wanneer mag dat weer?

Gestart door melissa, 01 januari, 1970, 01:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

melissa

hey1
ik heb nu al 3 weken pfeiffer maar ik heb er helemaal geen last van gehad alleen van een opgezwolle nek maar dat was al weer naar een paar dagen over nu wil ik weten wanneer ik weer met iemand mag zoenen want ik heb namelijk een hele lieve vriend en daar zou ik graag mee willen zoenen!
alvast bedankt voor je antwoord!
groetjes melissa

Gast

Dat is altijd de grote vraag. Je blijft meestal erg lang besmettelijk. Maar het meest besmettelijk is de incubatietijd, dat is de tijd voordat je ziek wordt (de 4-6 weken daarvoor, als je al wel besmet bent, maar er nog niets van merkt).

Sorry voor dit vage antwoord. Ik weet niet  hoe lang je al met je vriend hebt, maar als je in die 4-6 weken voordat je Pfeiffer kreeg al gezoend hebt, kan je het volgens mij nu ook net zo goed doen, omdat ie dan toch het virus al 'binnen heeft gekregen'.

Gast

ik had ook allang gezoent met mijn lover toen ik nog niet wist dat ik het virus in me had, hij heeft zich daarna ook laten testen, en hij had het virus ook, maar gelukkig in een kleine mate, hij had er geen last van. veel plezier samen! liefs sandra

regina

hallo,  :-*

ik heb me eens ff heel veel informatie gezocht en gevraagd overal waar jaja maar kan bedenken, want ik zat ook met dezelfde vraag  :-[
En dit is geen leuk nieuws:
iemnd die pfeiffer heeft is idd in de incubatietijd het ergst besmattelijk, maar zelfs 4 tot 6 maanden na de besmetting, ben je nog steeds besmettelijk. En als je 'geluk' hebt zelfs nog een (aantal) jaar!!
Maar uiteraard neemt de besmettelijkheid af gedurende de tijd die verstrekt en er zijn periodes dat het meer is dan anderen, maar ja das wel balen natuurlijk!

Ik weet natuurlijk niet wat hier allemaal waar van is (ik heb dit wel aan 'professionelen' gevraagd) maar van de een hoor ik weer een andere periode dan de ander.

G. Both

Hoi! Ik zat ook met dit probleem. (Valt trouwens wel op dat er alleen maar meisjes met dit probleem zitten (behalve ik dan).
Ik heb ook van iedere huisarts die ik hierover informeerde iets anders te horen gekregen. Wat ik voor het gemak maar aanhoud is dit:
 De rest van je leven draag je het virus bij je en ben je in principe dus ook besmettelijk voor anderen. Dit betekent echter niet dat je nooit met iemand kan kussen. Het is namelijk voor het allergrootste deel afhankelijk van de weerstand en conditite van de ander of deze persoon ziek wordt. Je kunt dus gewoon kussen met je vriend (had je waarschijnlijk toch al gedaan) als hij maar zorgt dat hij even een paar weekjes (6 ofzo) geen aanslag pleegt op zijn weestand. Dus gezond eten en niet aan de drugs of drank want op zo'n moment slaat het virus toe. En in hoeverre drank enzo een aanslag pleegt op je weerstand is natuurlijk ook weer per persoon verschillend, maar voor de zekerheid kun je het gewoon het beste niet doen. Zo dat was een lang verhaal maar nu zijn de jongens tenminste ook een beetje vertegenwoordigd wat dit onderwerp betreft.
Groetjes!!

anne marije

heey! ik heb ook de ziekte van pfeiffer nu ruim 3weken..
zelf ben ik ook op zoek gegaan naar dit antwoord... veel heb ik niet echt kunnen vinden... een aantal vrienden van mij hebben dit virus ook gehad en zij zeiden dat het na 3weken niet meer besmettelijk is.... ik hoopte dat het waar zou zijn maar nee dus...
ik heb ook helemaal niet het idee dat ik het heb want ik voel er helemaal niks meer van. Maar ik heb wel beter nieuws, je hoeft helemaal niet zolang die ziekte te hebben hoor(1 jaar) het snelste wanneer het over kon zijn was 2weken. dat maakt helemaal niks uit! het virus blijft wel voor altijd in je lichaam maar als de dokter heeft gezegd dat het bij jou over is.. dan kun je niet weer iemand besmetten... je kunt het ook maar 1x krijgen!!..
-xxx- anne marije  :D