Wel of niet sprake klierkoorts/Pfeiffer ?

Gestart door Dolce Gusta, 24 augustus, 2016, 23:07:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolce Gusta

Iemand hier bekend met bloedresultaten bij Pfeiffer of klierkoorts? Graag jullie mening?

Resultaat:

Paul Bunnel
Negatief

EBV EBNA-IGG
Positief
EBV EBNA-IGG KWANT. 15 index <0,5
0,5-1.00: grenswaarde >1.00: positief

EBV VCA IgM
Negatief

Moet ik me geen zorgen maken?

Dolce Gusta

Niemand die zijn bloedtesten ooit gezien heeft voor meer info??


Peetje

Sorry, ik zie dit nu pas, druk geweest, sorry.

IGG zijn oude antistoffen, deze geven aan of je ooit de ziekte hebt doorgemaakt. IGM zijn recente antistoffen. Deze worden aangemaakt als je lichaam tegen een ziekte aan het vechten is. Deze antistoffen verdwijnen na een aantal maanden uit je bloed.
Dus IGG is ooit Pfeiffer gehad, IGM is actieve Pfeiffer.

Helaas zegt dit niets over hoe je je voelt. Ook als er geen actieve Pfeiffer meer is, kun je je knap beroerd boelen.

Dolce Gusta

Bedankt voor de info. t Is nooit te laat om bij te leren.  ;)

Ik voel me al jaren altijd moe en geen energie, snel moe, spierpijn, enz..teveel om op te noemen. Waarschijnlijk van de ooit doorgemaakte Pfeiffer? :-\ :-\

Dolce Gusta

Is het EBV EBNA-IGG bij iedereen positief of enkel als je het EBV virus gehad hebt?

Peetje

Antistoffen tegen het Epstein Barr virus zijn alleen in je bloed te vinden na een besmetting.
Overigens is dat bij volwassenen wel bijna bij iedereen het geval. Alleen weet lang niet iedereen dat hij of zij ooit Pfeiffer heeft gehad. Kan als een gewoon griepje voorbij gegaan zijn, zonder die vreselijke vermoeidheid.