Mijn verhaal

Gestart door Floor, 23 januari, 2012, 12:22:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lied89

Hoi,

Bedankt voor je uitleg, snap dat het lastig is om uit te leggen. Het is voor iedereen natuurlijk ook persoonlijk hoe je zoiets ervaart. Wel fijn dat je je daarna wat energieker voelde. Jammer dat het nu weer even minder gaat. Het is moeilijk altijd om te bepalen wat de reden ervan is dat het weer minder gaat he. Het zou best kunnen door dat dieet. Ik had daar in het begin ook moeite mee want had het gevoel alsof ik eigenlijk alleen maar meer last kreeg in het begin van mijn darmen terwijl ik van hem ook capsules had gekregen daarvoor. Nu gaat het met mijn darmen wel beter maar probeer ook echt aan zijn advies te houden, zo veel mogelijk. Gister zaten ze bij mij thuis ijs te eten... Daar was ik niet blij mee maar ben er afgebleven. De laatste keren dat ik wel ijs genomen had kreeg ik er namelijk last van, ik heb al gevraagd of mijn moeder waterijsjes oid mee wil nemen, dan heb ik tenminste ook wat. Het valt soms niet mee om zoiets vol te houden, maar op een gegeven moment went het wel. Hopelijk heb je er op lange termijn ook baat bij, soms heeft het even tijd nodig. Misschien kun je straks voor jezelf bepalen welk voedsel niet goed voor je is en welke wel, dat is ook heel persoonlijk denk ik.
Sterkte en succes ermee. Hopelijk gaat het snel beter.
Eindelijk het is vandaag lekker weer buiten! Daar zaten we ook op te wachten he. Is wel fijn kan ik tenminste buiten leren... Heb nog een hoop te doen.

Floor

Graag gedaan. Inderdaad heerlijk weer gisteren. Hoop dat je lekker wat heb kunnen leren. Inderdaad even uitvinden allemaal mbt de voeding, maar we zien het wel.

Wel lastig voor je als je geen ijs mag en anderen dat wel eten. Ik moet zeggen dat ik daar op dit moment wel redelijk tegen kan, maar kan me voorstellen dat het soms echt balen is en dan even niet zo prettig is als anderen dat wel lekker zitten te eten.


Nou succes met leren en school!

lied89

Jammer dat het lekkere weer alweer voorbij is...
IJs is ook zo lekker haha, dat vind ik het moeilijkste om af te blijven. Melk vond ik toch al nooit zo lekker, chocomelk wel maar dat hebben we eigenlijk nooit meer in huis, dat scheelt.

Het leren gaat nu niet echt goed. Ik leer te veel en te lang, en ben zo moe weer....
Ook zulke irritante klachten.

Hoe is het nu met jou? Hopelijk gaat het beter met je.

Floor

Zeker jammer. Hoop dat er weer wat zon komt...

Afgelopen week heb ik een paar voor mijn doen goede dagen gehad, maar de laatste paar dagen zijn weer even .... Nou goed die goede dagen komen vanzelf weer. Ben zo blij als ik gewoon niet meer moe ben hahaha, zoals iedereen hier!!!

Heb je een beetje uit kunnen rusten Lied in de vakantie?

Hoe gaat het verder met je?

Floor

Boehoe voel me echt ... vandaag. Het lukt me meestal wel om positief te blijven, maar zit er nu echt ff doorheen. Voel me zo moe. Ik ben er ff klaar mee. Help!!! Gaat dit ooit nog over!? Hopelijk ben ik over een paar uur weer bijgedraaid, maar ik ben zo moe. Ik wil weer normaal zijn, zucht. Nou goed accepteren maar weer..... Nu nog even echt doen.

sterkte allemaal

twijfelaar

Ja soms word het echt even te veel, gooi je emoties er even uit en ga proberen uit te rusten..
:-*

Beertje

Ff rusten. En misschien een stukje chocolade :)

Sterkte!

lied89

Wat ontzettend balen zeg dat je je weer zo rot voelt!

Ik heb niet echt een lekkere vakantie gehad nee zeker niet. Leren, leren nog eens leren en geen rust nemen en ook absoluut niet luisteren naar wat mijn lijf aangeeft. Ik ben slecht bezig en gaat echt niet goed zo. Vandaag een belangrijke proeve gehad en maandag weer en misschien binnenkort examen dat ligt eraan of ik dit dus gehaald heb. Ben blij als dit achter de rug is zeg.

