hoelang is pfeiffer besmettelijk??

Gestart door anne, 01 januari, 1970, 01:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anne

heey! ik ben een meisje van 15 en ik heb de ziekte van pfeiffer in een lichte vorm...
ik ben een tijd geleden wezen prikken en daar kwam uit dat ik pfeiffer had. het mooie ervan is dat ik er nooit last van heb ik voel me helemaal niet meer moe en kan alles doen wat ik wil. er is alleen 1 ding wat ik me steeds afvraag. ik probeer erachter te komen hoelang pfeiffer besmettelijk is..mijn vrienden zeggen dat het na 3 weken niet meer besmettelijk is... klopt dit?? IK HOOP HET!! want dan hoef ik niet meer zoveel rekening te houden met anderen.
ik hoop snel wat van u/ jullie te horen!!
groetjes anne ;D ??? ??? ??? ;) :D

Gast

Je bent het meest besmettelijk tijdens de incubatietijd, dat is de tijd voordat je daadwerkelijk Pfeiffer krijgt (4-6 weken daarvoor). Daarna zijn de meningen verschillend. De meeste mensen zeggen dat het virus in je keel blijft zitten, misschien wel je hele leven lang of in ieder geval wel een paar jaar. Maar anderen zeggen dat het veel sneller weg is.

Exact weet niemand het dus, maar ik zou ik als jou was na een maand of 2 gewoon normaal doorleven zoals je deed. Dan moet het virus in ieder geval al heel erg zwak zijn geworden en niet zo snel meer overdraagbaar zijn. Maar als je het wat zekerder wilt weten, moet je het even aan je arts vragen.