beste vriendin

Gestart door tiennie, 24 februari, 2012, 21:16:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tiennie

 hallo
ik denk dat de meeste hier wel iemand hebben buiten hun relatie die heel dicht bij hun hart ligt.
ik dus ook ik heb een vriendin wij kennen elkaar al ons hele leven want onze ouders waren al bevriend en wij dus ook zij is als een zus voor me met haar deel ik lief en leed
dus ook de pfeiffer.....................maar zij snapt het niet
ze vind het raar dat ik wel kan werken en haar dan afbel!
of niet gelijk reageer als ze iets op fb zet bijvoorbeeld
ze vind het lastig als ik zeg ik ben moe, nee vanaaf niet een andere x
ik vind het zooooooooooo lastig om het uit te leggen.
kijk ik duw mezelf naar me werk hier geef ik mezelf dan ant ja heb me werk nodig om te kunnen eten laat ik eerlijk zijn, zonder baan geen eten, onderdak en noem maar op.
dus ik ga naar me werk dit kost mij veel energie en als de 2 dagen om zijn ben ik woensdag stuk laad ik mezelf op voorzover mogelijk om dan nog 1x naar me werk te gaan dan ben ik 3 dagen vrij om me weer op te laden voor de maandag
tussendoor probeer ik er te zijn voor me man en me zoon, ja ik ben nu egotrippent bezig dat weet ik maar ik moet wel nu aan mezelf en me gezin denken.

Wies

Hoi Tiennie,

Het is niet egotrippend maar je hebt niet meer te geven momenteel. Het is moeilijk om uit te leggen aan iemand die het zelf nooit heeft gehad, dat is zo. Maar je kunt nu even niet anders dan aan jezelf denken.
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden ook een vriendin ben kwijtgeraakt omdat ze niet snapte dat ik niet al te lang bezoek kon hebben en zelf niet ergens naar toe kon hoor. Gelukkig was dat geen vriendin waar ik al mijn hele leven mee bevriend ben, maar toch.
Probeer het toch nog eens aan te kaarten. Misschien als je duidelijk maakt dat zij heel belangrijk voor je is maar dat je nu geen energie hebt voor de vriendschap op jullie "oude" manier. Je moet nu echt aan jezelf denken en als zij echt een hele goede vriendin is dan moet zij nu ook aan jou denken lijkt mij.

lied89

Het is heel moeilijk om anderen die hetzelf niet meegemaakt hebben dit uit te leggen. Ik kan me voorstellen dat je van je beste vriendin verwacht had dat ze wel jou verhaal zou begrijpen. Ik heb begin pfeiffer in een soort zelfde situatie gezeten. Inmiddels heb ik bijna geen contact meer met mijn beste vriendin. We zien elkaar alleen nog maar op verjaardagen. Ook ik kende haar al vanaf haar geboorte zeg maar, zij is een jaar jonger dan ik. Mijn moeder was vriendin met haar moeder en haar broer is een vriend van mijn broer. Maar ook zij begrijpt mijn verhaal niet en zal ook nooit meer aan mij vragen hoe het met me gaat. Inmiddels heb ik dit losgelaten, ik kan mensen niet dwingen om mijn probleem te begrijpen. Verder ben ik ook een vriendin verloren waarmee ik altijd ging sporten, ook die zie ik niet meer. En bij mensen waarvan ik weet dat ze mijn verhaal toch niet willen begrijpen, leg ik het toch niet meer uit. Ik richt me nu juist op de mensen die er wel voor me zijn en die me steunen. En dat geeft me een bepaalde rust. Ik kan me voorstellen dat je je vriendin graag wilt houden, misschien kan je het nog eens uitleggen dat je nu echt je rust moet nemen want anders kun je er alleen maar langer last van hebben als je nu niet toegeeft aan je moeheid. Maar dat is en blijft lastig. Ik hoop voor je dat je vriendin je toch wilt begrijpen en je juist zal steunen in deze moeilijke tijd, want dat valt niet mee om lang moe te zijn.
Je bent absoluut geen egotripper, je moet nu aan jezelf denken en je familie. En werk is natuurlijk ook belangrijk wat moeilijk is.
Ik hoop echt dat je vriendin er begrip voor heeft op ten duur en dat jullie elkaar niet kwijtraken door zo'n stomme ziekte die een hoop dwars kan zitten!

Peetje

Het heeft inderdaad niks met egotrippen te maken. Je moet nu prioriteiten stellen, en dan komen je gezin en werk op de eerste plaats. Niet meer dan logisch, zou ik zeggen.
Het is heel moeilijk om uit te leggen hoe het voelt om zo moe te zijn. Iedereen is tenslotte weleens moe, maar Pfeiffermoe is heel anders, zoals wij allemaal weten.
Ik heb weleens met een stapeltje paperclips geprobeerd uit te leggen dat ik maar een beperkte hoeveelheid energie heb, en dat ik daar met hele simpele dingen al een (groot) deel van kwijt ben. En als de paperclips op zijn, dan is mijn energie op en moet ik slapen of op een andere manier rusten, anders stort ik compleet ik.

Ik heb geluk gehad met mijn vrienden. Ik heb er niet veel, maar ze zijn er allemaal nog. Een vriendin had zelf Pfeiffer gehad en wist nog goed hoe het voelde, dat scheelt wel. Familie was lastiger, ik heb zelfs letterlijk het verwijt gekregen dat ik 'de hele dag maar op m'n luie reet zat'.

Ik weet niet wat je normaal met je vriendin deed als jullie samen afspraken, maar je kunt haar bijvoorbeeld ook een keer uitnodigen om bij jullie te komen eten. Dat is voor jou misschien niet zo (extra) vermoeiend, en zij ziet dan misschien aan je dat je echt uitgeput bent. Of probeer in het weekeinde iets rustigs af te spreken. Dus niet de deur uit, maar lekker op de bank een dvd kijken, of koffie/thee drinken. Dan hebben jullie wel contact, maar kost het jou niet zo veel.

Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen, want het zou zonde zijn als zo'n lange vriendschap verpest zou worden door zo'n *piep* virus. :)

tiennie

lieve mensen dank je wel
met deze andwoorden kan ik wel wat en zij hoop ik ook
op de woensdag ochtend ff een bakkie doen dan zijn haar kids op school en die van mij ook en smorgens ben ik op mijn best
en als ze het zichtbaar wilt zien moet ze savonds komen
of ik steek me haar op hihihihi bedoel mijn klieren in me nek zijn soms net eieren!!
hebben jullie ook zo last van die klieren in je lies???
ik voel die echt schieten als ik loop!!
nog maals bedankt voor de tips, fijn weekand

Peetje

Graag gedaan :) en jij ook een fijn weekeinde.

twijfelaar

Ja mensen zijn soms hard, probeer eerlijk uit te leggen wat je wel en niet kunt, en werk is natuurlijk belangrijk, dat zal ze toch wel begrijpen?

Ik heb ook de opmerkingen gehad, goh ik ben wel jaloers op je dat je lekker thuis zit, en dat soort dingen, dan heb je het al gauw verpest bij me. Gelukkig heb ik niet veel onbegrip, maar ik heb dan ook nooit een ruime vriendenkring gehad, de mensen die dicht bij me staan weten allemaal wel hoe het zit hoop ik.

tiennie

ja ik ga wel zien
eerst maar naar me werk morgen daar is ook veel veranderd sinds vorige week dinsdag
ik had ik me gesrek mag ik mee te ja of te nee en ik mag mee dus voor mij einde stres mijn bestre maatje op het werk mag dus niet mee
en dat vind ik zwaar klote om het zo maar ff te zeggen.
ik was vanaf vorige week dinsdag vrij dus ben benieuwd hoe het met de rest is wie wel en wie niet
allemaal fijne zondag avond nog en voor de aan staande school of werk week doe het rustig aan.