wanneer weer naar de huisarts?

Gestart door Alex, 26 februari, 2005, 12:29:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

Hoi lezers!
Ik heb even een vraagje.
Begin december begon ik ziek te worden. Het leek net een verkoudheid die niet over wilde gaan. Veel hoesten, keelpijn, opgezette klieren en spieren, gewichtsverlies, vermoeidheid, veel dorst, heb het vaak heel warm... je kent het wel. Bloed laten prikken en bleek idd pfeiffer te zijn.
Volgens mij heeft mn huisarts het te druk ofzo want een vervolgafspraak was niet nodig. Ik heb nog een keer gebeld met wat vragen. (niet de meest voor de hand liggende dingen, want ik heb zoals zovelen hier al veel info van internet gehaald) en dan word ik afgescheept met het antwoord dat ik maar een patientenfolder moet komen halen. (heb ik gedaan en natuurlijk staat daar alles al in wat ik weet  :? )
Nog steeds het antwoord dat vervolgafspraak niet nodig is. Ik snap het allemaal ook wel, ze kunnen er verder niks aan doen.
Maar ik heb nog steeds al die symptomen.
Is het nodig om toch nog een keer langs te gaan, en zo ja binnen welke tijd? Komen jullie nog weleens bij je huisarts?

Groetjes Alex

ps; oja enne hoe lang blijf je die opgezette klieren houden? verschilt dat per persoon?

Anonymous

Hoi Alex,
Ik zou er gewoon heen gaan hoor. Ik ben eind september ziek geworden en heb een knipabonnement op de huisarts genomen. Je moet toch met je vragen bij hem/haar terecht kunnen daar is de arts toch voor als je ziek bent?! En ja, dat ze niet echt iets met je kunnen, dat is vervelend, maar het betekent niet dat het onzin is om maar niet te gaan, vind ik hoor. Ik ben denk ik zo'n 6 keer al wel geweest en ben ook doorgestuurd naar een internist. En daar kwam ook zowaar nog wat anders bij ook, waar ik ook heel moe van kan zijn (ijzergebrek). Kortom, als je wilt heb je het racht gewoon op hulp van de huisarts. Al is het inderdaad maar gewoon om vragen te stellen en te weten dat bepaalde dingen er bij horen.
De opgezette klieren is heel persoonlijk volgens mij. Dat zakt op een gegeven moment wel wat af. MAar het kan ook weer terug komen, ook bij een gewone verkoudheid lang na je ziekzijn.
groetjes!

Anonymous

Hoi Alex,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb al sinds augustus last van extreme vermoeidheid. Toen ik in oktober bij de dokter kwam had ik een vervanger, ik stond binnen 5 minuten weer buiten. Ik zou gewoon verkouden worden en dan nergens meer last van hebben. Omdat ik dacht dat ik me aanstelde heb ik me tot begin januari verzet tegen de vermoeidheid. Ik dacht dat ik het me verbeelde en me erg aanstelde.
Dit ging echt niet goed, want alles ging langs me heen en ik voelde haasrt geen emoties meer.
Rond kerst en oud en nieuw ging het echt niet meer. Ik kreeg veel meer last van de vermoeidheid en was ook telkens enorm duizelig. Begin januari ben ik toen naar de dokter geweest. Mijn hartslag end was allemaal goed, dus ze besloot bloed te laten prikken.
Ik belde een week later op voor de uitslag en toen bleek dat ik 4 maanden geleden (ongeveer in augustus dus) pfeiffer had gehad. Omdat ze zeiden "had"dacht ik dat het nu wel over moest zijn.
Maar na gesprekken met vrienden en bekenden werd me wel duidelijk dat ik er nog niet van af was.
Ik heb me er dus aan overgegeven en dan slaat de vermoeidheid echt keihard toe.
Maar om terug te komen op jouw probleem: ik heb de dokter nu een paar keer gebeld, maar verder dan de assistenten kom ik niet. Ze zeggen dat ik gewoon naar mezelf moet luisteren en multivitamines slikken.
Het is dat ik op internet veel informatie heb gevonden en via dit forum veel lees over "lotgenoten", want anders heb je alsnog het idee dat je je aanstelt en je maar door moet gaan.
Maar ik denk wel dat de dokter er niet zoveel aan kan doen. Ik merk zelf dat ik van de dokter bevestiging wil, dat ik het inderdaad rustig aan mag doen. Ik heb naast de vermoeidheid en duizeligheid ook geen klachten, dus ik heb de dokter maar uit mijn hoofd gezet...

Groeten Nina