aanhoudende koorts

Gestart door butterflies, 20 juni, 2015, 20:59:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

butterflies

Hallo,
Mijn dochter (12 jaar) heeft Pfeiffer. Ze heeft nu 13 dagen koorts, dat blijft oplopen naar 39 graden. In het begin was het naar 40.
Ik heb voorzichtig het idee dat haar hals wat slanker wordt (ietsiepietsie). Daarentegen kan ze haar buik opzetten tot een tonnetje.
Ze heeft ook weer keelpijn gekregen en haar amandelen zijn zo te zien weer opgezet. Ze heeft hoogswaarschijnlijk een bacteriele infectie. Ook haar neusholten zitten vol. Ze voelt zich niet slecht en heeft ook alles behalve een slecht humeur, tenzij we de koorts echt laten stijgen. We geven haar af en toe een asperientje en 's avonds een cataflam.
In het begin kwam de koorts steeds 's avonds pas echt hoog. Die regelmaat is er niet meer. Ook overdag loopt het nu op, echter niet meer zo hoog. Ze heeft tevens een grijze tong en ik geloof ook een vaag geel kleurtje in haar gezicht, hoewel dat moeilijk is te zien. Ze heeft een kuur antibioticum gekregen (Zinnat 250 mg, werkzaam bestanddel: cefuroxim), maar ik heb niet het idee dat dat iets heeft veranderd.

Is het normaal dat de koorts zo lang aanhoudt? Zijn er ook anderen met ervaringen, vergelijkbaar met die van onze Flora? Zijn er ook andere antibiotica die je kunt nemen terwijl je pfeiffer hebt? Maandag gaan we terug naar de dokter, maar ik maak me toch wel zorgen over die aanhoudende koorts.

Rob

maaike

Persoonlijk vind ik het ook een beetje lang duren. Bijna twee weken nu. Ik ben geen arts, dus je zult op je huisarts moeten vertrouwen, maar ik zou het in ieder geval niet vertrouwen.

Jammer dat er antibiotica nodig was, Pfeiffer is een virus dus daar heeft het niet zoveel nut voor. En aangezien de lever het al zwaar zat heeft zou zonder beter zijn. Maar als er echt een bacteri?le infectie is moet het natuurlijk wel.

Verstandig om maandag naar de huisarts terug te gaan, hopelijk kan die jullie (wel) geruststellen.

Peetje

Ik zou ook terug gaan naar de huisarts. Misschien nog een keer uitgebreid bloedprikken (o.a. leverwaardes, gezien het gele kleurtje!).

Antibiotica werkt alleen tegen bacteri?n. Pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus, daar helpt het dus niet tegen. Bovendien kunnen sommige antibiotica (o.a. amoxicilline) huiduitslag geven bij Pfeiffer.

Pfeiffer verloopt voor iedereen anders, maar 2 weken vind ik ook wel erg lang duren voor koorts. De vermoeidheid en andere restklachten kunnen wel nog behoorlijk lang aanhouden.