Kinderdagverblijf

Gestart door Paulien, 01 januari, 1970, 01:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulien

Hoi mensen!

Ik zie dat dit forum al heel lang niet meer in gebruik is. Dat er de laatste tijd helemaal geen berichten meer zijn neergezet enzo. Maar goed, ik heb een vraagje, en hoop dat iemand die voor mij kan beantwoorden. Ik zit op een SPW-opleiding, das een opleiding voor het werken met kinderen en nu moet ik weten: Zijn er consequenties voor het kinderdagverblijf, peuterspeelzaal, school of instelling? Dus met andere woorden: Als er een peuter/kleuter is op school, of op een kindercreche, moet het kind dan naar huis worden gestuurd ofzo? Wat moet er dan met dat kind gebeuren?? Moet het naar huis? Of kan het gewoon blijven? Wat moet je als bijv kleuterleidster dan doen? De kinderen + ouders inlichten?? Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. BTW: Mijn emailadres past er niet op. Dus als iemand mij hierover wilt mailen: paulien_bleijendaal@hotmail.com

Alvast bedankt!

Alle informatie over de ziekte van Pfeiffer is welkom! Maar eigenlijk gaat het nu alleen om dat....

Dank je!!!!

Groetjes Paulien

Gast

Hallo,

er wordt inderdaad niet zo heel veel op dit forum geplaatst, maar ik kijk er wel eens in de zoveel tijd.

In ieder geval heb ik het een en ander hierover gelezen (ik weet niet meer precies waar):

Wanneer je er achter komt dat een kind op een creche Pfeiffer heeft, dan ben je eigenlijk al 'te laat'. Het kind heeft dan anderen waarschijnlijk al besmet. Pfeiffer is namelijk het meest besmettelijk in de 4 - 6 weken voordat iemand ziek wordt (incubatietijd). Dus je kan het kind (en jezelf) gewoon op de creche laten. Misschien wel wat voorzichtiger doen, vooral voor jezelf en/of nieuwe kinderen. Maar het heeft dus geen nut het kind naar huis te sturen.

Ik hoop dat je genoeg hebt aan deze informatie. Zoniet: je kan me altijd mailen of hier nog een berichtje onder zetten natuurlijk!

Gast

als jijzelf de ziekte van pfeiffer hebt, moet je gewoon oppassen dat je ze niet besmet, door speeksel, dus geen glazen of bestek laten slingeren, en ze niet op de mond zoenen. misschien is het