Hoofdmenu

Nasleep

Gestart door Gast, 01 januari, 1970, 01:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje namens mijn vriend. Hij heeft de deur van de dokter plat gelopen met de vage klacht: vermoeidheid. Hij is getest op pfeiffer, bloedarmoede enz. Daar kwam niks uit. Later is hij doorverwezen naar een internist waar hij helemaal binnenstebuiten is gekeerd. Uit die test kwam dat hij langer dan 6 maanden geleden pfeiffer heeft gehad. Waarschijnlijk heeft hij gedacht dat hij een griepje ofzoiets had en is er lekker mee doorgelopen. Hij heeft een drukke baan in de it, sport niet en we eten eigenlijk ook niet zo heel gezond. (Wel zitten we druk aan de vitaminepillen.) Zijn weerstand was/is dus niet optimaal. Denken jullie dat de vermoeidheid die hij nu voelt voortkomt uit het feit dat hij pfeiffer heeft gehad en daar niet goed mee omgegaan is?
Groetjes, Marcia

Gast

ja, dat kan makkelijk helaas. ik heb ook een tijd me veel te veel uitgesloofd toen ik pfeiffer had en nu heb ik er veel en veel langer last van. dus het kan best. erg rustig aan doen, want je kan door Pfeiffer ME krijgen (zegt men)(dat is een chronisch moeheidssyndroom).

sterkte ermee en ik hoop dat het meevalt.

Gast

Hallo Maaike.

Dank je wel voor je bericht.
Ik heb inderdaad gehoord dat je ME van Pfeiffer kunt krijgen. Weet jij, of iemand, anders daar wat meer van?

Groetjes, Marcia.

Gast

Ik weet er zelf weinig van. Ik kende wel iemand die na Pfeiffer ME heeft gekregen. Het is nog niet aangetoond of het echt zo is trouwens (dat je ME kan krijgen als je Pfeiffer hebt gehad). Maar heel ME is volgens mij nog niet aangetoond.

In ieder geval zegt men dat je ME kan krijgen als je je Pfeiffer volkomen negeert en altijd maar doorgaat en jezelf dus tot het uiterste uitput. Dat kan ik me overigens goed voorstellen, omdat je toch altijd een terugval moet krijgen lijkt me.

Maar verder weet ik er niet zo veel van en ik weet ook niet zo goed aan wie ik het zou moeten vragen. Sorry!

In ieder geval nog sterkte.

Gast

Hoelang kan het eigenlijk duren voor je van Pfeiffer bent genezen? Ik heb allemaal enge dingen gehoord zoals 2 jaar enzo.

Gast

Dat is heel erg onduidelijk. De nasleep kan nog wel langer duren dan 2 jaar. Sommigen zijn echter in een week van Pfeiffer af. Ik merk nu, in de herfst, zo'n 4-5 jaar later ofzo, dat ik nog steeds last van nasleep heb.

Gast

Ik merk het nu heel goed, dat ik Pfeiffer heb gehad. Ik ben echt weer helemaal uitgeput, al slaap ik best wel goed. Stress zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn, maar ik heb ondertussen niet zo heel veel stress meer. Ben wel net verhuisd en met een nieuwe opleiding begonnen, maar daar ben ik ondertussen allemaal wel aan gewend. Vooral deze week, die juist heel erg rustig is, gaat het helemaal niet goed. Ik kan me nog wel herinneren dat het vaker zo erg is, maar ik vind het wel heel erg vervelend. Ik kan bijna niet vrolijk meer zijn van de moeheid, bijvoorbeeld met andere klasgenoten. Ik ga het liefst zo vroeg mogelijk weer naar bed. Maar uitgeslapen ben ik nooit.

Ik vraag me af of dit nog steeds Pfeiffer is. Waarschijnlijk zal het in de winter weer overgaan om in de lente weer terug te komen. Ik vind het erg raar en ga me ondertussen afvragen of het niet psychisch is ofzo. Maar ik denk er vaak niet eens echt aan en toch word ik dan weer zo moe.

Ik vraag me vanalles af.

Nouja, dat was even mijn klaagzang.

Groetjes,

Maaike

PuNk KiTtEn

hellow,

je kunt van pfeiffer idd ME krijge, da is ook bij een meisje bij mij op school gebeurd. verder herken ik dat van die lange nasleep, ik ben iedere herft erg moe. maar dat is zo weer over. ik vrees nou voor een 2e keer pfeiffer, en dat wil ik nie!!! maar tis waarschijnlijk wel zo...