Dochter 4,5 jaar met pfeiffer

Gestart door mamalinneke, 28 februari, 2013, 20:38:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mamalinneke

Hoi allemaal, ik ben Linda en moeder van 2 kindjes. Ons meisje is sinds 2,5 maand op en af ziek. 1,5 Week geleden werd ze weer ziek, koorts en hoesten. Op school vertelde de juf dat het menneke wat langs haar zit in de klas pfeiffer had. Nog niet meteen paniek maar wel in de gaten gehouden natuurlijk. Ze knapte niet op en belde de huisarts met de vraag of ik haar mocht laten testen op pfeiffer, ook omdat de klieren in hals oksel en liezen allemaal opgezwollen zijn. Antwoord was nee omdat er op het moment veel heersten en het zal wel over gaan. Wilde toch een afspraak ook om haar gewicht door te spreken. Woog op dat moment 12 kilo en is 1 meter, een kleintje dus. Nu was ze een jaar geleden 11,7 kilo dus eigenlijk niks aangekomen. Nou ik mocht dan toch maandag komen (afgelopen maandag). Nadat de huisarts haar onderzocht had concludeerde ze toch alle symptomen van pfeiffer en kreeg ik meteen een prikbriefje mee. Gister de uitslagen gekregen van de standaard bloedaanvragen en daar zagen ze wel dat er iets aan hand was maar wat? Helaas nog een week wachten om te bellen of de uitslag van pfeiffer binnen is. Mijn meisje is dinsdag en woensdag en vandaag 2 uurtjes naar school geweest, meer kan ze gewoon niet aan. Wat ik heel erg vind wat het is eigenlijk een echt bikkeltje en doorzetter en dan om te zien dat ze het gewoon niet kan vind ik erg. Voorheen als ze ziek was dan deed ze alles, wilde naar buiten om te spelen enz. Nu ligt ze als het kan de hele dag op de bank een filmpje te kijken.  Zijn er hier nog moeders die dit herkennen en zo ja hoe is het verloop gegaan?  2,5 jaar geleden of ze ook zoiets meegemaakt, ze was toen net van haar middagdutje af en ineens was ze maar 6-8 uur per dag wakker. Destijds op alles getest maar daar is toen niks uitgekomen. Linda

Peetje

Arm meiske, ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.
Ik geloof niet dat er hier ooit een moeder is geweest met zo'n jong kindje met Pfeiffer. Maar dan nog verloopt het voor iedereen anders. Pas op dat je bikkeltje zichzelf niet voorbij loopt en heel veel beterschap! :)

mamalinneke

Dank je wel, ik probeer haar ook zo goed mogelijk in de gaten te houden dat ze niet te veel doet en zodra ik merk dat het toch te veel word meteen ingrijpen. Vanmorgen had ze een "goede" dag en is ze een half uur langer naar school geweest, dus 2,5 uur. Dit gaan we langzaam weer opbouwen. Gelukkig is de rest van de dag ook gegaan, ben wel benieuwd hoe ze er morgen aan toe is. Gelukkig is het hoestje al veel minder zodat ze 's nacht ook weer wat beter slaapt. Gr Linda

Peetje

Bij mij zijn die goede dagen altijd verradelijk. Je komt dan erg snel in de verleiding om wat meer te doen, en dan gaat het de dag daarna weer minder. Al schijnt het dan wel weer zo te zijn, dat kinderen er over het algemeen minder last van hebben dan volwassenen.

twijfelaar

Oh wat sneu is dit. Jammer dat de huisarts ook even moeilijk deed, kunt het beter maar meteen testen dan heb je de grootste kans dat het zichtbaar is.
Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.

Liefs en Sterkte ermee

mamalinneke

Er zijn nu 3 kindjes in de klas met pfeiffer :-\. Vandaag weer een hele morgen naar school, vanmiddag weer lekker thuis bijkomen. Van het weekend redelijk goed gegaan, gistermiddag heeft ze dik 2uur diep geslapen. Nog 2 daagjes wachten en hopen dat de uitslag dan binnen is.

twijfelaar

Ok?, om je vast even voor te bereiden, je krijgt dadelijk een uitslag. Je hebt Igm en Igg antistoffen de zogenaamde recente en oudere. Bij Igm is het dus duidelijk nu pfeiffer. Mocht het Igg zijn, kan het ook zijn dat dat het was in de eerdere periode van ziek zijn.
Als het niet vermeld word, vraag daar dan even naar. Anders heb je kans dat je gaat wachten tot de nasleep verdwijnt terwijl er misschien iets anders aan de hand is.
Eventueel kun je ook nog laten testen op Cmv, vergelijkbare klachten.

