Ziekte van Pfeiffer > CMV

cmv?

<< < (2/4) > >>

mini:
ik heb nog geen reactie gekregen van het Radboud.. gisteren ben ik naar de arbo geweest en hij zei dat ze als je aan hun criteria voldoet gedragstherapie krijgt. Ik zei dat ik vond dat de vragen wel heel erg van psychische aard zijn, hij dacht dat ze mensen met psychische problemen juist willen weren omdat ze hen niet kunnen/willen helpen. Het gaat er vooral om dat je je gedrag gaat veranderen en op den duur weer gaat werken. Mocht ik niet naar het Radboud kunnen gaan, moet ik via de arbo evengoed gedragstherapie gaan volgen omdat het moet van het UWV, anders kom ik (als het nodig is) nooit in aanmerking voor een uitkering.
Ja dat klopt twijfelaar, ik lees op internet ook andere dingen dan wat de huisarts of internist zegt. Maar ja tegen mij hebben beide niets over de cmv gezegd, ik heb het ook nog bij de arbo voorgelegd en hij wist de waardes niet precies maar zei wel dat ik het heb gehad. Maar ik vertrouw toch meer op de info wat op internet staat, ik ga de 14e nog naar de immunoloog en hij weet er denk ik meer vanaf.

Peetje:
Ik weet dat veel arbodiensten, en ook het UWV, langdurig zieken doorverwijzen naar Winnock voor cgt, maar tenzij alles de afgelopen jaren erg veranderd is, kom je ook zonder cgt best wel in aanmerking voor een uitkering.
Ik ben daar zelf het levende bewijs van. Arbo en werkgever wilden mij erg graag een traject bij Winnock laten volgen, maar die vonden dat ik niet gemotiveerd genoeg was. WErkgever maakte er toen zelfs van dat ik geweigerd had om mee te werken, terwijl ik meerdere malen had toegestemd om dat traject te gaan volgen. Als je zoiets weigert, heet dat 'niet meewerken aan reintegratie', dus dan moet je wel, ook als je vrij zeker weet dat je er slechter uit gaat komen.
Maar goed, ik heb uiteindelijk na 2 jaar gezeik WIA aangevraagd en ook volledig gekregen, ben 80 tot 100 procent arbeidsongeschikt verklaard.

mini:
ik heb het formulier ook maar ingevuld en opgestuurd naar nijmegen, je moet inderdaad wel anders is het idd 'werkweigering'. alleen is het zo achterhaald, ik steek veel geld en energie in andere onderzoeken en blijkbaar boeit dat helemaal niets.. ik zie er wel tegenop als ik cgt moet gaan doen, maar dat hele ziek zijn ben ik gewoon beu. En alles is nog zo onzeker, ik hoop dat er over een half jaar in ieder geval meer duidelijkheid is. mensen kijken je ook met de nek aan, ook veel collega's helaas en dat werkt allemaal niet positief. Ik sta nu wel vrij sterk in mijn schoenen, maar je moet alles zelf regelen en niemand helpt je echt goed. uiteindelijk hoop ik dat ik niets met het uwv te maken krijg.. maar de tijd zal het leren. Ik heb wel via www.cvsmevereniging.nl een site gekregen, www.steungroep.nl ze zetten zich in voor mensen met cvs/me. UItkeringen, de arbo etc. en ze geven je tips wat je wel en niet moet doen. Daar las ik ook als de werkgever zich niet aan de regels heeft gehouden dat hij de werknemer nog een (3e) jaar ziektewet moet doorbetalen. Ik had eigenlijk al in augustus het plan van aanpak moeten tekenen maar dat is nog steeds niet gebeurd..Maar dat geldt dus andersom ook dat de werknemer gekort kan worden op zijn (wia) uitkering.
wel fijn dat jij er nog redelijk goed doorheen bent gekomen, je bent nu van al het gezeik af. Nu je thuis bent heb je dan ook nog terugval(len) gekregen of is het stabiel? Ik merk wel dat veel rust erg goed doet, alleen op dit moment herstel ik niet meer en moet ik uitkijken dat ik evengoed nog rustig aan moet doen. 

twijfelaar:
Ja, ik neig ook de info van het internet eerder te geloven, heb zo veel verkeerde info gehad bij de huisarts en internist.

Ben wel enorm benieuwd naar je bezoek bij de immunoloog! Misschien probeer ik daar ook een verwijzing voor te krijgen als jij er goede ervaringen hebt.

In Maart loopt ook mijn ziektewet af, en moet ik voor een keuring, ik start eind Januari pas bij het revalidatiecentrum.

Peetje:
Er is overigens ook nog de optie dat je werkgever goede hoop heeft dat je herstelt en je daarom nog in dienst wil houden. Al denk ik dat er weinig werkgevers zullen zijn die dat doen bij een werknemer die altijd maar moe is. :P

Een echte terugval heb ik alleen nog gekregen toen m'n moeder naar het ziekenhuis moest en ik blijkbaar de aangewezen persoon was om uit bed gebeld te worden om op stel en sprong van alles te regelen.
Verder is het vrij stabiel, zolang ik goed oplet dat ik niet te veel doe. Incidenteel iets te veel doen, is nog op te lossen met extra rust, maar ik moet niet te veel in een dag of week plannen.

Als ik het goed heb, zijn er via de CVS/ME vereniging of die steungroep ook mensen die je kunnen helpen met je WIA aanvraag, formulier invullen en voorbereiding op de keuring enzo.

Mini, ik weet niet of jij in A'dam de fietstest hebt gedaan? Die uitslag was bij mij zo slecht, dat zelfs de keuringsarts zei 'zo, dat is niet best'. Ik denk dat ik daar voor een groot deel m'n uitkering aan te danken heb.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie