Hoofdmenu

Overgewicht

Gestart door Gast, 01 januari, 1970, 01:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

Hallo, Ik was 21 jaar en net in militaire dienst, toen ik de ziekte van Pfeifer kreeg. Er waren wel symptomen zoals hoofdpijn. Verder weinig. Ik heb er redelijk lang mee gelopen. Tijdens deze periode heb ik alles gedaan wat ik normaal ook deed. Dus bleef ik sporten, at alles en heb ook (zoals gebruikelijk was in dienst) de nodige alcohol gebruikt.
Resultaat is dat ik flink ben aangekomen en ondanks alle dieeten en andere middelen de kilo's er nooit meer heb af gekregen. Ook heb ik al heel lang hoofdpijn klachten. Daarvoor kwam ik vorige week bij de fysiotherapeute. Tijdens het intake gesprek blijkt dat zij dezelfde ervaring heeft.
Ook op het forum lees ik nu gelijke reacties. Ik ben voornemens om hier eens verder over te discusieren met de fysio om te kijken of er niet toch eens iets tegen te doen is.
Indien er verder nog mensen zijn die meer te weten zijn gekomen, houd ik me aanbevolen voor een reactie.

Gast

Vandaag weer bij de Fysio geweest. De medici zijn makkelijk. Eerst constateren dat je Pfeifer hebt. Resultaat je bent ziek. Vinden we het niet meer terug in je bloed, is het resultaat dat je weer beter bent. Nasleep is niet onderzocht en wordt waarschijnlijk ook niet onderzocht. Wel is duidelijk dat je stofwisseling 'omslaat'. Dit zou kunnen verklaren dat de een vele kilo's verliest en de andere juist aankomt. Er is niet veel  op het gewone medische vlak wat ons kan helpen. Mijn Fysiotherapeute heeft baat bij accupuntuur. Hij geeft echter geen gewichtsverlies.

G. Both

Hoi ik ben nu bijna 19, ik was 17 toen ik pfeiffer kreeg en sinds dien is er bijna niets veranderd. Ben chronisch moe en slap. Doe helemaal niets. Voordat ik ziek werd fitneste ik fanatiek, drie a vier keer per week. ik woog 86 kilo en had geen grammetje vet over, maar dat kwam omdat ik zoveel sportte. Nu weeg ik 76 kilo terwijl ik helemaal niets doe. Wat jij opmerkt over stofwisseling zou dus heel goed kunnen kloppen. Ik ben namelijk enorm mager geworden door de ziekte van pfeiffer (of de indirecte gevolgen ervan).
Sterkte Nog. Ik ben trouwens ook bij Fysio in behandeling geweest, maar dat was om mijn conditie te verbeteren. Dat leverde voor mij geen resultaat op omdat mijn conditie niet wou verbeteren. Wel werd ik ontzettend moe van de trainingen.

Gert-Jan

Je wordt ook lichter omdat je spieren worden omgezet in vet en vet weegt minder dan spieren. Wel vervelend dat je er al zo lang mee rondloopt. Ik heb het zelf nu 2 en halve maand. Ook geen verbeteringen. Doe helemaal niks meer.. hang overdag een beetje en slaap s'nachts nog 12 uur.

Gast

Hans, bericht je ons als je meer weet of navraag hebt gedaan oid? Ik ben benieuwd!