Duurt lang he, wachten op zo'n uitslag.

Succes Xxx

mamalinneke

Ze hebben op beiden getest zag ze namelijk beide aangekruist op het prikbriefje en de huisarts benoemde ook dat ze wilde testen op pfeiffer en het broertje/zusje ervan.
Ik hoop dat het morgen binnen is, niet dat we dan veel kunnen doen maar dan weet je wel zeker dat het dat is en niet iets anders.

twijfelaar

Ja inderdaad. Ok? dat is mooi dat ze wel meteen allebei aangekruist hebben.
Bij mij was de assistente namelijk heel onduidelijk met die antistoffen. En begreep het zelf geloof ik niet.
Het kan dus ook goed zijn dat ondanks de recente antistoffen weg zijn, je alsnog veel last kunt hebben van pfeiffer klachten. Maar als het wel goed zichtbaar is heb je in elk geval zekerheid.

Liefs Xxx

mamalinneke

Nou de uitslag was binnen, er was te zien dat ze pfeiffer in het verleden heeft gehad dus antistoffen??
Ben nu aan het wachten op het telefoontje want mijn meisje had gisteravond weer 39 koorts, hoesten en klaagde over pijn op haar rechterborst. De pijn zegt ze is nu weg maar heeft nu nog steeds verhoging. Ga zo meteen ook maar eens vragen om de schildklierfuncties de laten testen want daar kan ook moeheid vanaf komen. Assistente gaf nog wel aan dat er meerdere patienten waren die telkens opnieuw ziek worden omdat er zoveel heerst en mensen niet voldoende weerstand hebben dus telkens weer ziek worden. Word er een beetje moedeloos van :(

Peetje

Er zijn veel dingen die vermoeidheid kunnen veroorzaken. Als er toch nog een keer geprikt moet worden, dan maar gelijk uitgebreid, dus o.a. ook bloedarmoede en vitamine B12.

twijfelaar

Vervelend dat er geen zekerheid is.
Het kan dus zijn dat ze 2.5 jaar geleden wel pfeiffer had.
Het is hier ook vaker voorgekomen dat het terug is gekomen, hoewel de meeste informatie aangeeft dat dat niet kan, omdat je dan je antistoffen hebt.
Maar als er dus symptomen zijn die er niet echt bij horen, moet je daar een beetje op af gaan.

Overigens is het niet uitgesloten dat ze wel last van pfeiffer heeft.

Vraag inderdaad alles mee te nemen in het onderzoek, b12, Vit D, ijzer enzo.
Lyme veroorzaakt ook dikke klieren.

Succes, en hoop dat het gauw beter gaat met je dochter.

X

mamalinneke

Nou nou, dat we was me dagje gisteren maar we zijn er waarschijnlijk uit wat het is. Dinsdagavond had ze weer koorts en klaagde over pijn op haar rechterborst. Gistermiddag moesten we een foto maken van haar longen, tevens gevraagd naar het prikken maar blijkbaar had ik niet zo goed gekeken en was er al geprikt op schildklier. De uitslag van de foto meteen meegekregen en weer terug gereden naar de huisarts. Deze heeft de uitslag meteen bekeken maar wilde toch even overleggen met de kinderarts pffff dat word dan weer wachten..... Maar om half 6 belde ze al om door te geven dat zij en de kinderarts denken dat ze door een verminderde weerstand virus op virus heeft gekregen, haar lichaampje is dus hard aan het werken tegen de virussen. Dit kon de vermoeidheid verklaren. Haar longen zagen er trouwens goed uit. We gaan hier nu maar vanuit en over 2 weken staat er een controle afspraak bij de huisarts. Mocht er in de tussentijs wat zijn kon ik altijd bellen en kon ik ook meteen terecht bij haar. De klieren in haar hals, oksel en liezen zijn al verminderd, niet meer zo groot als voorheen. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de reacties!! En nu hopen dat ze het weer allemaal goed komt en dan ze weer gauw de oude word. Gr Linda