Klinkt een beetje als hoe het bij mij begon. Getest op pfeiffer etc. Uiteindelijk ja chronisch vermoeid met als diagnose leer er maar mee leven. ongeveer een half jaar duizelig geweest, van kwaad tot erger tot bijna 24 uur per dag op bed alleen maar slapen, slapen, slapen.
Ik had altijd zwaar last van mij oren, duizelingen etc. Ben ik uiteindelijk bij een vega-tester terecht gekomen. Waar ze in het ziekenhuis zeiden u heeft geen pfeiffer, kwam uit de vega-test dat ik dat wel had, toen was ik al 3,5 jaar ziek! Virus was nog steeds actief maar verstopt op mijn oren. Een virus verstopt zich namelijk in je cellen. Het leuke was dat ik er totaal niet in geloofde de vega-test. Ik dacht wat een onzin, met die trilling metingen etc. Maar van te voren hoefde ik haar niet te vertellen waar ik last van had. Die vrouw begon gelijk te meten en alles waar ik last van had kwam er uit. Daarna heb ik heel lang korrels gekregen met een tegen trillings frequentie, waardoor het virus uit de cellen werd gedrukt. Denk niet dat dit met een pilletje klaar is, gaat wel paar maanden overheen en in het begin worden de klachten erger. Maar ik kan het zeker aanraden! Praktijk van der meer in Leek of Praktijk de nieuwe Ham in Utrecht. Deze mensen hebben mijn tante ook van het Lyme virus afgeholpen, deze begon al uitval te krijgen van het zenuwstelsel, ook compleet over. Zodra je pfeiffer hebt ben je in feite zwaar het bokje, het gaat hier om langdurige lifestyle change wil je beter worden.
Wat ik daarnaast heb gedaan is aan de verse groentesap. Eerst uit een slowjuicer later uit een sapcentrifuge want die slowjuicer zegt het in feite al. Dat ding is erg slow. Ook ben ik compleet van het brood/graan afgegaan en paleo achtig gaan eten. Niet extreem, ik eet bijvoorbeeld wel bewerkte zuivel (geen melk dus). Doordat je aan vers sap uit een sapcentrifuge gaat krijgt je lichaam een gigantische boost aan vitaminen en mineralen. Vitamine pillen helpen voor geen meter omdat dit geen natuurlijke vitaminen zijn, en ontbreken de fytonutri?nten die je lichaam nodig heeft om deze op te nemen. Ik kan ook 2 documentaires aanraden omtrent groentesap namelijk: fat, sick and nearly dead 1 & 2 in serie 2 verteld een vrouwtje die CMV had weer compleet beter is geworden door de juices.
Daarnaast zou ik ook soep gaan maken getrokken van biologische kip karkas (hele soepkip). Dit is een zeer sterke bloed opbouwer. Ze gaven het niet voor niets vroeger aan zieke mensen

.
Veel water drinken is ook belangrijk om bloed op te bouwen, minimaal 2,5 liter water per dag en een totale zout inname van 12 gram per dag. Dit advies kreeg ik van een arts omdat volgens hem chronisch vermoeide mensen moeite hadden om genoeg water vast te houden.
Dus samenvattend:
- Vega-test (praktijk van der meer of praktijk nieuwe ham Utrecht, is dit niet in de buurt bel dan even of hun 1 kunnen aanraden)
- Gezond eten (Paleo, wat minder graan meer groenten. Mits je beslist helemaal te stoppen met graan let wel je verliest 1000 cal inname per dag moet wel aangevuld worden door groenten, vlees etc)
- Soep van Kipkarkas (soepkip)
- 2,5 liter water per dag + 12 gram zout
- Aan de verse groente sap (rustig opbouwen naar 3 glazen groente sap per dag)
- En neem de tijd
Na 3,5 jaar ziek zijn kwam ik uiteindelijk bij de vega-tester terecht, samen met gezond eten en die sapjes zit ik inmiddels na 6 maanden na de vega test weer op de racefiets druk mijn conditie op te bouwen. Waar de doktoren eerst zeiden jij wordt nooit meer beter krabben ze zich nu achter de oren want dit hadden ze blijkbaar niet geleerd op de doktoren opleiding.
Verder wens ik je veel succes, er gaat helaas wel tijd overheen en het is niet in een tijdsbestek van een paar weekjes over. Kweek een mindset dat dit maanden kan duren maar beter worden is wel degelijk mogelijk. Ik ben het levende bewijs.