Ik vraag me ook wel eens af of dit ellendige gedoe wel eens overgaat. Op dit moment ben ik er ook helemaal klaar mee dat ik gewoon niet normaal kan leren voor mijn examen en sta op instorten...
Wat een rotziekte is het toch ook!
Jij ook heel veel sterkte en doe rustig aan!

Liefs Lied
Ik heb je ook een pb gestuurd.

Floor

Bedankt voor jullie lieve reacties. O een stuk chocola zou heerlijk zijn, maar helaas mag ik dat niet.... van dat dieet. Gelukkig ging het gisteren al weer wat beter! Hoop dat er nog meer mooie dagen komen, want dat is veel fijner en veel beter om vol te houden. Dan heb je gewoon meer geduld hahaha.

nou sterkte allemaal en geniet lekker van het zonnetje. Uit de wind is het hier heerlijk!

Floor

Hoi allemaal,

Weer even een up-date. Ik ben gisteren weer bij de osteopaat geweest en ze heeft lekker lopen hameren op mijn borstbeen, gekraakt, geprikt en geduwd hahaha. Vorige keer was ik de dagen erna erg moe geweest, maar toe nu toe valt dat dit keer erg mee. Op een gegeven moment zou je lichaam daar aan moeten wennen. Zou wel heel snel zijn... misschien komt de man met de hamer nog.

Heb nu een paar redelijke dagen gehad. Kon me aan mijn schema houden, soms met moeite, maar mag niet klagen. Ik begin wat veranderingen aan mijn lichaam te merken sinds ik met het dieet en de osteopaat bezig ben. Ik merk het nog niet zo zeer aan mijn vermoeidheid, maar er zal eerst het een en ander in mijn lichaam herstelt moeten worden voordat dat af gaat nemen.

Hoop dat de veranderingen door blijven gaan en mijn vermoeidheid ook af gaat nemen. Op het moment weer wat last van mijn benen (pijn in spieren) en last van mijn armen en schouden, maar zal waarschijnlijk wel weer wegtrekken.

Nou sterkte allemaal!

groetjes Floor

lied89

Gelukkig gaat het weer een klein beetje beter met je. Wat fijn dat je er nu toch baat bij begint te krijgen. Fijn dat de osteopaat jou wel kan helpen. Ik had niet echt het gevoel dat ze mij nog verder kon helpen, en mijn rug voelt ook nog niet bepaald beter maar ja.
Van de week moet ik naar de podoloog, weer iets anders ja. Maar heb erg veel last van mijn voeten. Hoop dat zij iets voor me kan betekenen.
Sterkte jij ook! Hopelijk zetten de goede veranderingen zich voort!

Floor

Hoi Lied,

Ik hoop dat je baat hebt bij de podoloog! Jammer dat je osteopaat niets aangeeft. In principe blijkt uit onderzoek dat de klachten door osteopatie voor 40% vermindert bij mensen met CVS. Pfeiffer zelf is ook te behandelen en zal waarschijnlijke hetzelfde resultaat hebben. Gek eigenlijk dat jouw osteopaat daar niets over zegt. Ga je nog terug?

lied89

Hoi,

Ik ben bij de podoloog geweest omdat ik erg last heb van mijn rechtervoet. Een tijd geleden had ik zo'n pijn tijdens het lopen, dat werd op een gegeven moment minder. Maar de pijn is nooit helemaal weggegaan. Als ik zeg maar van stage kom heb ik altijd pijn aan mijn voeten, nu ook links dus. Ik belast mijn voeten misschien te veel ofzo. De podoloog heeft gister dus onderzoek gedaan. Wat haar als eerste opviel is dat mijn linker bekken hoger is dan het rechter. Ook toen ik in een stoel zat merkte ze dat mijn linker voet dus net iets uitsteekt. Best raar he, dat had ik niet verwacht. Volgens mij heeft de osteopaat een paar maand geleden ook naar mijn bekken gekeken en haar is dat niet opgevallen. Nu krijg ik dus toch steunzooltjes en rechts wordt dus iets hoger, hopelijk helpt dat iets en geeft het wat steun.

