Wel EBV antistoffen, geen virus aanwezig??

Gestart door ir, 01 januari, 2018, 22:28:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ir

Hallo,
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Onze dochter (17 JAAR)  is al geruime tijd erg moe en geregeld misselijk.

Dochter is tot nu toe twee keer positief getest op antistoffen voor EBV   (IgM  positief,  IgG negatief)
In 3 weken tijd twee keer getest.
Bij de tweede test was er geen verschil te zien in de bloeduitslag en daarom is er voor de derde keer bloed geprikt en werd er getest op het virus zelf. Conclusie: geen EBV aanwezig  (hoeveelheid virusdeeltjes is nihil of onder de detectiegrens van de kwantitatieve bepaling)
EBV-DNA viral Load  < 250

Microbioloog geeft aan dat het toeval is dat zij antistoffen aanmaakt voor het EBV maar dat zij het virus niet heeft.  Ik snap niet hoe dit kan????
Hoe kan een lichaam antistoffen maken tegen een virus dat er niet is. Is er iemand die mij dit kan uitleggen?

Bedankt voor je reactie.
Irma

Peetje

Ik weet dat het EBV zich, net als andere herpes virussen, terug kan trekken uit het bloed en dan soort van slapend aanwezig blijft. Maar ik heb geen idee of dat tot de genoemde labuitslagen leidt.
Is er ook op CMV geprikt?

ir

Bedankt voor je reactie. Ze hebben inderdaad ook getest op CMV maar deze is negatief.
Weet jij als een virus dat 'slapend' aanwezig is, of dit dan als negatief bij een virustest (viral Load) naar voren komt.
Bedankt voor je reactie.

Peetje

Ik ben geen laborant, maar ik denk, dat het dan niet in je bloed te vinden is. Het trekt zich terug in de lymfeklieren of zenuwknoop of iets dergelijk.
Maar dan zou IgG volgens mij al positief moeten zijn.