pfeiffer zelfde als eppstein barr? symptomen? andere vragen

Gestart door sunnyke, 01 september, 2017, 20:18:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunnyke

Hallo,
afgelopen woensdag bleek na bloedname dat ik volgende waarden had:
EBV positief
EBV EBNA IgG 7.5
EBV VCA IgM 1.6
inf mononucleosis: negatief

Nu ben ik in de war.  Heb ik nou al pfeiffer gehad of zit ik er nu in of is eppstein barr nog iets anders dan pfeiffer (aangezien ik op de mono negatief scoor)

Zit ik in de actieve fase of in de nasleep?

Heb pas sinds vorige week donderdag keelpijn, gevolgd door heel erg moe zijn waardoor ik maandag naar de HA ben gegaan omdat ik suf en groggy in mijn hoofd was.
De HA had me eerst maar 3 dagen ziekteverlof gegeven, maar omdat ik woensdag zei dat ik me echt nog slap en suf voelde, heb ik nu tot volgende woensdag.
Heb de hele week gerust maar vanaf het moment dat ik iets doe (bv rondwandelen, klein dingetje in het huishouden of zelfs zittend praten) begin ik helemaal draaierig te worden, trek ik bleek weg en lijkt het alsof ik ga flauwvallen.  Volgens de HA is dit een atypisch beeld...
Heb ook soms de neiging om extra lucht te happen, precies alsof ik adem te kort heb.  Ook hartkloppingen.

Begin van de week had ik echt pijnlijke okselklieren.  Dit is nu wel wat beter maar nog gevoelig.
Tegen de avond heb ik al een paar keer hoofdpijn gehad en word ik ook erg moe. 

Ik praat en denk precies ook in "slow motion"...
Ik krijg de indruk dat de HA er licht overheen gaat, omdat ik hier vaak verhalen zie dat het toch lang kan duren vooraleer je je weer goed voelt (bv om terug aan het werk te gaan).
Dat draaierig zijn kadert ze  niet in het virus.

Ik hoop dat iemand me hier wat in kan verder helpen.

Ben trouwens bijna 40 jaar, dus dat is ook niet volgens de statistieken...

Bedankt!
V

Peetje

Als je flink moe bent, wordt je vanzelf draaierig. Indirect gevolg van Pfeiffer.
Veel artsen denken er helaas nog te makkelijk over. Ik heb ook te horen gekregen dat het niet meer is dan een flinke griep. Voor sommigen klopt dat, anderen hebben een half jaar later nog flinke restklachten.

Ik ben niet op de hoogte van de waardes, maar gezien je klachten, zal er actief Pfeiffer aangetoond zijn. De ziekte van Pfeiffer wordt veroorzaakt door het Epstein Barr virus, vandaar dat je met bloedprikken vaak EBV terug vindt. De moeilijke naam is mononucleosis.

Als de huisarts je klachten zo atypisch vindt, dan moet hij of zij verder onderzoek laten doen.

Beterschap! Ik hoop dat je je snel beter voelt.