pfeiffer bij iemand van 50 kan dat?

Gestart door Miriam, 01 januari, 1970, 01:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miriam

Wij hebben sinds drie weken een logeetje van 16 en bij haar is gisteren pfeiffer geconstateerd.

Ik heb geprobeerd allerlei informatie te vinden over pfeiffer en ook wel erg veel gevonden maar ik mis infomatie over mensen van mijn leeftijd (50 dus). Ikzelf ben vorige week thuis gebleven met griep, keelpijn, hoofdpijn, spierpijn eigenlijk algehele malaise. Het zou dus best kunnen zijn dat ook ik pfeiffer heb. Toch kan ik alleen informatie vinden tot 30 jaar.

Weet iemand daar iets over?

Mijn eigen dochter (ook 16) heeft sinds deze week ook allerlei klachten die ook onder pfeiffer zouden kunnen vallen, onder andere een koortslip. We gaan aanstaande maandag naar de huisarts voor een test.

Wat moet je doen als een heel huishouden pfeiffer heeft. Bestaat er zoiets als een "pingpong" effect hierbij?

Binnenkort ga ik naar Marokko met vakantie, kan dat? Of is die hoeveelheid zon teveel?

Kortom ik barst van de vragen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Welbedankt,
Miriam

Gast

ja, hoor, iemand van 50 kan best wel pfeiffer krijgen helaas. alleen is de kans best wel groot dat iemand van 50 al een keer pfeiffer heeft gehad. 97% van alle mensen boven de 30 heeft al een keer pfeiffer doorgemaakt, maar dat is dus niet 100%. het kan dus wel, maar de kans is klein.

als een heel huishouden pfeiffer heeft: tsja, zo weinig mogelijk andere mensen per ongeluk besmetten (oppassen met niezen, dezelfde glazen, dicht in de buurt van iemands gezicht staan/praten, enz). iig kan je er niks aan doen als iedereen het heeft. je moet gewoon allemaal heel veel rust nemen en zeker voor ieder voor zich zien hoe hij/zij de ziekte doormaakt. de een zal minder lang en hevig ziek zijn dan de ander. probeer daar rekening mee te houden.
verder kan je maar 1x in je leven pfeiffer krijgen, dus je hoeft dan tenminste niet meer bang te zijn dat je elkaar aan kan steken.

over die zon: dat weet ik niet zo goed. te veel zon is natuurlijk nooit goed, maar ik heb niet speciaal gehoord dat je niet veel in de zon mag als je pfeiffer hebt. bescherm sowieso je hoofd, maar dat lijkt me logisch.
maar ik zou dat eventjes aan de huisarts vragen. want dat weet ik ook verder niet.

ik hoop dat ik zo de vragen een beetje beantwoord heb. heel veel sterkte enzo! en hopen dat 't een gewoon griepje was ipv pfeiffer.