en dat is op zich een vooruitgang.
BRUIF to the world!

Faust VII

Citaat van: "OlavTorkson"Nee.

kijk, dat is het formaat antwoorden waar ik van hou! :mrgreen:
I'm learning the lessons of life through trial and error - mostly error"

Nikki

nou idd nogmaals (Olav) we moeten niet spammen op hun ch site.
(chillhok site dus!!!)

(dus over en weer enzo)
het is nog altijd hun site idd!!!
En zou niet uiteraard niet leuk zijn als we gebanned worden dus moeten we dat niet doen!!!
(en dat had ik ook al eens eerder gezegd,
niet leuk voor hun uiteraard niet, nog altijd hun site!!!

ik heb al xcuus (excuses) aan Sandeman aangeboden en jij ook zag ik!!!
Verder als er iets is hier ok???

Groetjes,
Nikki

(waar blijf die naam nou ea ae????
Gr.
Nikkae/Nikkea
Nikki
:arrow:

Nikki

echt waar..,
:?:  :?:  :?:

FaustVII (antwoorden enzo....,

xxx
Nikki

later!!!
x
:wink:

OlavTorkson

Ik beschouw mijn posts op chillhok.nl als nuttig en informatief. Veelal is het een reactie op wat daar al eerder stond, en dat zie ik niet als spammen. Bovendien herhaal ik mezelf niet zestienduizend keer.

Bovendien herhaal ik mezelf niet zestienduizend keer.

Dus als ik een reactie plaats is dat niet spammen!

(als mensen dat denken dan...

Dat je het weet.

Vandaar dat ik dat nu maar even zeg, (bovendien herhaal ik mezelf niet zestienduizend keer)

Dus ik weet niet waarom je dat zegt, maar ik zeg het maar even...

En mijn posts zijn helemaal niet lang (en ook niet langdradig...

En sorry dat ik je bespottelijk maak met mijn mislukte imitatie, Nikki, en ik herhaal mezelf tenminste niet zestienduizend keer (ik zeg het maar even

BRUIF to the world

En je nick komt nog wel

(Echt wel... alleen ff over nadenken

Nu ga ik verder met onzinnige dingen, maar ik vind het erg nodig om jullie daarvan op de hoogte te stellen

(Nee hoor, ik doe Nikki niet na... nee... echt niet... (ja, toch

xx

Claudia/Olav/Eaulav

PS Sorry Nikki, maar ik herhaal mezelf tenminste niet zestienduizend keer.
BRUIF to the world!

OlavTorkson

Dat wou ik alleen maar ff zeggen

Sorry dat ik het zeg, zeg maar... (zeg maar, zeg ik maar

Niet dat iemand me begrijpt als ik mijn hersenspinsels (spinselen... opschrijf en niet nader verklaar

Maar dat maakt me niet uit

Het is toch allemaal jullie schuld en ik trek me er gewoon niks van aan!

En dat is het laatste wat ik hierover zeg

En dat ga ik vervolgens nog honderd keer zeggen (dat het het laatste is wat ik hierover zeg (zeg maar

En ik weet dat je er niks aan kan doen, Nikki, (zal ik het nog ff zestienduizend keer herhalen (dat ik weet dat je er niks aan kan doen...

Maar ik vind het gewoon leuk om je belachelijk te maken (zonder je persoonlijk aan te vallen...

En ik weet ook wel dat dit eigenlijk wel een persoonlijke aanval is...

Maar dan kan Faust er in ieder geval om lachen (maar dat is het laatste wat ik hierover zeg

Want ik herhaal mezelf tenminste niet zestienduizend keer

Zeg maar

En nu ga ik echt (geloof je et zelf??

xx

Olav
BRUIF to the world!

OlavTorkson

Om vervolgens alweer op m'n eigen post te reageren

Zonder mezelf zestienduizend keer te herhalen, natuurlijk (ik ben daar gek...

Maar dat is echt de laatste keer dat ik het daarover heb, einde discussie (discussie? daar heb je toch meerdere mensen voor nodig?...? (zeg maar

En ik hoop niet dat iemand dit allemaal serieus neemt

Want het is alleen bedoelt als slappe imitatie van Nikki (sorry hoor, Nikki, niet persoonlijk (Wel!...

Maar dat ga ik echt niet n
BRUIF to the world!

OlavTorkson

Nikki... ben je boos? Je hebt nog niet gereageerd... We zijn al zes uur verder en je hebt nog niet gereageerd... ik heb je toch niet beledigd, h
BRUIF to the world!

Nikki

ik had een afspraak!!!
(was even weg!!!)

Nee nee nee,

ik snap het helemaal!!!
!
(en verder niets toe te voegen
en verder niets toe te voegen
en verder niets toe te voegen (maal 16.000.....,

Nikki
:mrgreen:

Nikki

Grapfchen???

ha ha  ha ha ha....,
x
16!!!
(dit gaat veel sneller.....,
Nikki

snif Faust, ik kan het niet meer aan......., :cry:
:cry:  :cry:  :cry:

marieke

aha ok...

ik ben wel naar kingdom of heaven geweest... mijn  vriend wilde die zien, want ze dachten dat er wel brute veldslagen in zouden zitten, maar dat viel op zich ook wel weer mee...

maar ik heb al hier ergens anders op het forum al gezegd waar hij over gaat, maar wat olav zegt is oom wel waar...

het is toch eige lijk wel een grote aanklacht tegen het christendom... eerst wilde ze voorla de katholieke kerk ophemelen, maar toen werdden ze bang voor alle ossamaatjes.... en dus d88 ze nou dan hemelen we de islam maar wat op en schilderen we een deel van de kruisvaarders af als schurken....

OlavTorkson

Wat ze natuurlijk ook eigenlijk waren.

(Zonder de Osamaatjes op te hemelen wil ik toch van de gelegenheid gebruik maken om de kruisvaarders als Christelijke JiHad-strijders te presenteren)
BRUIF to the world!

Faust VII

nou heb je ze toch opgehemeld! :roll:
I'm learning the lessons of life through trial and error - mostly error"

OlavTorkson

Oh-oh. Dat was dus niet de bedoeling. Wat heb ik n
BRUIF to the world!

Faust VII

pas op dat je de caps lock er niet uitslaat! :shock:

dan kom je nog eens op een forum en kan je alleen maar in capitalen typen :mrgreen:
I'm learning the lessons of life through trial and error - mostly error"