Gebabbel > Even voorstellen...

Moeder van zoon met Pfeiffer

(1/2) > >>

Kirsty:
Hai, mijn naam is Kirsty, ik ben 38 jaar, getrouwd en moeder van 2 zoons van 12 en bijna 16. Wij wonen in een klein plaatsje nabij Eindhoven

Na een hele week op en af hoge en lage koorts, dikke ogen, vermoeidheid en vergaan van eetlust, kreeg onze zoon er ook nog een fikse keelontsteking bij, waarna zijn temperatuur opliep naar 39,7.
Wij naar de huisartsenpost, waar hij antibiotica kreeg voor zijn keel en de raad om 'als hij niet 75% opknapte' te laten testen op pfeiffer.
Hij knapte 95% op, maar we hebben hem tegen het einde van de kuur toch laten testen. En daar is pfeiffer uitgekomen.

Wel balen, want hij zit in zijn eindexamenjaar van het VMBO. Maar vooralsnog lijkt het met de vermoeidheid ook wel mee te vallen.

Hij krijgt nu ook dagelijks multivitamines en echinaforce met vitamine C toegevoegd. Hij is dus flink aan de pil.
Voor zijn darmen drinkt hij deze week yakult, omdat de antibiotica alle bacteri?n gedood heeft.

Zo hopen we hem weer een beetje op te lappen.

Groetjes!

twijfelaar:
Er zijn trouwens ook capsules te koop met darmbacterien, daar zit meer in. Voor mij was dat een goede oplossing, yakult is erg gezoet.
Ik zat niet te wachten op de extra calorien.

Hopelijk gaat het gauw weer beter.

Kirsty:
Mijn zoo'n is een magere spriet en na de ziekte helemaal vel over been, dus graag wat extra calori?n.  ;)
We zijn voor zijn lever enzo wel zuinig met bijv. kaas en daarom eet hij nu kip- of kalkoenfilet daarvoor in de plaats. maar ik ben blij als hij dubbel avond eten opschept en dat hij zijn yakult gewoon wegkrijgt, want hij lust het eigenlijk niet graag. Als het pakje van 7 leeg is mag hij stoppen.

Peetje:
Volgens mij is probiotica van de apotheek ook effectiever, die in de drankjes van de supermarkt schijnen het maagzuur niet te overleven. Maar goed, ik ben wat dat betreft geen expert. Vriendin die er meer verstand van heeft raadde het mij aan om te bijwerkingen van de antibiotica te verminderen.

Kirsty:
Mijn zoon had nul bijwerkingen van de antibiotica, dus dat was wel fijn.

Mijn vader had erg veel baat bij de yakult toen hij voor iets anders antibiotica genomen had. En vooralsnog heeft mijn zoon geen last van zijn maagzuur of wat dan ook. Hij neemt het ook in tijdens het avond eten, dus het zuur uit de yakult wordt meteen overstemd door de aardappels e.d.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie