Heb ik het nog of niet?

Gestart door woutersmorkink, 14 juni, 2015, 13:34:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

woutersmorkink

Hallo allemaal,

1,5 maand geleden heb ik pfeiffer gekregen van iemand (Wist ik nog niet tot een week gelden, toen kwam ik erachter van wie ik het had en wanneer ik het heb gekregen). 1,5 week later was ik 1 tot 2 weken ziek. Ik was toen erg duizelig, koude handen en voeten, koorts rond 38,4 C en een stijve nek. Toen ben ik naar de dokter gegaan en heb ik bloed laten prikken. Daaruit bleek dat ik pfeiffer heb/had. Nu is het inmiddels een maand later en ik voel me gewoon weer goed. Ik ben totaal niet moe ook. Ook heb ik een vriendin en mijn vraag is dus, ben ik nog besmettelijk en heb ik het virus ?berhaupt nog. Voordat ik ziek was, maar het virus als het goed is wel bij me droeg, had ik met haar gewoon gezoend. Zij heeft er geen last van gehad, dus is zij immuun of was ik niet besmettelijk in die tijd.
Alvast bedankt.

Peetje

Moeilijk te zeggen wat er gebeurd is.
Als niet specifiek uit de bloedtest is gebleken dat je op dat moment actief Pfeiffer had, dan zou het ook zomaar kunnen, dat je al jaren eerder het virus een keer opgelopen hebt en daar toen niks van gemerkt hebt.
Het virus blijft in principe 'slapend' in je lichaam aanwezig en kan weer actief worden op momenten dat je weerstand laag is. Op die momenten zou je dan weer iemand kunnen besmetten.

Wat je vriendin betreft, het is goed mogelijk dat je haar besmet hebt, maar dat zij er geen last van gehad heeft. Ook is het mogelijk, dat zij al eerder besmet is geweest. De enige manier om zekerheid te krijgen, is bloed laten prikken.

Je bent het besmettelijkst in de incubatieperiode. Dat is de periode waarin je wel besmet bent, maar nog niet ziek. Die is bij jou al lang voorbij, dus het zoenen hoef je er niet om te laten. ;-)

woutersmorkink

Bedankt voor uw antwoord, dit maakt alles een beetje helder. Vanmiddag weer bloed laten prikken, uitslag hoor ik maandag.