Mijn verhaal

Gestart door Floor, 23 januari, 2012, 12:22:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floor

Ik zie dat dat ook niet zo gedetailleerd is. Wat wil je weten, dan beantwoord ik je vragen. De technieken zijn niet zo makkelijk uit te leggen en daarom ben ik daar niet op ingegaan.

Als ik het kort samenvat, leer je om dat deel van je hersenen wat er eigenlijk voor zorgt dat je ziek blijft (doordat het de adrenalinecyclus in je lijf in stand houdt/ het blijft signalen afgeven aan je lichaam dat het niet goed met je gaat waardoor je lichaam blijft vechten en jijzelf daardoor ziek blijft omdat alle andere processen hierdoor stil gelegd worden of er minder energie heen gaat) te hertrainen. De technieken die je leert, onderbreken deze cyclus door je onderbewustzijn te laten weten dat er geen gevaar is en dus niet meer heeft te reageren op je symptomen. Je amygdala moet dus weer rustig gaan worden en leren niet meer overal op te reageren, wanneer dat lukt nemen je klachten af en kan je uiteindelijk beter worden. Ik hoop dat het wat duidelijker is, maar het is nogal ingewikkeld om het zo even in een paar zinnen uit te leggen. Daarom verwijs ik naar de site, omdat daar de theorie uitgelegd wordt en je ook zelf wat delen van een sessie kan zien waarin zijn visie wordt uitgelegd.

groetjes Floor

Floor

Hoi allemaal,

Ik merk dat het erg rustig is op het forum en heb daarom ook niets meer geplaatst. Nu dan toch even een berichtje om te laten weten dat ik nu twee maanden bezig ben met het gupta programma. Toen ik startte zat ik ongeveer op 25% van mijn kunnen en nu twee maanden verder op ruim 50% van mijn kunnen tov toen ik nog niet ziek was. Ik heb nog een weg te gaan, maar merk duidelijke vooruitgang en daar ben ik heel erg blij mee. Ik ga vanaf volgende week ook een groepstraining via internet volgen waarin Ashok Gupta live dingen vertelt/uitlegt en waarbij je ook vragen kunt stellen via de mail. Hij beantwoordt deze vragen dan vervolgens ook live.

Ben benieuwd

groetjes Floor

Peetje

Goed om te lezen dat het al zoveel beter met je gaat!
Ben toch wel benieuwd wat je nu eigenlijk doet, dat je goed vooruit gaat. Je zegt dat het niet zo makkelijk uit te leggen is, maar wat is bijvoorbeeld een eerste stap?
Succes met de verdere training!

Floor

Hoi Peetje

Het simpelst om te zeggen, is dat je leert om bepaalde patronen (gedachtes en overtuiging) te doorbreken, zodat je hersenen weer rustiger kunnen worden. Door het virus en bv een druk bestaand is een deel van je hersenen te gevoelig geworden en blijft te veel gevaar zien (dat je bv nog ziek bent en zo). Je hersenen zetten je lichaam daarom in een vechtmodus waardoor andere processen minder energie krijgen en waardoor je lichamelijke klachten krijgt. Dit wordt veroorzaakt door een onbewust deel van je hersenen. Om vervolgens te controleren of hij zijn werk wel goed heeft gedaan, brengt het gevoelens van angst naar het bewustzijn en vervolgens moet je leren om die te stoppen, omdat je anders onbewust laat weten dat het onbewuste deel (amygdala) zijn werk goed heeft gedaan en vooral zo door moet blijven gaan. Wanneer het je lukt om de amygdala weer rustig te krijgen en te controleren, nemen je lichamelijke klachten weer af. Dit gaat met pieken en dalen. Op het moment heb ik even een dipje, maar door de technieken te blijven toepassen, kom je daar weer uit. Je kan zeg maar niet in een rechte lijn beter worden.

Ik hoop dat het iets duidelijker is. Je moet dus echt oefeningen doen om je hersenen te trainen en dat doe je door gedachtes te stoppen.

Groetjes Floor

ps: hij ziet de oorzaak echt als fysiek/neurologisch en niet als psychisch. Het zijn vervolgens wel onze gedachtes etc die het daarna mede in stand houden.

Floor

Het is echt geen CGT.   ;)

Floor

Hoi allemaal,

Weer even een berichtje van mij. Inmiddels ben ik acht maanden bezig met Gupta Amygdala Retraining techniques. Hoewel ik op dit moment even een dipje heb, heb ik een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Ik zat rond de 25% van mijn kunnen (tov voor mijn ziekte) en inmiddels zit ik rond de 90%!!!!! Dat is een super vooruitgang. Ik ben er nog niet, maar er is duidelijk vooruitgang.

Eind september ben ik weer begonnen met een uur per week werken en dit heb ik heel langzaam opgebouwd en inmiddels werk ik ruim 12 uur. Sommige weken gaat dat heel goed en andere weken heb ik erg veel moeite om mijn uren vol te maken. Voor mij in ieder geval hele belangrijke stappen en op deze manier gaat het lukken om mijn baan te houden. Ik heb gelukkig op het moment maar een kleine aanstelling en we hebben goede hoop dat ik herstel en mijn baan kan behouden. Nog even volhouden.

Ik hoop dat het ook bij jullie allemaal weer wat beter gaat.

liefs Floor

twijfelaar

hoi hoi,

Top zeg dat het zo goed gaat!!
Zijn er nog dingen daarnaast waarvan je denkt dat dat voor je herstel heeft gezorgd?
Ik zit nu in een revalidatie traject, en dat bevalt tot nu toe ook erg goed. Top ook om 12 uur te werken, het lijkt voor sommige niet zoveel maar heel goed toch! Hoe zijn de uren verdeelt?

Groetjes

Peetje


Floor

Hoi Twijfelaar, fijn om te lezen dat je het traject waar je in zit, goed bevalt. Ik maak naast het gupta programma gebruik van een puntensysteem waarmee ik heel voorzichtig en gefaseerd mijn activiteitenniveau opbouw. Daarnaast volg ik nog een candida/me dieet en ga ik naar de osteopaat.

Ik werk mijn uren over drie dagen en eind maart moet ik op 16 uur zitten. Het lijkt inderdaad weinig maar voor ons is het zoveel!!

sterkte er mee!

Groetjes Floor