Ik ben totaal 2 keer bij de osteopaat geweest en voor mijn gevoel kon zij niks meer voor mij betekenen. Soms heb ik het gevoel dat niemand me wil helpen ofzo, of dat ze niet weten wat ze met me aan moeten.
Ik zou dus naar de mesoloog gaan en die zou me vertellen of ik nog een behandeling nodig zou hebben bij de osteopaat, voor mijn rug. Ik heb nu nog steeds last van mijn rug en heb niet het gevoel dat het echt veel minder geworden is. Ik denk dat die behandeling ook niet zinvol is om nog een keer te doen, zo'n leuke behandeling is het ook niet.
De osteopaat weet dat ik ook moe ben, want ze vroeg waarom ik bij de mesoloog liep en ik kreeg het gevoel dat ze mij daar dus niet bij kan helpen. Alleen moest ik dus evt terugkomen voor mijn rug.
Ik heb pas 14 juni een afspraak bij de mesoloog, dat duurt dus nog even. Van mij hoeft dat ook niet meer zo. Het is al zo lang geleden dat ik daar geweest ben, in februari voor het laatst of zo.
Ja, ik ben een beetje negatief, sorry. Ik had zo gehoop en gedacht dat dit het was dat me beter zou maken, maar helaas. Hij heeft me ook zoveel hoop gegeven en dan ga je er ook echt op hopen maar ja, helaas.

Floor

Hoi Lied

Wat vervelend zeg dat je osteopaat niet zegt dat ze wat voor je kan doen. Ik weet wel dat iedereen natuurlijk anders is, maar als ik naar mijn osteopaat kijk, kan ik me niet voorstellen dat ze niets zou kunnen doen. En als dat zo is, zou ze dat ook benoemen en aangeven waarom niet. Daarnaast geeft mijn osteopaat aan dat we wel vijf keer nodig hebben om te kunnen bepalen of de behandeling aanslaat en ik er wel of niet mee door moet gaan. Ik heb wel echt het gevoel dat er dingen in mijn lijf veranderen door de behandeling. Alle processen intern zijn zeg maar niet meer goed op elkaar ingespeeld en daar kan je ook heel moe van worden. We zijn nu bezig om dat allemaal weer in balans te krijgen door organen etc. weer los te maken. Zo heb ik altijd behoorlijke buikpijn tijdens mijn menstruatie. Ze heeft mijn baarmoeder zeg maar gemasseerd en ik had de menstruatie daarop wel nog steeds pijn, maar het was wel minder! Ik hoop dat deze ontwikkelingen zich doorzetten en dat mijn lichaam weer makkelijker kan functioneren en alles zeg maar weer vitaler wordt.
Vind het echt heel naar voor je, want het is zo belangrijk dat juist een behandelaar vertrouwen heeft. Mijn osteopaat heeft er wel vertrouwen in en neemt me ook serieus. Ik wens dat ook voor jou. Ik kan me voorstellen dat je er nu even klaar mee bent, maar ik hoop dat je de moed niet laat zakken! Misschien vind je nog wel een behandelaar of iets waar je wel vertrouwen in hebt en die jou ook serieus neemt!

sterkte!

