Gebabbel > Even voorstellen...

voorstellen en een vraagje

(1/14) > >>

mini:
Hallo allemaal,

ik vind het heel goed dat dit forum er is!! Ik heb inmiddels van meerdere mensen gehoord dat het ze vaak met vage klachten blijven zitten en dat er in je omgeving veel onbegrip is. 2,5 jaar geleden heb ik de ziekte van pfeiffer gekregen. In het begin was ik erg moe en bij de minste inspanning moest ik daarna gaan zitten of liggen. Gelukkig gaat het de laatste 6 maanden beter, maar ik ben niet meer de 'oude' geworden. Soms vooral in het voorjaar ben ik erg snel moe en krijg ik min of meer dezelfde klachten die terug komen. Als ik teveel op een dag gedaan heb krijg ik een lichte verhoging (koorts) en voel ik mij erg zwak. Ik ben vaak bij de huisarts geweest en mijn bloed is gecontroleerd maar ze kunnen niets vinden. De dokter zei wel dat ik anders in een ander traject kom met psychologen en meditatie. Maar ik weet zeker dat ik lichamelijk iets mankeer. Kan het zijn dat ik chronische moeheid eraan heb overgehouden?
Misschien heeft iemand een antwoord(en) voor mij.. ;)

groetjes Anke

Peetje:
Het zou kunnen, je zou niet de eerste zijn.
Heb je het echt alleen in het voorjaar, of ook op andere momenten in het jaar?

mini:
nee niet alleen in het voorjaar, het is erg verschillend. Ik werk in de tuinbouw en dat is vaker fysiek zwaarder werk, in december afgelopen jaar met de teeltwisseling heb ik nergens last van gehad. Dat vond ik erg vreemd! Maar ik merk wel als ik voldoende rust heb en gezond eet en drink dat het wel helpt op de langere termijn. Heb jij ook al langer de ziekte van pfeiffer?

Floor:
Hoi mini

Ik zou vragen om een doorverwijzing naar de internist zodat alles uitgesloten wordt. Ik ben daar nu ook terecht gekomen en ja je krijgt misschien een diagnose waar je niets mee kan, maar het geeft misschien toch wat rust of er komt helemaal niets uit.

Beterschap!

mini:
Hoi Floor,

ik ben twee keer bij de internist geweest maar ze konden mij niet verder helpen.. ik ben ook al tig keer bij de huisarts geweest maar ik heb het een beetje opgegeven.. hij zei dat ik in een grijs gebied zit en volgens mij weet hij het zelf ook niet meer met mij! Ik probeer er rekening mee te houden en dat werkt wel al is het soms moeilijk. Op dit moment weet ik even niet wat ik nog kan doen omdat de vorige keer mijn bloedwaardes goed waren. Maar we houden de moed erin! In ieder geval bedankt voor je berichtje ;-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie