Mijn verhaal

Gestart door Marieke80, 31 maart, 2012, 00:34:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peetje

Geeft niks hoor, dat je uitvalt. Dit forum is er ook om je frustraties af te reageren. Het mag allemaal. :P

Marieke80

Gisteren terug gegaan naar de dokter. Wilde opnieuw bloed gaan prikken, maar de dokter zei dat het niet veel zin heeft.
Want de waardes in het bloed kunnen wel goed zijn, maar het gaat erom hoe ik me voel. Ok...tegenvaller.
Maar voel me wel degelijk beter, mag weer beginnen met werken, 2 uurtjes per dag. En mag ook weer gaan sporten.
Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen, ga morgen weer sporten.....

Wil weer zo graag alles doen wat ik hiervoor ook deed. Baal er echt van!
Heb sinds december een relatie gekregen, maar deze verloopt alles dan normaal.
Eerst natuurlijk wederom het verdriet en de spanningen van mijn moeder, dan word ik ook nog eens ziek.....pfff....heb het weer ff helemaal gehad.

En je leert je vrienden kennen. In het begin informeren ze nog allemaal hoe het gaat en dan hoor je niets meer van ze. Want ja je bent dan wel mobiel maar je kan niet alles doen, je moet dingen goed tegen elkaar afwegen. Want als je de ene dag leuke dingen doet, dan voel je je de andere dag kut! Hoop zo dat het allemaal snel voorbij is......

Beertje

In ieder geval goed te horen dat je je iets beter voelt. En ook goed dat je weer wat gaat werken en sporten!
Wel je grenzen in de gaten houden h??
Sterkte

lied89

Hoi,

Tjsa, het is een rotziekte ja. Het is vervelend als je niet kan doen wat je wil doen.
Spannend dat je al weer wil gaan werken en ook nog sporten. Hopelijk gaat dat goed, doe voorzichtig.
En ja je leert je vrienden kennen ja... In het begin vraagt iedereen hoe het met je gaat, en als het te lang gaat duren laten ze je vallen. Maar ja het is niet anders. Ik richt me tegenwoordig op de mensen die er wel voor me zijn en die me wel begrijpen, ook al zijn dat vrij weinig mensen...
Succes morgen met sporten. Bouw het rustig aan op.

Floor

Hoi Marieke,

Herkenbaar hoor dat je er de balen van hebt. Die momenten hebben we hier allemaal. Fijn dat je weer op mag bouwen met werken, maar luister wel goed naar je lichaam hoor. Het is voor arsten namelijk niet in te schatten hoe je reageert op het virus en wat je precies aan kunt. Ben daar nl ook regelmatig voor bij de dokter geweest en achteraf bleek toch dat ik beter naar mezelf had moeten luisteren en wat wel gaat, gaat natuurlijk wel.

Succes met alles!

Marieke80

Hier even een update van mij.

Ik ben iets meer dan 2 weken geleden naar de dokter geweest om opnieuw bloed te laten prikken en heb ook geprikt voor de B vitamines omdat ik dat steeds vaker lees hier op het forum. Uit het bloed was nog op te merken dat de waarde en ook de leverwaarde nog niet op orde zijn, mijn vitamine B12 gehalte was veel te hoog. Dokter dacht dat ik extra vitamines slikte en moest daar onmiddellijk mee gaan stoppen. Maar dat doe ik dus niet. Verder kon het volgens hem niet veel kwaad.

Ben sinds een week weer 2 uurtjes per dag aan het werk. Had niet gedacht dat dit zo vermoeiend zou zijn!!!
Heb nog steeds grote concentratieproblemen. Aan mijn eigen werk moet ik nog niet denken, dat gaat nog niet lukken, dus ik krijg klusjes.
Ik zit nog wel 100% in de ziektewet. Ik werk elke dag van 12:00 uur tot 14:00 uur. dit zijn de uren waarop ik op mn best ben.

Verder heb ik het sporten opgepakt. Als ik aan het sporten ben heb ik enorm veel energie, krijg er ook energie van, dus ik moet mezelf echt klokken en na een half uur zeggen, het is genoeg. Vaak ga ik dan nog even in de sauna en douchen. Als ik thuis ben ben ik dan ook erg moe.

Ik heb gelukkig niet meer zo vaak een baaldag, en doe in het weekend ook overdag wel wat dingetjes. Winkelen gaat nog niet echt.
Hooguit 4 winkels en dan heb ik het wel gehad. Ik woon alleen dus doe hier het huishouden, en ik kook mijn eigen prakkie en doe de boodschappen. Maar dat alles naast het werk is wel erg zwaar moet ik zeggen, maar goed ik kan ook als het niet gaat gewoon naar huis gaan en een uurtje slapen, voorheen sliep ik overdag niet. Maar sinds ik werk ga ik vaak als ik thuiskom een uurtje liggen.

Ik heb nog een lange weg te gaan ben ik bang, maar het gaat wel een betere kant op....


twijfelaar

He wat gek haha, heb je ook de waarde gevraagd? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Daarbij kan b12 nooit te hoog zijn, het is niet toxisch. Van andere b's kan dat wel. Blijkbaar neem je je voedingsstoffen goed op!

Fijn dat je wel voelt dat het de betere kant op gaat. Je doet best wel veel als ik dat zo lees! Let wel op jezelf..

X

Beertje

Wat goed dat het een beetje de goede kant op gaat!
Wat bedoel je met, dat je waardes nog niet goed zijn?
Is de pfeiffer dan nog actief? Ik ben benieuwd daarnaar omdat ik zelf een paar maanden geleden dacht; ik ga opbouwen!! Werken en sporten. Maar dat verliep niet zo voorspoedig en nu blijkt dat het virus nog actief is.
Maar als je je natuurlijk ook steeds iets beter voelt is dat hartstikke fijn!

Bij mij was m'n b12 ook te hoog (paar maanden geleden) maar slikte toen wel multi vitamine :) mijn advies zou zijn: probeer te voelen waar je grens zit. Soms ga je er misschien overheen en dan neemt adrenaline het over. En dat is naar mijn idee niet goed. Dat je dan thuiskomt en heel emotioneel bent.
Succes met het vinden van je balans!

Liefs

jetske

B12 kan nooit te hoog zijn. Weet je je waarde ook en heb je toevallig vitamines geslikt?
Ben heel erg benieuwd.

Floor

fijn dat het beter  met je gaat en wat knap dat je twee uur per dag werkt! Het kost inderdaad wat tijd, maar wanneer je goed naar jezelf luistert, verloopt je herstel het beste. Heb ik helaas niet goed genoeg gedaan ;-).

Heel veel succes met alles!