Mezelf voorstellen

Gestart door Meisjevan14, 21 mei, 2017, 09:41:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meisjevan14

Ik ben een meisje van 14 jaar. Ik heb nu sinds de zomervakantie 2016 Pfeiffer. In de zomervakantie was ik wel vaker moe, maar dat had ik niet echt door, omdat het vakantie was. Na de vakantie ben ik twee dagen naar school geweest, toen werd ik heel ziek. Keelontsteking en 2 weken op de bank gelegen, pffff. Ik kon amper naar de keuken lopen, omdat ik zo moe was. Samen met m'n moeder naar de dokter geweest en we kregen antibiotica tegen de keelontsteking. Dat hielp niks, omdat antibiotica dus niet helpt tegen Pfeiffer. Toen knapte ik toch weer langzaam op. Ondertussen kreeg mijn zusje precies hetzelfde. Ik ging weer naar school (ik zat net in gymnasium 2 dus een behoorlijk vol rooster en dan ook nog twee weken huiswerk achterstand), en mijn moeder bracht me een week lang iedere dag. Ik kon amper de trap op lopen met m'n zware boekentas, maar ik heb het wel overleefd :p. Was wel zwaar met huiswerk maken enz. maar ik had het altijd al makkelijk met school dus ik kwam er wel doorheen. Ik haalde dan wel allemaal zessen in plaats van de achten die ik normaal haalde, maar waar heb je het over. Het zijn toch gewoon voldoendes. Het enige wat ik niet meedeed op school was het gymmen, dan had ik ook mooi de tijd om mijn achterstallige huiswerk in te halen. Ondertussen was mijn zusje weer helemaal opgeknapt en ging ze weer naar school. Ook ging ze gewoon naar haar volleybaltraining zonder ook maar iets vermoeider dan normaal terug te komen. En ik was iedere avond zo moe dat ik bijna in slaap viel onder het huiswerk maken. Toch maar naar de dokter gegaan en bloedgeprikt: Pfeiffer dus. Na een half jaar een klein beetje vooruitgang, maar niet echt veel. Zijn we naar een homeopaat gegaan. Dat heeft wel geholpen alleen dat laatste beetje ging maar niet weg. Nu zo ongeveer driekwart jaar later lijkt het net alsof het weer helemaal opnieuw begint. Ik had gehoopt dat ik volgend jaar met een frisse start kon beginnen, maar als ik het zo zie gaat dat niet echt lukken. Ik gym sinds een tijdje wel weer en dat doet me ook goed. Alleen toen we net na de meivakantie sportdag hadden, kwam ik amper vooruit bij de 400m en nu heb ik ook weer de hele tijd zo'n moe gevoel in mijn benen. Huiswerk maken gaat wel, alleen als ik ergens echt over na moet denken lukt dat niet echt, omdat mijn hersenen moe zijn of zoiets :( Dan kan ik me niet concentreren.

Nu vraag ik me af, heeft iemand tips voor mij? Er zijn niet veel mensen op dit forum die nog naar de middelbare gaan. En ik heb het misschien ook niet zo erg als de meesten van jullie, maar misschien is er toch iemand die tips voor mij heeft? Ik ga iedere dag al rond 9 uur naar bed en ik eet heel gezond. Ik vraag me sowieso al af hoe mijn zusje hier amper last van kon hebben, omdat zij toch aan het randje van ondergewicht zit en vaker ziek is, terwijl ik hiervoor bijna nooit ziek was. Ik vind het echt verschrikkelijk, want als ik een middagje ga shoppen met m'n vriendinnen ben ik aan het einde helemaal moe en chagrijnig. En dat terwijl ik normaal altijd heel vrolijk ben. Ik probeer er niet te veel bij stil te staan maar soms wordt ik helemaal gek, wat vast wel herkenbaar is bij de meesten van jullie. Dus ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!

Peetje

Pfeiffer verloopt voor iedereen anders. De 1 denkt alleen een griepje te hebben, een ander is maanden later nog vreselijk moe.

De enige tip die ik je kan geven, is luisteren naar je lichaam en niet te veel willen. Fijn voor je dat school je zo makkelijk af gaat, er zijn best wat Pfeiffer patienten die een jaar over moeten doen.

Heel veel beterschap en een grote knuffel.