@twijfelaar:
Ik herken me wel in datgene wat je zegt over enorm opgezette halsklieren want ik merk op het moment zelf, als ik het benauwd heb en moeite heb met praten dat mijn halsklieren echt mega groot zijn. Ze doen overigens niet echt pijn. Ik voel dat ze doorlopen tot net iets onder mijn oren dus dat zou ook meteen die oorsuizen verklaren. Ik vind het erg vervelend dat ze zo groot zijn want ik kan er van gaan hyperventileren en dan is het moeilijk om uit die cirkel te komen omdat je al weinig lucht krijg. En ik kan er dus niets aan doen om de klieren te verkleinen. Toch? Behalve weerstand- en vitaminepillen slikken in de hoop dat het snel over zal gaan. Ik merk het ook als ik omhoog kijk dat ik minder lucht binnen krijg dan als ik een beetje omlaag kijk.
Ik weet het niet meer zeker waar ik allemaal op geprikt ben, ik zal het morgen vragen aan de behandelaar.
@twijfelaar: ik zal ook vragen aan de behandelaar of ze even kan kijken op welke vermoeidheidsziekten ik getest word, ik wil ze allemaal getest hebben! Ik ben al onzeker van aard dus wil ik het graag weten

Ja ik ga dinsdag naar het ziekenhuis in delft om een foto te maken van mijn buik. Ik ga denk ik nog even bellen om te vragen of ze ook een foto van mijn hals kunnen maken. Niet geschoten is altijd mis! Dan weet ik dat ook gelijk zeker.
Ik zou wel graag naar de internist willen gaan alleen is het probleem nu dat de dokter mij absoluut geen doorverwijzing meer wil geven. Ik heb nu ongeveer drie dokters gehad (in dezelfde praktijk) en ze denken alle drie dat ik lijd aan hypochondrie. Ze hebben mij al naar de psychiater gestuurd om het daar eens uit te gaan zoeken. Ik heb er echter weinig vertrouwen in. Het lijkt me sterk onlogisch dat ik al die lichamelijke klachten zelf ontwikkeld zou hebben door stress of wat dan ook. Ik ben altijd heel chil en stress gooi ik meteen in de prullenbak. Ja ik ben vroeger heel erg gepest en ik ben uit de kast gekomen waar mijn ouders nog moeite mee hebben. (nu drie jaar geleden) maar ik zit er zelf totaal niet mee. Ik maak me niet meer druk om wat andere mensen van mij denken want je moet gewoon jezelf zijn. Vraag het maar aan mijn vrienden. Zij kennen mij erg goed en ze zullen zeggen dat ik een levensgenieter was. Ik genoot van elk klein dingetje. Lachte om elke grap. Hoe zou het dan ineens om kunnen slaan?!
Maarja desalniettemin hou ik de optie hypochondrie wel open want ik ben tegenwoordig wel bang dat door die opgezwollen halsklieren mijn keel word dichtgeknepen en ik geen lucht meer krijg.
Mij ouders denken allebei ook dat ik hypochondrie heb. Het lullige hierbij is dat ik al drie keer bij ze heb staan smeken op een moment dat het zo heftig was om met me naar de ehbo te gaan maar ze blijven stokstijf in hun stoel zitten en zeggen dat ik rustig moet gaan zitten. Ze denken dan dat het een bevlieging is. Ik vraag dan soms wel eens bij mezelf af of ik dan weinig overtuigingskracht heb.
Ach ja het leven kan soms zo oneerlijk zijn he

laten we er maar het beste van maken

P.S. Sorry als mijn berichten zo lang zijn maar ik moet soms gewoon even mijn hart luchten aangezien dat niet meer kan bij mijn ouders. Mijn vader kan zich zo storen aan mij.