Hai Magnetronnie,
Nou, alcohol hoef ik me niet druk om te maken; hij is pas 15 en drinkt niet. Hij gruwelt ook van prik in drinken (zelfs > 0,1 % koolzuur proeft hij), dus bier zal er ook niet ingaan.
De enige sport die hij beoefent is schaken. Dus ook dat is veilig.
Ik hoop dat de ' verpeste' Kerstvakantie dan het enige is dat hij eraan over houdt, vooral ook omdat hij in zijn examenjaar zit.
Uiteraard houden we het in de gaten als hij naar school gaat. Ik heb al een briefje klaar met een kopie van de labuitslag voor de leraren. En ik ga nog even praten met de directie, die er uiteraard vanaf moet weten. Maar ik denk dat we pas definitief stappen gaan ondernemen als blijkt dat hij ineens erg moe wordt en misschien zijn examens niet zou halen.
Ik wist niet dat slechts een klein aantal zo lang moe blijft. Ik dacht dat dat min of meer standaard was, omdat je dat overal hoort.
Gelukkig heb ik hem wel gewoon zijn huiswerk laten maken; as hij achter de pc kan zitten, kan hi ook achter zijn opdrachtenboek zitten, dacht ik zo. Maar hij was er zelf gelukkig ook heel eerlijk in dat hij zich niet zo moe voelt.
Voldoende rust heeft hij tijdens de actieve fase van deze ziekte wel gehad; hij sliep van half 9 tot de dag erop kwart voor elf. Nu slapen tienrs toch wel veel, maar meer dan een week zo lang lapen heeft hij nog nooit gedaan. En overdag ging hij ook geregeld even liggen op de relaxstoel. Daar hebben we dus goed aan gedaan Nou, dan kijken we het wel aan. Hij weet sinds kort eindelijk wat hij volgend jaar wil gaan doen na het VMBO, dus daar keek hij wel naar uit. Zou zonde zijn als hij dan alsnog dit jaar zou blijven zitten.
We gaan er aan werken.
Bedankt voor je reactie!