Hoofdmenu

Mesologie

Gestart door lied89, 26 november, 2011, 13:28:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lied89

Wat een rust op het forum zeg...

Nou afgelopen maandag en dinsdag moest ik verschillende testjes doen in het ziekenhuis. Blazen, blazen en nog eens blazen. Nooit gedacht dat dat zo moeilijk was haha. Ik had weer hetzelfde probleem een klein beetje als bij de longverpleegkundige. Ik blaas niet lang genoeg door ofzo, ik maak mijn ademhaling niet af. Maar ja als je geen lucht meer hebt, dan lukt dat natuurlijk ook niet. Ik moest veel verschillende blaastestjes doen. Op een gegeven moment kreeg ik ook Ventolin (pufjes, luchtverwijder). En moest een aantal testjes dus weer opnieuw doen. Het gekke was dat ik met geneesmiddel dus niet dezelfde hoogte kon bereiken als eerst. Beetje raar dus. Maar ja die testen duurden ook wel erg lang en was dus ook erg moe. Had ook wel last van mijn keel daardoor. En ik heb dus geen baad bij dat geneesmiddel waarschijnlijk.
Verder heb ik ook een hyperventilatietest moeten doen.
Volgende week donderdag heb ik nog een histaminetest en dan krijg ik ook de uitslag.
Dat is even spannend, maar denk dat er niks uit zal komen. Maar ja even afwachten maar weer.

Peetje

Zeker spannend, en lastig dat je die blaastest zo vaak over moest doen. Ik hoop voor je dat ze wel wat vinden. Dan weet je tenminste iets. :)

Beertje

Hoi hoi

Vraag me ook af wat de uitslag van je bloedtesten was? Of zijn die nog niet bekend. Ik las dat je nogmaals was geprikt op pfeiffer.
Spannend hoor al die testen! Succes met wachten

En mag ik nog vragen hoe jou benauwdheid is? Moeilijker ademhalen of kortademig of piepend? Heb namelijk zelf last van kortademigheid, en ook lichte kattenallergie en hooikoorts maar denk niet dat t daaraan ligt.

Liefs

lied89

Hoi,

Ik heb de uitslag van het bloedprikken nog niet. Die krijg ik ook pas donderdag. Ik krijg alle uitslagen tegelijkertijd. Ik ben inderdaad ook nogmaals op pfeiffer geprikt om te kijken of ik het wel goed verwerkt heb. Volgens de mesoloog is mijn pfeiffer volledig verslagen dus ja...

Het is wel weer even spannend ja, maar denk niet dat er echt iets uitkomt. Aangezien dat medicijn bij mij eigenlijk niet werkte heb ik zeer waarschijnlijk geen astma, gelukkig maar. Maar ja wat het dan wel is geen idee.

Als je allergie hebt heb je overigens wel meer kans op astma, ook bij hooikoorts dus.
Je zou het eventueel ook eens kunnen laten onderzoeken??

Hoe is mijn benauwdheid, ja dat vind ik best lastig om uit te leggen. Ik heb geen piepende ademhaling. Een ander merkt niet zo heel snel dat ik het benauwd heb of iets dergelijks. Ik heb zeg maar een enorme druk op mijn borst. Het gevoel dat je niet helemaal goed door kunt ademen ofzo. En daar ontstaat dan een soort benauwdheid van. Een paar weken terug toen het zo warm was had ik er best veel last van en vond het ook wel beangstigend even en kon er niet van slapen.
Maar wat het is weet ik dus niet, en of dat ik daar achterkom, dat is dus nog even afwachten.
Wat heb jij voor soort benauwheid dan??
Anders dan dat ik het nu beschrijf. Een piepende ademhaling en echt adem tekort past wel meer bij astma. Maar dat heb ik dus niet.

Als je dat wil laten onderzoeken, kan ik je wel vast vertellen dat het best wel vermoeiend is.
Maandag ben ik van kwart over 1 tot half 4 bezig geweest, blazen, blazen en nog eens blazen. Vind je het gek dat het op een gegeven moment dan niet meer lukt. Mijn spieren bij mijn keel deden op een gegeven moment gewoon pijn.

Kortademigheid kan trouwens ook komen doordat je erg moe bent. Of door verminderde conditie misschien. Dat heb ik zelf ook wel, alleen ben ik me daar niet altijd bewust van.


lied89

Inmiddels ben ik weer bij de longarts geweest voor de uitslag.

Er komt niet echt iets specifieks uit. Het enige is dat ik een huisstofmijtallergie heb, dat wist ik nog niet haha.
Verder heb ik een lichte vorm van hyperventilatie.
Ik heb nu 2 verschillende pufjes gekregen om uit te proberen. Wel een beetje gek aangezien uit de test kwam dat ik eigenlijk geen baad had bij ventolin. Maar moet het dus toch uitproberen.
En ik moet naar de fysio toe om ademhalingsoefeningen te doen om een wat regelmatigere ademhaling te krijgen.
Mijn ademhaling is wat onregelmatig.
Dan moet ik over 6 weken weer terug komen en kijken hoe het gaat.

Nou dat was het weer voor even. Volgende week heb ik eindelijk vakantie, en daar kijk ik echt naar uit!

lied89

Het is lang geleden dat ik iets in mijn eigen topic geschreven heb zeg.

