FAQ over pfeiffer zelf?

Gestart door Faust VII, 18 mei, 2005, 12:59:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

OlavTorkson

Citaat van: "maaike"
Citaat van: "OlavTorkson"Wat voor stage doe je? Sorry! Off topic, kwetut. Maar kga daarvoor niet een nieuw topic openen.

Ergotherapie, ik loop nu stage in een ziekenhuis.

Ergo? De enige betekenis van "ergo" die ik ken is "dus", maar dit zal wel het Griekse ergo zijn (qua combinatie met therapie). Wat de pfeiffer is ergotherapie?
BRUIF to the world!

maaike

Citaat van: "OlavTorkson"
Citaat van: "maaike"
Citaat van: "OlavTorkson"Wat voor stage doe je? Sorry! Off topic, kwetut. Maar kga daarvoor niet een nieuw topic openen.

Ergotherapie, ik loop nu stage in een ziekenhuis.

Ergo? De enige betekenis van "ergo" die ik ken is "dus", maar dit zal wel het Griekse ergo zijn (qua combinatie met therapie). Wat de pfeiffer is ergotherapie?

Ergotherapie heeft met handelen te maken. Voor mensen met een handicap/beperking (kan ook pijn/vermoeidheid zijn, maar ook alle andere dingen, zoals reuma, parkinson, beroerte, amputatie, enz) kijken wat de dingen zijn die iemand doet/deed, de activiteiten (die niet goed gaan) analyseren en kijken hoe ze beter kunnen gaan, evt met hulpmiddel. Ook adviseren van hulpmiddelen/aanpassingen en maken van spalken hoort bij ergotherapie, net als handfunctietraining.

Bijvoorbeeld iemand kan door pijn de haren niet meer kammen, dan kijken we hoe het anders kan (verlengde kam?).
Iemand kan door een heupoperatie de voeten niet meer wassen, dan gaan we kijken waarom niet en hoe het wel zou kunnen.
Iemand heeft veel pijn en die wordt over de dag erger, dan kijken we hoe dat komt en wat we daaraan kunnen veranderen (of we er wat aan kunnen veranderen).
enz.

OlavTorkson

BRUIF to the world!