Geen acute vorm

Gestart door sebasjwz, 25 juni, 2012, 18:50:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sebasjwz

Hallo,

Ik ben nieuw hier, ik ben een jongen van 18 jaar oud. Ik liep al een tijdje met wat pfeiffer achtige klachten (maagpijn, lichte maagzuur, moe, grieperig gevoel, vaak hoofdpijn, soms na het opstaan tijdje zwart voor me ogen, druk op me borst, pijn aan me ribben enz. enz.) Behoorlijk irritant want ben de afgelopen 3 maand misschien wel 10x na een dokter/ziekenhuis geweest voor een ander probleem terwijl ik in die 18 jaar altijd kern gezond was, en dan nu dit..

Vorige week naar de dokter geweest voor omdat ik zaterdag bij het uitgaan rond 2 uur opeens niet normaal moe was.. Me keel/schildklier (thv de adamsappel) werd heel erg dik en dit bleef ook (dit is nu weer een stuk minder/bijna weg)..  2 weken geleden trouwens keelpijn gehad, kwam volgens mij door de ventilator die ik aan had terwijl ik sliep maar dit weet ik niet zeker..

Vandaag de uitslag te horen gekregen, pfeiffer, maar geen acute vorm? dus ik heb ooit pfeiffer gehad? ik heb al een paar jaar vaak hoofdpijn enz. en beetje moe, maar ik dacht dat ik gewoon lui was ofzo.. maar dit kan misschien wel pfeiffer geweest zijn?

Er werd ook op schildklier getest ofzo, maar dit noemde de assistent niet dus de rest van het bloed zal wel goed zijn

Op de dag dat ik bloed had laten prikken, werden me klieren ook opeens dik (hals en liezen), dit gebeurde echt in een uur of 3, daarvoor nooit wat gevoeld..


Wat denken jullie? kunnen deze klachten nog van pfeiffer komen of waar kan ik het anders misschien zoeken?

As woensdag een afspraak bij de dokter!

PS: misschien een idee om het goedkeuren na registratie eraf te halen? ik heb 3 dagen moeten wachten voordat ik geaccepteerd werd

Peetje

Om eerst even op je PS te reageren, als we die goedkeuring eraf halen, dan wordt het forum overspoeld door spambots, dat is juist de reden dat we die goedkeuring ingesteld hebben. En helaas ben ik soms een paar dagen niet online. Mijn energie is beperkt, en er zijn periodes dat ik die even liever ergens anders aan besteed. :)

Het probleem met Pfeifferklachten, is dat ze ook bij veel andere dingen voor kunnen komen en dat ze per persoon verschillen.
Weet je wat er nog meer is gecontroleerd, behalve Pfeiffer en schildklier? Ben je bijvoorbeeld ook op CMV getest? Dat is een 'broertje' van Pfeiffer en geeft ongeveer dezelfde klachten.
En misschien is het handig om bij je huisarts toch even duidelijkheid te vragen over die uitslagen, dan weet je wat ze er precies mee bedoelen.

sebasjwz

Bedankt voor je antwoord.

Oke, begrijp ik haha;)

Ik laat woensdag weer van me horen, dan weet ik meer!


sebasjwz

Nou net terug van de dokter, bloeduitslagen waren allemaal goed.. pfeiffer was van minstens 3 maand geleden en veroorzaakt deze klachten niet meer aldus de dokter.

Heb geen last meer van me keel alleen nog beetje vermoeid en opgezette klieren..
Pff.. weinig wijzer geworden-.-

Peetje

Na 3 of 4 maanden, kan Pfeiffer best nog wel klachten geven. Probleem is alleen dat na die tijd, er niet meer uit de bloeduitslagen is af te leiden, wanneer je het precies gehad hebt. Een keelontsteking is dan nog wel vrij makkelijk terug te herleiden als acute Pfeiffer, maar als je tijdens de acute fase griepachtige verschijnselen hebt gehad, dan is dat veel lastiger.

Opgezette klieren zijn weliswaar kenmerkend voor Pfeiffer, maar ook gewoon een teken dat je lichaam ergens tegen aan het vechten is, en dat kan dus ook iets heel anders zijn.