Een hele tijd geleden was ik bij de longarts. Ik moest 2 verschillende pufjes uitproberen. Ik heb niet het gevoel dat dat helpt tegen de klachten. Uit het onderzoek toen kwam ook alleen maar dat ik lichte hyperventilatie heb.
Ook moest ik naar de fysio om oefeningen te doen. Ik ben nu 8 keer geweest en heb ademhalingsoefeningen gekregen. De oefeningen helpen wel om weer wat tot rust te komen en wat te ontspannen maar helpt niet tegen de klacht helaas. Ik heb nog steeds last van dat benauwde gevoel. Ik kan niet eens op mijn linkerzij liggen, dan krijg ik last van dat benauwde gevoel, heel vervelend.
Donderdag moet ik dan eindelijk weer naar de longarts, ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

Ik ben gelukkig bijna klaar met stage, volgende week nog en dan ben ik klaar! Ben echt blij dat ik bijna klaar ben. Eind november krijg ik mijn diploma.
Ik ben al gaan solliciteren en heb gister een baan aangeboden gekregen.
Vanaf december mag ik daar beginnen. Ik ben erg benieuwd. Ik hoop alleen dat ik het ga volhouden.
Maar heb er wel erg veel zin in.

Peetje

Gefeliciteerd met je baan! Deed jij nou apothekersassistente, of was dat iemand anders?

lied89

Dankje! Ja, ik ben hier de apothekersassistente ja haha.

Eind november krijg ik eindelijk mijn diploma, dan ben ik eindelijk van die rotschool af.
Volgende week mijn laatste stagedagen, wel gek zeg. Ik heb het daar erg naar mijn zin gehad en hebben veel rekening met mij gehouden, daar ben ik ze erg dankbaar voor.
Het is wel spannend weer om ergens anders te moeten werken, ben erg benieuwd hoe het gaat. Ik hoop dat ik het daar naar mijn zin ga krijgen en het lichamelijk niet te vermoeiend is.
Ze hebben er toevallig wel zitbalies, wat je eigenlijk niet vaak ziet in een apotheek meestal is het veel staan. Ik hoop dat dat er voor zorgt dat ik het ietsje makkelijker kan volhouden.

Afgelopen donderdag bij de longarts geweest. De pufjes helpen niet echt maar heb nu weer een andere gehad eentje die sterker is. Denk niet dat het gaat helpen maar kan het proberen.
Ze weten gewoon niet wat ik heb. Bij de fysio ben ik er helemaal klaar mee, sommige mensen weten het altijd beter waar je klachten vandaan komen. Voorlopig ga ik even niks meer doen en ga ik me richten op mijn werk en misschien weer proberen wat te gaan sporten. Hopelijk gaat het dan weer wat beter met me, nu gaat het niet echt super.

lied89

Eindelijk ben ik klaar met mijn studie, krijg morgen mijn diploma! Vanaf volgende week dinsdag ga ik werken. Dat zal wel even spannend zijn zeg. Ik hoop dat ik het allemaal ga volhouden.

Vorige week bij de dokter geweest. Bij de longarts ben ik zo'n beetje klaar, moet nog wel een keer terug komen. Ik ben gestopt met de pufjes, die verergeren voor mijn gevoel de klachten.
De dokter wil dat ik nogmaals naar de cardioloog ga. Daar ben ik twee jaar geleden ook geweest. Maar nu stuurt ze me naar een ander ziekenhuis (beter). Ik denk dus niet dat er iets uitkomt, maar ze wil het gewoon uitsluiten.
Volgende week ga ik nog een keer naar haar terug om te praten.

Wat ik me wel eens afvraag is of er meer mensen hier last hebben van een koortslip?? Langdurig... Ik heb zo'n 4-5 weken er last van gehad. Nu is het gelukkig wel weg maarja het is soms best irritant.

Peetje

Koortslip is ook een herpesvirus, speelt dus ook op als je weerstand laag is.
Gelukkig heb ik er zelf geen last van.

Beertje

Wat fijn dat je je diploma krijgt!! Gefeliciteerd nog!
Succes met werken.
Ik heb overigens ook nooit een koortslip.

Liefs

lied89

Hoi,

Dankje ja het is zeker fijn eindelijk een diploma te hebben, ben ik eindelijk van die rotschool af. Ik had bijna geen diploma gehad en was bijna op de verkeerde dag gekomen...

Deze week mijn eerste werkweek gehad. Dat was wel even wennen zeg. Ik ben wel erg moe als ik thuis kom maar heb niet het idee dat ik gesloopt ben, dat scheelt alweer. Probeer ook rustiger aan te doen 's avonds en op de dagen dat ik niet werk. Ik kan gelukkig veel zitten, dat scheelt best wel veel. In mijn stage apotheek stond ik de hele dag, dat is lichamelijk heel vermoeiend.
Mijn eerste indruk is ook goed, fijne collega's enzo, dat scheelt wel.

Dus niemand heeft hier een koortslip. Ik dus wel regelmatig, deze week weer opnieuw. Mijn weerstand zal wel laag zijn ja, in de winter is het sowieso lager bij mij. Als apothekersassistente zou ik moeten weten hoe ik een koortslip weg krijg haha, alleen helpen die koortslipcremes niet echt bij mij.

Volgende week weer naar het ziekenhuis. Dat zal wel weer een vermoeiende dag zijn.