terug naar de dokter!!

Gestart door tiennie, 14 maart, 2012, 18:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tiennie

heey hallo allemaal

nauw heb vandaag toch nog maar ff gebelt met de dokter omdat me been steeds meer pijn doet.
zij wees mij erop dat de fymfeklieren hun werk aan het doen zijn als ze dus opzetten, oke dat had ik ook bedacht.
ook vroeg ze wat voor werk ik doe, ik zeg horeca en sta bijna geheel de dag!!
dat verklaard de pijn in me been, als ze opzwellen in je nek of oksel heb je er ook last van maar er rust minder gewicht op maar in je lies komen ze snel knel te zitten en heb je er dus meer last van/ het is gevoeliger.
haar advies was als je ze begint te voelen stoppen en niet doorgaan!
is dit volgende week nog steeds zo moet ik terug komen, en krijg ik een brief voor de internist om het is nader te onderzoeken
ik heb namelijk al eens eerder een internist bezocht omdat ik allemaal ontstoke fymfeklieren had, en dat ka dus ook terug zijn gekomen
ik hoop het niet want toen kon ik gelijk door voor een punktie!!! nee dank je de koekoek

dus ga ik met haar advies morgen naar het werk..............................

twijfelaar

Zo nou.. Succes ermee!! En wat doen ze er dan aan als ze ontstoken zijn??

Xx

Floor

Hoi Wies

Wat voor pijn heb jij in je benen? Kan je ook bijna niet lopen en heb je ook pijn in je benen (boven) als je gewoon zit. Ik heb nl al een aantal dagen last daarvan en ook zijn mijn liezen gevoelig. Mocht jij nou hetzelfde hebben, geeft mij dat ook gelijk wat duidelijkheid.

Wies

Hoi Floor,

Nee ik heb geen pijn. Mijn benen worden van het ene op het andere moment als betonblokken en dan krijg ik mijn benen bijna niet meer in beweging en moet ik me letterlijk voortslepen. Toch anders dan ...
Sterkte! Lijkt me vervelend als het ook nog pijn doet. Vandaag trouwens weer een mindfullnes oefening gedaan. Toch wel goed hoor.

@ Tiennie
Goed dat je terug gaat naar de dokter. En uitkijken hoor. Ik ben ook veel te lang doorgegaan en dat kan je heel duur komen te staan.

tiennie

hoi
ik heb voor mijn gevoel balletjes in me liezen zitten zowel staant, lopent als zittent voel ik het ja wijdbeens dan niet maar dat staat zo stom he!!

twijfelaar

En wat deden ze eraan toen ze ontstoken waren?

lied89

@ Floor en Wies,

Ik heb ook regelmatig pijn in mijn benen. Bij mij komt het doordat ik waarschijnlijk te lang sta. Maar ik krijg ook pijn in mijn benen doordat ik soms te lang lig...
Wat Wies omschrijft herken ik ook niet zozeer pijnlijk maar vermoeide benen, die inderdaad niet vooruit te slepen zijn. Net alsof er lood in je benen zit. Dit heb ik al sinds begin pfeiffer, alleen nu is het denk ik wel iets minder, behalve die vermoeide benen dan.

tiennie

toen ik allemaal ontstekinggen had in me nek gingen ze met een holle naald naarbinnen en zoogen ze het eruit om vervolgens op kweek te zetten
dat doen ze zonder verdoving en me nek deed toen echt heel veel pijn
ik moet er niet aandenken dat ze dat ook in me lies gaan doen.........................
maar goed als het moet dan moet het he

Wies

Te hopen voor je dat ze dat nu niet doen. Lijk me ook erg pijnlijk. Succes!

