Moeder van zoon met Pfeiffer

Gestart door Kirsty, 03 januari, 2013, 23:15:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kirsty

Hai, mijn naam is Kirsty, ik ben 38 jaar, getrouwd en moeder van 2 zoons van 12 en bijna 16. Wij wonen in een klein plaatsje nabij Eindhoven

Na een hele week op en af hoge en lage koorts, dikke ogen, vermoeidheid en vergaan van eetlust, kreeg onze zoon er ook nog een fikse keelontsteking bij, waarna zijn temperatuur opliep naar 39,7.
Wij naar de huisartsenpost, waar hij antibiotica kreeg voor zijn keel en de raad om 'als hij niet 75% opknapte' te laten testen op pfeiffer.
Hij knapte 95% op, maar we hebben hem tegen het einde van de kuur toch laten testen. En daar is pfeiffer uitgekomen.

Wel balen, want hij zit in zijn eindexamenjaar van het VMBO. Maar vooralsnog lijkt het met de vermoeidheid ook wel mee te vallen.

Hij krijgt nu ook dagelijks multivitamines en echinaforce met vitamine C toegevoegd. Hij is dus flink aan de pil.
Voor zijn darmen drinkt hij deze week yakult, omdat de antibiotica alle bacteri?n gedood heeft.

Zo hopen we hem weer een beetje op te lappen.

Groetjes!
Kijk gerust eens op mijn site;  http://kirstyskeet.simpsite.nl

twijfelaar

Er zijn trouwens ook capsules te koop met darmbacterien, daar zit meer in. Voor mij was dat een goede oplossing, yakult is erg gezoet.
Ik zat niet te wachten op de extra calorien.

Hopelijk gaat het gauw weer beter.

Kirsty

Mijn zoo'n is een magere spriet en na de ziekte helemaal vel over been, dus graag wat extra calori?n.  ;)
We zijn voor zijn lever enzo wel zuinig met bijv. kaas en daarom eet hij nu kip- of kalkoenfilet daarvoor in de plaats. maar ik ben blij als hij dubbel avond eten opschept en dat hij zijn yakult gewoon wegkrijgt, want hij lust het eigenlijk niet graag. Als het pakje van 7 leeg is mag hij stoppen.
Kijk gerust eens op mijn site;  http://kirstyskeet.simpsite.nl

Peetje

Volgens mij is probiotica van de apotheek ook effectiever, die in de drankjes van de supermarkt schijnen het maagzuur niet te overleven. Maar goed, ik ben wat dat betreft geen expert. Vriendin die er meer verstand van heeft raadde het mij aan om te bijwerkingen van de antibiotica te verminderen.

Kirsty

Mijn zoon had nul bijwerkingen van de antibiotica, dus dat was wel fijn.

Mijn vader had erg veel baat bij de yakult toen hij voor iets anders antibiotica genomen had. En vooralsnog heeft mijn zoon geen last van zijn maagzuur of wat dan ook. Hij neemt het ook in tijdens het avond eten, dus het zuur uit de yakult wordt meteen overstemd door de aardappels e.d.
Kijk gerust eens op mijn site;  http://kirstyskeet.simpsite.nl

mini

veel beterschap met je zoon! ik heb niet heel veel tips voor je.. maar veel vitamientjes doen ook goed  ;)
ik weet niet of je het graag wil doen met je zoon, maar een dietiste kan je ook helpen om ervoor te zorgen dat je zoon iets gaat aankomen.

groetjes mini

Kirsty

Nou, daar heb ik wel aan gedacht inderdaad.
Maarja... ik kan hem geen dikke boterhammen met kaas gaan geven, want juist met erge vetten moet hij ivm zijn lever een beetje oppassen.
Hij eet overigens wel weer goed, dus dat is fijn. Schept weer 2x op.

Ik zal morgen eerst even met de school bellen of ze protocol hebben voor pfeiffer.
Hij heeft 1e uur gym. Ik heb gezegd dat hij na het fietsen naar school even heel goed moet aanvoelen of hij dat mee kan doen, als ze niet te wild doen, of dat hij beter in de aula wat huiswerk kan maken. laat de leraar mij maar bellen als hij het er niet eme eens is.  >:( 8)

Dan zal ik even aankijken hoe het gaat met het eten; hij is op zich al jaren mager, is nu bijna 16 jaar en al 1,75, dus dat is ook logisch.
Ik zal zorgen dat hij meer dan 3 maaltijden per dag eet. Boterhammetje met kalkoenfilet tussendoor zal hij toch niet afslaan. Lekkere banaan erbij....
Ik heb helaas zijn gewicht niet in de gaten gehouden; een jongen van zijn leeftijd wil ook niet dat zijn moeke zich met lichamelijke dingen bemoeit h??  Maar als ik vind dat hij te mager blijft ga ik zeker toch met een di?tiste bellen.
Kijk gerust eens op mijn site;  http://kirstyskeet.simpsite.nl

mini

het is zeker goed om het aan te geven op school dat hij pfeiffer heeft, dan kunnen ze er een beetje rekening mee houden. Ik zou het even aankijken en als iets niet gaat even een stapje terug doen. nee hij wil waarschijnlijk niet dat ma zich overal mee bemoeit haha.. maar ik zou hem een beetje in de gaten houden, dan komt het wel goed. als hij al erg lang mager is dan is het waarschijnlijk zijn postuur  ;)
in ieder geval beterschap en hopelijk knapt je zoon snel op!

Kirsty

Ik heb zojuist met de directie egsproken en zij zei dat als hij het echt niet trekt, er een mogelijkheid is dat hij alleen de ochtenden naar school gaat en 's middags thuis werkt. Nu heeft hij wel veel praktijk vakken met grote machines om metaal te bewerken, dus dat zal hij toch echt op school moeten doen. Maar Engels en Nederlands kan ik hem wel bij helpen en Wiskunde snapt hij zelf beter dan ik, dus dat gaat wel lukken.

Maar goed, even afwachten maar.

Ik vind het wel heel erg spannend vandaag hoor, hoe het zal gaan. Heb al visioenen van mijn 'kindje' huilend langs de kant van de weg 'dat-ie niet meer verder kan' enzo.  :D :D :P

Maar dat soort gevoelens zullen wel normaal zijn..... hoop ik.
Kijk gerust eens op mijn site;  http://kirstyskeet.simpsite.nl

mini

oh dan is het wat moeilijker om meer thuis te zijn als hij veel praktijkvakken heeft. maar je moet het even aankijken, het is logisch dat je je zorgen maakt! ik denk dat het een voordeel is dat hij nog 'jong' is en dat de klachten van de pfeiffer sneller weg zijn. ik was 30 toen ik pfeiffer kreeg en dan is het een heel ander verhaal, je krijgt niet de tijd om goed uit te zieken met alle gevolgen van dien. en de leeftijd speelt ook mee.. het komt zeker goed met je zoon  ;)