Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door Marieke80, 23 maart, 2012, 09:36:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marieke80


Hallo allemaal

Maandag ziekgemeld. Dinsdag naar de dokter gegaan, omdat ik toch wel zichtbaar dikke klieren had, woensdag bloed laten prikken,
gisteren gebeld voor de uitslag en het schijnt toch voor 99% Pfeiffer te zijn. De bloedonderzoeken van de Pfeiffer nog niet retour. maar het bezinksel en nog iets lijkt het erop dat ik Pfeiffer heb. het klopt ook wel enigzins met de bijwerkingen die deze ziekte heeft.
Maar nu heb ik een vraag. Heb zo'n vreselijke hoofdpijn bij mijn rechterslaap. Paracetemol werkt niet meer, slik er al acht(!) per dag.
Heb je lang last van die hoofdpijn en opgezette klieren of is dat met een weekje wel weg?

Groetjes!

lied89

Welkom op dit forum!
Van opgezette klieren kun je nog heel lang last hebben. Na twee jaar heb ik daar nog steeds last van, wel minder dan in het begin maar heb ik mijn nek nog steeds een opgezette klier soms. Ik weet niet meer of ik in het begin zo'n hoofdpijn gehad heb. Ik geloof het niet. Maar probeer eens geen paracetamol te slikken, of minder in ieder geval. Ik weet niet hoe lang je nu al paracetamol slikt. Maar te veel pijnstillers kunnen juist weer voor hoofdpijn zorgen. Klinkt misschien een beetje tegenstrijdig, maar dat kan zeker wel!

Marieke80

Ik slik pas sinds dinsdag 8 paracetemols per dag. Heb nu een nieuw medicijn erbij voor de hoofdpin, genaamd Naproxen.
Een wondermiddel want het werkt. heb de hele morgen met hoofdpijn op bed gelegen ik neem er vanmiddag 1 en gelijk weg.
Nu de rest van de bijwerkingen nog....

opgezette lymfeklieren die pijnlijk zijn en een opgezette lever. ontzettend pijnlijk. maar weet nu ook pas sinds gisteren dat ik pfeiffer heb.

Peetje

Pfeiffer verloopt voor iedereen anders, het is dus niet te voorspellen hoe lang je last blijft houden van hoofdpijn en/of opgezette klieren. Bij mij is de hoofdpijn een teken dat ik te veel heb gedaan.

twijfelaar

Hoi Marieke,

Denk er ook aan dat je genoeg water drinkt, hoofdpijn komt ook vaak door te weinig drinken.

Wanneer krijg je de rest van de uitslag?

Beterschap..

Xxx

Marieke80

ik ben vanmorgen weer bij de dokter geweest. ik dacht dat ik een voorhoofdholte onsteking heb. heb nu medicijnen daar weer voor en ook sterkere paracetemol voor de hoofdpijn die wel werkt. voel me weer iets beter. maar helaas die vermoeidheid blijft.

even douchen. uurtje rusten. standaard middagslaapje van 2 uurtjes of langer.

morgen bellen of de uitslag daadwerkelijk pfeiffer is.

lied89

Nou dat is spannend voor je morgen, of de uitslag echt pfeiffer. Ik hoop het niet voor je.
Het is naar mijn mening en ook vele anderen hier een rotziekte.
Misschien is het wel iets anders? Wel fijn dat de medicijnen nu wel helpen tegen de pijn. Naproxen is ook een ontstekingsremmer en paracetamol niet. Dus misschien dat de pijn daardoor nu ook wel minder wordt als het een voorhoofdsholteontsteking is.
Sterkte in ieder geval!

Wies

Beetje laat, maar welkom op dit forum. Ik heb er zelf veel aan en hoop jij ook.
Vervelend zo'n hoofdpijn. Dit is gelukkig het enige symptoom waar ik niet al teveel last van heb gehad. Sterkte!

twijfelaar

Nou ik ben benieuwd!!

Marieke80

ben maandag gelijk naar mijn eigen dokter geweest. heb een voorhoofdholteonsteking. dat verklaard ook de duizelingen en de enorme hoofdpijn. had antibiotica gekregen. gisteren 2 pillen ingenomen. vannacht wakker gelegen vd jeuk. vandaag bevestigd gekregen dat ik de ziekte van pfeiffer heb. nu heeft het beestje een naam maar verandert niets aan wat ik voel. heb nwe medicijnen tegen de hoofdpijn. paracetemol met codeine. werken goed. nu een hoop stomen vanwege de vastzittende snot. hopelijk ben ik daar snel vanaf. klieren zijn ook al een stuk minder opgezet. maar de vermoeidheid is er nog steeds.

belde vandaag met het werk. waren niet blij. kreeg vragen als vermoedde je dan niets. heb je geen rust genomen. toen ik had opgehangen dacht ik nog hey ik kan er niets aan doen. dit overkomt je toch gewoon?

Beertje

Het is fijn dat het beestje een naam heeft! Als je niet weet wat ermee je aan de hand is kan dat heeeel vervelend zijn (been there), je gaat dan de gekste dingen denken h?.

Voor je snot: neus douche (rhino Horn), helpt heel goed!! Ff kijken op YouTube hoe het werkt. T kan ook te maken hebben met hooikoorts, dan ook kan je de neus douche gebruiken.

En jij kan er helemaal niks aan doen dat h? ziek bent!! Het gaat er niet om hoeveel rust je toen wel of niet had genomen. Het gaat om nu! Goed naar jezelf luisteren en jezelf niet gek laten maken! Jij bent het belangrijkst in je leven :)

Sterkte, liefs

mini

Hoi Marieke,

alvast veel beterschap en luister naar je lichaam niet naar je baas!! Ik heb een paar tips voor je, probeer (erg) gezond te eten en gebruik ook multivitamine, neem geen alcohol. Drink veel water (gaan je afvalstoffen sneller uit je lichaam) en heel veel rusten!
Veel sterkte,

groetjes mini