Peetje

Ik had ook een keer een vreemde bult in m'n nek, moest ik ook voor een punctie, was geen pretje. En het moest nog over ook omdat er de eerste keer te weinig cellen in zaten.
Mijn benen lijken soms ook wel lood te wegen. Te snelle verzuring is dat volgens mij, dan loop ik een stukje en dan bijna van het ene moment op het andere, kom ik bijna niet meer vooruit. Heel irritant.

tiennie

mijn armen zijn zo zwaar
ik heb het gevoel alsof die lymfelklieren in de oksel me bloedtoevoer dicht drukken of bnijna dicht drukken!!
me arm slaat steeds sneller dood/slapen zeg maar
ik probeer erop te googelen maar daar word je weer niet vrolijk van dus daar ben ik mee gestopt

hebben jullie dat ook, dat het net lijkt alsof het zo opgezwollen is dat er bijna geen bloedtoer meer lijkt te zijn ion je arm/benen?
als ik voor de spiegel sta die ik wel duidelijk dat me nek dikker is aan 1 kant maar een oksel vergelijking is lastig te zien wel voel ik duidelijk een verdikking/bult
iuk vind het zo naar allemaal dan denk ik waarom nu pfeiffer waarom niet gewoon een lullig griepje? waarom heeeft dit zoon nasleep? ik wil me ;lichaam terug gewoon zoals het was en niet steeds moe zijn of pijn hebben of gekke bulten ondekken bah bah en nnog een bah ik baal ff enorm van alles

Marieke80

Citaat van: tiennie op 18 maart, 2012, 20:47:50
mijn armen zijn zo zwaar
ik heb het gevoel alsof die lymfelklieren in de oksel me bloedtoevoer dicht drukken of bnijna dicht drukken!!
me arm slaat steeds sneller dood/slapen zeg maar
ik probeer erop te googelen maar daar word je weer niet vrolijk van dus daar ben ik mee gestopt

hebben jullie dat ook, dat het net lijkt alsof het zo opgezwollen is dat er bijna geen bloedtoer meer lijkt te zijn ion je arm/benen?
als ik voor de spiegel sta die ik wel duidelijk dat me nek dikker is aan 1 kant maar een oksel vergelijking is lastig te zien wel voel ik duidelijk een verdikking/bult
iuk vind het zo naar allemaal dan denk ik waarom nu pfeiffer waarom niet gewoon een lullig griepje? waarom heeeft dit zoon nasleep? ik wil me ;lichaam terug gewoon zoals het was en niet steeds moe zijn of pijn hebben of gekke bulten ondekken bah bah en nnog een bah ik baal ff enorm van alles


Ja hier heb ik ook last van. Vooral mijn handen die dan "slapen". Vreselijk veel pijn doet dat. En mijn nek doet zo zeer van die opgezwollen klieren, kan soms niet eens in bed liggen.
Soms ga ik in mijn oude eenpersoonsbed liggen, het matras daarvan is helemaal doorgezakt maar zo ontzettend zacht, dan slaap ik gelijk. Dan voel ik dat mn lichaam geen pijn meer doet. Herken heel veel van bovenstaande.

Wies

Nog even een reactie voordat ik ga slapen want ik herken het zeker.

Ik heb zelf het gevoel alsof mijn aderen helemaal blauw en beurs zijn en het bloed niet goed kan doorstromen, zowel in mijn benen als in mijn armen (ook onder mijn oksels). Ook lood in mijn benen en sinds een paar weken pijnlijke benen in bed en sinds kort ook veel pijn bij het lopen en gewrichtspijnen. Het zijn pijn(scheuten) maar ook prikkels die je kunt hebben nadat je een dood gevoel hebt gehad in je benen of zo. Doet ook zeer als je erop drukt, lijkt ook wel weer op spierpijn. Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet omschrijven. Dan nog evenwichtstoornissen erbij  :o. Binnenkort ook maar weer naar de arts om te vragen of het allemaal wel normaal is.