lied89

Hey,

Ik denk dat ze niks kon doen aan vermoeidheid, anders had ze het wel gezegd neem ik aan. Ze wilde dat ik alleen maar evt voor een half uurtje ipv uurtje terugkwam om eventueel mijn stuitje te behandelen. Maar goed, dat zou de mesoloog dus beoordelen.
Ik denk dat dit echt het laatste is wat ik doe. Zo had ik het eigenlijk met mijn moeder afgesproken. Als de mesoloog de volgende keer geen aanvullende adviezen heeft stop ik ermee.
Mijn moeder wilde dat ik mesologie zou volgen. Ze had dit bij de drogisterij als advies gekregen en diegene vertelde dat daar al veel mensen geholpen waren met pfeiffer en vermoeidheidsklachten. En dacht misschien is dit ook iets voor mij.
De mesoloog gaf me wel vertrouwen dat hij me echt kon helpen en mij beter zou maken (grotendeels). De eerste keer was hij ook heel meelevend en begreep dat ik het zat was om altijd maar moe te zijn en niet te kunnen doen wat ik wil. Na de eerste keer dat ik daar geweest was kreeg ik er echt vertrouwen in en dacht echt dit is wat me beter gaat maken, maar helaas. Ik zal niet zeggen dat ik er totaal geen baat bij heb gehad. Ik denk dat het door zijn adviezen wel iets beter gaat, maar ben nog steeds vaak erg moe. Ik heb het nu natuurlijk ook drukker dan een half jaar geleden en daarom zal het nu ook wel minder gaan. Als ik stop met mesologie misschien dan als hij me niet verder kan helpen, of misschien vind hij toch weer iets anders wat ik heb. Maar als ik stop ga ik wel gewoon door met verschillende adviezen van hem. Qua voedingspatroon probeer ik dit toch zo nog vol te houden. En zal ook vitaminen blijven slikken aangezien de dokter dit ook verstandig vind en goed dat ik dat doe. Maar denk niet dat ik nog op zoek ga naar een andere alternatieve geneeswijze. Ik had ook al acupunctuur gedaan maar dat is al bijna 2 jaar geleden. Ik had daar iets van 5 behandelingen gehad en ze zei dat dat voldoende was om de winter door te komen, niet dus... Als ze dat niet gezegd had was ik daar misschien wel gebleven voor behandelingen want had daar op lange termijn toch ook wel wat effect bij ook al werd ik er niet volledig beter van.
Bij de osteopathie heb je ook wel meer behandelingen nodig, ik heb nog steeds last van mijn nek en dat voelde ze ook maar vond het blijkbaar niet nodig om dat nog eens te behandelen maar ja...
Wel fijn trouwens dat jij wel echt baat hebt bij de osteopaat en dat je echt verschil merkt en minder buikpijn nu hebt. Begin pfeiffer had ik daar ook enorm veel last van, nu is het gelukkig een stuk minder.

Ik moet gaan, moet nog even douchen en heb mezelf beloofd op tijd naar bed te gaan zodat ik morgen hopelijk een beetje uitgerust op sta.

Groetjes

Floor

Nou sterkte. Hoop dat hij nog wat voor je kan doen. Heel veel succes deze week!!

lied89

Tja, ik hoop ook dat hij nog iets kan doen. Ik zou niet weten wat hij nog zou kunnen vinden zeg maar. Hij heeft zo'n beetje voor alles al een keer wat gegeven nieren, lever, vitamines enz. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou hebben. Maar het kan best dat hij nog iets anders vind. Pfeiffer zag hij de eerste keer ook niet en de tweede keer wel. Dus misschien komt er nu wel iets anders naar boven wat ik niet weet. Ik wacht maar af. Maar ja wachten duurt soms zo lang he...

Floor

Nou Lied sterkte hoor. Het kan inderdaad allemaal heel lang duren....

Vandaag ben ik weer bij de bedrijfsarts geweest. Hij vindt mijn eigen uitgezette traject niet voldoende en zegt zelfs dat het niet goed kan werken omdat ik geen deskundige begeleiding krijg (lees niet regulier). Hij wil dat ik een multidisciplinaire behandeling krijg en daarvoor moet ik dan naar een speciaal centrum waarvan ik me afvraag of ze wel echt ervaring hebben met cvs/me... Gaat als ik lees vooral om pijnklachten en psychische klachten. Ik heb echt geen zin in een psychisch en geforceerde lichaamsbeweging. Ik erken mijn ziekte, heb geen psychische problemen, weet wat ik wel en niet kan en ben naar mijn goed bezig met al mijn verschillende behandelingen/middelen en heb ook het idee dat het langzaam maar zeker vooruit gaat. Ja natuurlijk heb ik slechte dagen maar de betere dagen zijn vaker aanwezig en worden ook steeds ietsje beter...

Weet het even niet meer. Even tijd van bezinning denk ik en daarna overleggen met mijn leidinggevende..

Floor

Ik heb met mijn leidinggevende gesproken en nu gaan we samen met de bedrijfsdeskundige rond de tafel om te bekijken wat we gaan doen. Ben in ieder geval erg blij met hoe mijn werk er mee omgaat. WIl zo graag weer normaal kunnen werken!!

Hoe is het verder met iedereen? Het is de laatste tijd rustig op het forum..

Peetje

Inderdaad fijn dat je werk er positief mee omgaat en jou de mogelijkheid geeft om te herstellen. