symptomen van pfeiffer

Gestart door Floor, 07 februari, 2012, 18:13:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floor

Zie hieronder een lijstje van symptomen die de meeste leden van dit forum hebben of die meerdere leden hebben. Misschien prettig om bij elkaar op een rijtje te hebben en dit kan ook weer zorgen voor herkenning en erkenning voor iedereen die pfeiffer heeft. Aanvullig zijn natuurlijk welkom.

Veel voorkomend:
Extreme vermoeidheid (ook wel pfeiffer vermoeidheid genoemd);
Problemen met autorijden (niet in staat zijn om te rijden)
Douchen kost veel energie
Eng voelen/licht in het hoofd alsof je dreigt flauw te vallen
Spierpijn
Opgezette klieren
concentratieproblemen
keelontstekingen
keelpijn na inspanning
koorts
hoofdpijn
spierpijn
snel emotioneel
algehele malaise / griepachtig gevoel

Regelmatig voorkomend:
Druk/onprettig gevoel op de borst
Maagklachten
Hartkloppingen
steken in zij
Trek in zout
Ook trek in zoet
juist geen trek in eten
Slecht kunnen ontspannen

Minder vaak voorkomend:
Onrustige benen
Te warme benen in bed (ook bij -27)
Oude klachten die terugkomen (allergie?n, gewrichtspijn)
vieze smaak in mond
brandende ogen

bartluijten

Hoi Floor, Dank voor je heldere overzicht.
Ik heb je symptomen direct toegevoegd aan mijn de volgende site. Nu kan iedereen dus aangeven wat zijn of haar symptomen waren en dan gaat de site automatisch bijhouden welke symptomen het meeste voorkomen.
Maar wat waarschijnlijk ook interessant is, is wat je zou kunnen doen om pfeiffer te verlichten of zelfs versneld op te lossen.
Ook dit kan aangevuld worden op de volgende site.
Wanneer het betreffende onderwerp nog niet vindbaar is in de database hoor ik het graag want dan voeg ik het alsnog toe.
De directe link naar pfeiffer is: www.mijnklachtenassistent.nl/pfeiffer

Ook heb ik per vandaag een exclusieve backlink gemaakt naar dit forum, om toch iets terug te kunnen doen in de vorm van een samenwerking. De lezer kan dan tijdens zijn zoektocht eenvoudig meer lezen en in contact komen met lotgenoten.

Deze link is te zien op: www.mijnklachtenassistent.nl/pfeiffer (forum)link

Ik hoop dat we elkaar op deze manier wederzijds kunnen helpen.

twijfelaar

Opgezette klieren
concentratieproblemen
keelontstekingen
koorts
steken in zij

Peetje

@ Bart: Kijk eens op de site die bij dit forum hoort, daar staan ook veel klachten. :)

@ Floor: Wil je dat ik de klachtenlijsten in je beginpost aanpas?

Floor

Hoi Peetje misschien is dat wel handig. Wanneer we Bart zijn site gebruiken en we daar allemaal onze klachten aanklikken, krijgen we misschien ook een beter beeld van de prevalentie van onze klachten (komen ze vaak of weinig voor).

Beertje

Mijn klachten erbij:

Onrustige benen
Te warme benen in bed (ook bij -27)
Oude klachten die terugkomen (allergie?n, gewrichtspijn)
Trek in zout
Ook trek in zoet
Slecht kunnen ontspannen

bartluijten

Ik heb jullie aanvullende klachten ook toegevoegd. Ook heb ik de site van ziektevanpfeiffer.nl doorgelezen en evt. nog aanvullingen gedaan. Bedankt voor al jullie tips!
Ik kwam ook "cytomegalie" tegen welke ik dan ook direct heb toegevoegd, dus is deze vanaf nu ook bespreekbaar. Wel ben ik nog benieuwd hoe men het verschil bepaald tussen deze 2 zodat ze in de toekomst snel herkend kunnen worden.

De directe link is: www.mijnklachtenassistent.nl/Cytomegalie

Ook heb ik dit forum hiervan gekoppeld aan het forumonderwerp: www.mijnklachtenassistent.nl/Cytomegalie (forum)

Peetje

@ Bart: Verschil is door middel van bloedtest vast te stellen, aangezien de symptomen ongeveer hetzelfde zijn.

bartluijten

@peetje, Bloedonderzoek staat nu bij pfeiffer en bij cytomegalie, zodat deze methode tastbaar is voor deze 2 groepen.
Bedankt voor de info..

Wies

Ik weet niet of het bij extreme vermoeidheid hoort hoor, maar ik heb vier maanden gehad dat ik een paar keer per dag niet kon lopen en helemaal wegviel (amper kon reageren: praten of zelfs maar een hand optillen).
Ik voelde mijn benen letterlijk heel zwaar worden (als betonblokken) en ik kon amper nog lopen. Daarna werd het echt extreem en dat kon soms anderhalf uur duren.

Floor

Hoi Wies
Is herkenbaar en noem ikzelf extreme vermoeidheid, maar zou je ook los kunnen vermelden inderdaad.

tiennie

opgezette klieren in de hals en lies
pijn aan je linkerkant gepaard met steken
hoofdpijn
geen zin in eten hebben
spierpijn
heel erg moe zijn
gewoon niet lekker zijn
snel emotioneel

Wies

Rode wangen als ik moe begin te worden (dan ben ik eigenlijk al een grens overgegaan), gevolgd door keelpijn.

tiennie

voeg nog toe vieze smaak in de mond!!
brandende oogen

Wies

Toen ik maar door bleef gaan ondanks de vermoeidheid:
extreme haaruitval en menstruatiestoornis.

Wies

Ik vergeet nog te zeggen: ontzettend veel dorst (misschien wel door de keelpijn).

tiennie

dat kan ook lichte verhooging zijn he
ik zweet snacgts zo vreselijk en smorgens is mijn mond en keel schuurpapier dan drink ik heel veel savonds krijg ik weer zoon drink aanval drink dan zomaar 1,5 liter weg gewoon water!!

Wies

Ik heb de eerste maanden ook liters water gedronken. Ook 's nachts. Soms ging er ook uit om een waterijsje te eten omdat ik zo'n keelpijn had. Ik heb de eerste maanden vast koorts gehad, ik meet het alleen nooit op. Maar die keelpijn was het ergste en dat terwijl ik geen amandelen meer heb.  ???

lied89

Die keelpijn kan inderdaad vreselijk zijn. Maar sinds mijn keelamandelen eruit zijn heb ik daar toch eigenlijk niet zo'n last meer van. Soms heb ik het gevoel dat ik keelpijn krijg maar dat zet dan niet door. Wel gek dat jij dus nog wel zo'n last ervan hebt terwijl je keelamandelen er uit zijn...

Wies

Mijn amandelen zijn al geknipt toen ik een klein kind was. Zo zie je maar dat de klachten toch bij iedereen weer anders zijn of op een andere manier weer verdwijnen. Rare ziekte is het die je leven behoorlijk overhoop kan gooien.

lied89

Tsja het is en blijft een rare ziekte en ook behoorlijk onvoorspelbaar en kan inderdaad je leven behoorlijk overhoop gooien. Zo gaat het een dag goed en zo weer niet...
En bij iedereen verloopt het toch net weer iets anders.
Toch gek dat je zoveel keelpijn hebt, keelamandelen kunnen tenslotte toch niet meer aangroeien.
Maar ja misschien heeft het dan wel een andere oorzaak.

jetske

Citaat van: lied89 op 16 maart, 2012, 20:10:48

Toch gek dat je zoveel keelpijn hebt, keelamandelen kunnen tenslotte toch niet meer aangroeien.

Bij mijn weten kunnen die dingen wel weer aangroeien.

lied89

Keelamandelen groeien niet meer aan.
Google even en je leest het!
Alleen neusamandelen die kunnen zeker wel weer aangroeien.

twijfelaar

Sorry maar dat kan wel, ik ben het bewijs haha.

Het gebeurd niet vaak, maar ze zijn er bij mij uitgehaald toen ik 4 was ofzo, en vorig jaar nog een keer. Mijn neusamandelen voor de 3e keer.
Maar ik ben daarin zeker wel een uitzondering!

Maar ook ik heb laatst soms wat keelpijn, maar dan kan soms ook komen als de klieren in je hals erg opgezet zijn dan kun je dit ook van binnen gaan voelen.

Wies

Wat gek dat je amandelen steeds aangroeien. Ik zal er toch ook eens naar laten kijken. Sinds afgelopen vrijdag heb ik weer zo'n ontzettende keelpijn dat ik er amper van slaap. Ik eet constant waterijsjes en ook de keelpastilles zijn niet aan te slepen. Hoeveel zakken ik daar de afgelopen maanden niet van op heb ...  :-\
Ach dat houdt de economie draaiende  ;).
Volgens mij heb ik een keelontsteking.  Wie weet zijn mijn amandelen ook weer aangegroeid  ???. Hoort misschien wel bij pfeiffer, maar toch goed om even naar te laten kijken.

Beertje

@wies: gorgelen met zout water, kan ook hoed helpen (ff googelen)

twijfelaar

Ja, ik heb meermaals bij de huisarts gezeten met een opgezette ontstoken keel, en zij zag ze niet, heb een doorverwijzing gehaald voor de kno, die kon het wel goed zien en waren dus goed ontstoken.
Laten kijken kan nooit kwaad, en zou het zo zijn dan kun je altijd nog beslissen, want de operatie is niet prettig op z'n zachts gezegd en kost natuurlijk heel veel energie die je niet hebt.

Maar ik denk wel dat ik er echt een uitzondering in ben hoor.

Wat vaak goed hielp bij mij toen het erg was is keelspray van dr vogel, dat ontsmet en verzacht, het is even wennen eerst maar het werkte echt goed!

Wies

Ik zal die spray ook eens halen. Kan in ieder geval geen kwaad.  De longarts zag vandaag dat mijn amandelen verwijderd waren zonder dat ik er zelf naar vroeg dus die zijn in ieder geval niet aangegroeid.

Marieke80


Ik heb ook nog last van een hele rare gelige plas. Maakt niet uit hoeveel ik drink. En zoals Tinnie zegt hoofdpijn met steken aan de linkerkant. zo heb ik dat aan de rechterkant, bij mijn slaap. En verder heb ik nog zeer gevoelige darmen en een opgezette buik.

tiennie

heey marieke80

dat heb ik dus ook ik kan momenteel heel lastig naar de wc mega vervelend
met mijn pijn klachten ben ik terug geweest naaar de dokter en ik heb een antibiotica zalf gehad die moet ik 2x per dag smeren helpt dit niet met een week moet ik terug en gaan ze me doorsturen voor een echo
lymfeklieren zwellen op hoort bij de pfeiffer maar het mag dus geen pijn veroorzaken al dus mijn dokter

twijfelaar

Die spray is echt een aanrader, volgens mij was hij wel 10 euro ofzo, maar je doet er wel heel lang mee. Het ontsmet en verzacht meteen.

Ik hoop dat de zalf helpt voor je..

Floor

of langer. Pas alsjeblieft goed op. Ik wil je niet bang maken hoor, maar het is zo herkenbaar dat je graag wil werken e.d., maar luister alsjeblieft goed naar je lijf.

twijfelaar

Vervelend dat je alweer zo'n spierpijn hebt..

Ik deed de spray dan het staafje zeg maar een beetje naar beneden gericht en dan spoot ik links en rechts 1 keertje, hoop dat het een beetje helpt tegen het ontsteken ook.

Als je je nu al zo voelt, lijkt werken me nog wel even te snel, maarja dat is ook iets waar je achter moet komen.

Sterkte X

maaike

Er is twee posts terug iets verwijderd, dus het topic klopt misschien niet helemaal meer. Dan weten jullie het als je niet begrijpt waar het over gaat.

Wies

Evenwichtsstoornissen en "watten" in je hoofd.

bartluijten

Hoi,
Mooi om te zien dat jullie zo actief jullie symptomen willen delen. Ik heb de ontbrekende onderwerpen aangevuld. Dus ook hier kunnen jullie nu jullie oordeel over geven.

De directe link is: www.mijnklachtenassistent.nl/Pfeiffer

ps. Iedereen mag zelf zijn symptomen aanvullen/aanmaken. Dan hoeven jullie niet te wachten tot ik weer eens tijd heb om ze aan te vullen. Wanneer het onderderwerp er niet bij staat, dan hoor ik het graag.