Normaal moet je in de loop van de tijd toch opknappen van pfeiffer, bij mij lijkt het alleen maar erger te worden  :'(

Maar in ieder geval zeker herkenbaar.
Sterkte!

lied89

@ Wies

Gekke vraag misschien, maar lig je lang/veel op bed? Ik krijg namelijk ook pijn in mijn benen aan de zijkant en zelf mijn kuiten ook als ik te lang lig op bed. Ik heb dat begin pfeiffer heel erg gehad en heb toen van de dokter zelfs behoorlijk wat paracetamol voor moeten slikken, aangezien ik niet kon slapen van de pijn. Nu heb ik het nog regelmatig dat ik pijn heb aan mijn benen maar ook de zijkant van mijn armen als ik er te lang op lig. Geen idee waardoor het komt, waarschijnlijk je spieren ja, maar is best irritant ja. Herken dat enorm. Als je het niet vertrouwt zou ik zeker terug gaan naar de dokter maar ben bang dat hij daar niks aan kan doen.
Normaal moet je van pfeiffer inderdaad langzamerhand een beetje opknappen. Hoe lang heb je nu ook al weer pfeiffer?
Probeer je ook een beetje te bewegen? Tijdens het sporten heb ik veel pijn/last aan mijn benen. Maar een paar dagen erna gaat het voor mijn gevoel wel weer iets beter. Doordat ik mijn spieren toch weer een beetje op een goede manier gebruik.

Wies

@lied89

Heb nu 10 maanden pfeiffer. Die pijn in mijn benen begon bij mij wel 's nachts, maar gewoon als ik op mijn rug lag en er geen druk op mijn benen was. Langzaam aan is de pijn overgegaan naar de dag bij het zitten en nu heb ik het ook bij het lopen. Het zijn verschillende pijnen. Spieren die heel warm aanvoelen en gelijk pijn doen, pijnprikkels, pijnscheuten, doof gevoel, gevoel van dikke benen alsof je bloed niet meer stroomt, of bijvoorbeeld als je in de winter hele koude handen hebt gehad die dan weer langzaam ontdooien, die pijnlijke prikkels.

Wat jij bedoelt heb ik ook gehad in het begin hoor en heb ik nog wel vaak als ik op mijn schouders lig.

Bewegen doe ik door zoveel mogelijk te lopen. Voor een sportschool is mijn energielevel echt veel te laag, maar ik wil binnenkort proberen te gaan zwemmen. Dan gebruik je ook alle spieren en is niet zo inspannend, al kreeg ik daar in het begin hartkloppingen van. Maar goed, je moet toch weer wat gaan proberen natuurlijk :).

lied89

O, ja 10 maanden ook al een beste tijd dus. Ik heb ook verschillende pijnen hoor. Pijn door te lang staan, door te lopen maar ook door liggen dus. Dat is best lastig. Bij mij is pfeiffer ook erg wisselend, dus het kan best dat het nu erger wordt en hopelijk voor jou straks weer minder. Maar ik had ook een paar weken dat ik echt het gevoel had dat ik richting einde pfeiffer ging en toen ineens een keelontsteking kreeg waardoor ik een enorme terugslag kreeg.

Wel goed van je dat je probeert te lopen enzo. Zwemmen is ook wel erg vermoeiend, maar ook goed, je gebruikt tenslotte eigenlijk alle spieren. Op de sportschool kun je ook rustige dingen doen. Mijn fysiotherapeute raadde mij toen aan om pilates te doen, volgens mij erg rustgevend, maar heb dat zelf nooit gedaan.
Hopelijk lukt het je om een keer te zwemmen, begin wel rustig aan dan...
Sterkte!

Marieke80


Ik wil maandag bellen voor een afspraak bij de dokter om opnieuw bloed te laten prikken om te kijken hoe mijn waardes er nu bijstaan.
Heeft iemand hier ervaring mee? (sorry dat ik inbreek op je topic)

tiennie

ik weet mijn waardes helemaal niet

Wies

@Marieke

Nee weet ik niet. Mijn huisarts zag nooit het nu in van nog een keer prikken omdat die waardes niets zeggen over hoe je je kunt voelen zei hij.