dieet/supplementen bij Pfeiffer met slechte leverwaarden

Gestart door Ludovic, 27 maart, 2012, 22:27:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludovic

Hallo,

ik ben 35 jaar oud en heb sinds 13 maart Pfeiffer, dit zijn alle bloedwaarden die buiten de referentiewaarden zitten, vooral mijn leverwaarden zijn slecht; deze waarden zijn van 17 maart, had dan koorts 38? en zweette veel. Eetlust normaal, natuurlijk erg moe;

leukocyten 3,5 (min 3,9)
lymfocyten 64,5 (max 45)
trombocyten 68 ( min 140)
ferritine 1855 (max 400)
GOT 167 (max 40)
GPT 226 (max 41)
gamma-GT 81 (max 61)
CRP 5,01 (max 0,5)
EPV IgM 19,3 (>1,1 = positief)
EPV IgG negatief
Cytomegalie Ig M & G negatief

Ik sta open voor alle tips ivm dieet en supplementatie, ik beperk nu mijn vetten, eiwitten, suikers, geen alcohol/ chocolade. Ik probeer zoveel mogelijk fruit en groenten te eten, vis ipv vlees. Ik supplementeer met een multivitamine, selenium (dagelijks paranoten) en Eupatorium D3

Thanks, Ludovic

Beertje

Ff snel antwoord: chlorella (ff googelen). Welterusten en welkom

twijfelaar

Zo, dat is een duidelijke uitslag. Is je ijzer zo hoog omdat je lever niet goed functioneert?

Ik gebruik b12 en vitamine d, omdat daar met bloedonderzoek een tekort is gebleken, en dat helpt. Verder zou ik zeggen veel water drinken en neem nu je rust, wie weet ben je er dan snel weer vanaf!
Ook ga ik naar een acupuncturiste, bij het topic mesoloog zie je ook mensen die naar een mesoloog gaan, en die hebben ook druppeltjes gehad speciaal voor de lever. Misschien heb je daar wel iets aan!

Beterschap!

Beertje

Goedemorgen!!

In chlorella zit ook veel ijzer, dus dat zou niet zo handig zijn wellicht. Zitten er in je multivitamine veel ijzer? Vraag me af hoe dat zo hoog komt?
Ook ik ga naar een accupunturist en vindt dat erg fijn (naaldjes voel je nauwelijks)

En wat twijfelaar zegt idd veel water drinken of zuiverende kruidenthee (brandnetel oa) en je rust nemen. Een balans voor jezelf zien te vinden!
Extra vitamine c is ook ondersteunend en zuiverend

Sterkte, liefs

Floor

Welkom op het forum! Welk onderdeel van de uitslagen is precies je leverwaarde? Ben ik wel benieuwd naar. Volgens mij doe je al veel. Voeding en drinken is heel belangrijk en inderdaad ook brandnetelthee etc. om je lever te zuiveren.

Succes

Ludovic

Citaat van: twijfelaar op 28 maart, 2012, 10:08:49
Zo, dat is een duidelijke uitslag. Is je ijzer zo hoog omdat je lever niet goed functioneert?

Ik gebruik b12 en vitamine d, omdat daar met bloedonderzoek een tekort is gebleken, en dat helpt. Verder zou ik zeggen veel water drinken en neem nu je rust, wie weet ben je er dan snel weer vanaf!
Ook ga ik naar een acupuncturiste, bij het topic mesoloog zie je ook mensen die naar een mesoloog gaan, en die hebben ook druppeltjes gehad speciaal voor de lever. Misschien heb je daar wel iets aan!

Beterschap!

Bedankt iedereen voor de reacties, mijn ijzerwaarden zelf zijn niet te hoog (38, referentiewaarden 33 - 193) maar transferrine wel (transporteiwit van ijzer) dit is blijkbaar typische bij ontstekingen, net als een hoge CRP.. De leverwaarden zijn de GOT-waarde (ook gekend als AST) en de GPT-waarde (ook gekend als ALT).
Ik probeer veel water te drinken en heb ook melkproducten vervangen door soya en ik drink groene thee. Ik zal me chorella gaan halen, brandnetelthee en acerola-vitamine C, ik wil me optimaal verzorgen! ;)

twijfelaar

Oh oke Ferritine is dus transferrine ... Wat geleerd haha.

Tsja gezond eten is sowieso heel belangrijk.

Sterkte X

magnetronnie

GOT en GPD zijn denk ik de Belgische namen? Want die ken ik niet. ;) AST en ALT zijn de Engelse termen, in Nederland heet dat vaak ASAT en ALAT.
De leverwaarden zijn ASAT, ALAT en Gamma-GT. Die zijn bij vrijwel iedereen met Pfeiffer verhoogd. Bij mij waren ze zelfs na een jaar nog steeds licht verhoogd, maar dat is uitzonderlijk geloof ik.

Ferritine is een acute-fase eiwit, dus dat die hoog is bij een ontsteking is heel goed te verklaren. Een verhoogd transferrine is wel opvallend, omdat dat juist een negatief acute-fase eiwit is, dus je zou verwachten dat ie naar beneden duikt. Maar misschien ben je al over die fase heen en is de productie een beetje doorgeschoten, waardoor er nu zelf iets teveel eiwit is.

Sterkte iig! Dat je weer snel beter mag zijn. :)

Citaat van: twijfelaar op 28 maart, 2012, 12:56:02
Oh oke Ferritine is dus transferrine ... Wat geleerd haha.

Tsja gezond eten is sowieso heel belangrijk.

Sterkte X
Ferritine is een eitwit dat ijzer kan binden, voor de opslag in de cel.
Transferrine is ook een eiwit dat ijzer kan binden, maar dan voor transport door het bloed.

Zelfde idee, verschillende plaats in het lichaam. :)

Ludovic

Hopelijk hersteld m'n lever snel, ben allesinds van plan om pas terug voltijds te gaan werken als mijn bloedwaarden terug volledig normaal zijn. Ik ben nu volledig thuis, waarschijnlijk tot begin mei en ga als ik me terug redelijk voel, eerst proberen 2 maand halftime te gaan werken, zodat ik veel kan rusten en proberen m'n conditie terug op te bouwen..

lied89

Wat vervelend dat je ook al pfeiffer hebt...
Ik heb op advies van de mesoloog Avirayur HPA gekregen voor mijn lever. Mijn lever schijnt nu de pfeiffer te hebben verslaan mede dus door dit middel. Iemand anders die ook bij een mesoloog loopt heeft Moniosa van DNH multiplant voor zijn lever gehad. Ook bij hem is pfeiffer nu verslagen. Misschien iets voor jou om uit te proberen?
Het wil helaas niet zeggen als je bloedwaarden oke zijn, dat je beter bent. Wil je niet ontmoedigen hoor maar mijn leverwaarden waren na een paar maand pfeiffer als weer goed maar mijn moeheid is er nog steeds...
Heel veel sterkte in ieder geval! Hoop dat je snel weer beter bent.

Ludovic

Citaat van: lied89 op 30 maart, 2012, 15:43:28
Wat vervelend dat je ook al pfeiffer hebt...
Ik heb op advies van de mesoloog Avirayur HPA gekregen voor mijn lever. Mijn lever schijnt nu de pfeiffer te hebben verslaan mede dus door dit middel. Iemand anders die ook bij een mesoloog loopt heeft Moniosa van DNH multiplant voor zijn lever gehad. Ook bij hem is pfeiffer nu verslagen. Misschien iets voor jou om uit te proberen?
Het wil helaas niet zeggen als je bloedwaarden oke zijn, dat je beter bent. Wil je niet ontmoedigen hoor maar mijn leverwaarden waren na een paar maand pfeiffer als weer goed maar mijn moeheid is er nog steeds...
Heel veel sterkte in ieder geval! Hoop dat je snel weer beter bent.

Bedankt voor de tip, ik neem inmiddels ook mariadistel en eet regelmatig artichok, beide zitten in "Moniosa". Uit nieuw bloedonderzoek van vorige week dinsdag blijkt dat mijn lever inmiddels aan de beterhand is, enkel 1 leverwaarde en WBC zit nog buiten de referentiewaarden  :)

lied89

Geen dank hoor. Daar zijn we hier voor toch om elkaar tips te geven enzo.
Gelukkig dat je lever weer aan de betere hand is. Maar bloedwaarden zeggen niet altijd wat. Mijn leverwaarden waren allang weer goed en heb eigenlijk nooit last van mijn lever gehad, geen pijn ofzo maar de mesoloog (alternatieve geneeskundige) zei tegen mij dat pfeiffer nog niet verslagen was door de lever, door middel van die pillen dus nu wel...
Dit is mijn ervaring dus. Weet ook niet 100% zeker of het klopt, maar vertrouw op de mesoloog.

Ludovic

Citaat van: lied89 op 10 april, 2012, 21:39:28
Geen dank hoor. Daar zijn we hier voor toch om elkaar tips te geven enzo.
Gelukkig dat je lever weer aan de betere hand is. Maar bloedwaarden zeggen niet altijd wat. Mijn leverwaarden waren allang weer goed en heb eigenlijk nooit last van mijn lever gehad, geen pijn ofzo maar de mesoloog (alternatieve geneeskundige) zei tegen mij dat pfeiffer nog niet verslagen was door de lever, door middel van die pillen dus nu wel...
Dit is mijn ervaring dus. Weet ook niet 100% zeker of het klopt, maar vertrouw op de mesoloog.


Ik heb op basis van jouw positieve ervaring ook Avirayur Hpa besteld, want ik wil/hoop om tegen de zomer terug een beetje in vorm te zijn.. ;D
Ik hou jullie op hoogte van de vooruitgang..


lied89

Wat goed van je dat je dat hebt besteld. Hoop dat het bij jou ook werkt om je lever ook weer op orde te krijgen. Volgends de mesoloog bij mij wel. Nu alleen nog hopen dat de moeheid en andere klachten enzo ook minder worden. De laatste tijd gaat het wel een heel klein beetje vooruit, voor mijn gevoel dan...
Wel opletten dat je echt de Avirayur HPA hebt, er bestaat ook gewone Avirayur geloof ik maar is voor iets anders.

Ludovic

Leverwaarden waren eind april terug normaal en sinds een dag of 10 begin ik terug meer energie te krijgen en kan ik terug op een redelijk tempo fietsen zonder zware benen  ;D

Peetje

Dat is goed nieuws! Ben blij dat het beter met je gaat. :D

Ludovic

Citaat van: Peetje op 14 juni, 2012, 19:47:43
Dat is goed nieuws! Ben blij dat het beter met je gaat. :D

Thanks! Ik merk wel dat als ik een dag actief bezig ben, ik de dag erop moe loop. Gelukkig werk in nog altijd maar half-time!