Na de ziekte van Pfeiffer

Gestart door jeske, 26 mei, 2013, 17:01:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeske


Ik heb bijna twee jaar geleden de ziekte van Pfeiffer gekregen. Ik had het nog nooit gehad in mijn kindertijd, dus het was een lange strijd om het tegen te gaan, zo'n negen maand lang, pas dan was het virus weg uit bloed. Ik ben in totaal drie maand thuis gebleven en nadien onder doktersadvies twee dagen, twee uurtjes per week naar de lessen. Voor de rest bleef ik thuis en sliep ik.
Ik was heel blij om terug naar school te gaan... Zo kwam ik terug onder de mensen... Mijn jaar , ik studeer voor kleuterjuf, moest ik wel opnieuw doen, dit jaar... ( ik ben weer gefaald dit te danken door de vermoeidheid... )
Beetje bij beetje ging het vlotter om naar de lessen te gaan... Maar echt helemaal mijn oude zelf worden lukt niet...
Ik blijf met die vervelende vermoeidheid zitten... Elke microbe krijg ik te pakken... Gelukkig zijn het tot nu toe enkel en alleen maar verkoudheden geweest.
Ik ga naar school, maar het liefst van al blijf ik gewoon slapen...
Met 8uur slaap he ik niet genoeg, liefst 13 a 14u slaap om me 'gezond' te voelen...
Ik ga steeds om 10u in mijn bed, en voor iemand van 20 jaar is dat vrij 'stom'
Uitgaan kan ik, maar om 1u ben ik al kapot en dan moet ik bijna een 3 volle dagen recupereren. Ik voel mij nooit gezond, heb steeds het gevoel wanneer je nog niet ziek bent, maar je voelt wel dat je ziek gaat worden... Dat gevoel heb ik altijd.

Ik probeer me erover te zetten, maar dat is helemaal niet zo gemakkelijk.
Ik ga precies altijd over mijn grenzen...
Ik heb ook al heel wat dokters afgelopen. Mijn huisdokter zegt dat ik mijn 'instelling' moet veranderen. Ik mag niet negatief denken, moet positiever zijn, moet leren omgaan met stress, en moet proberen om sterker in mijn schoenen te staan.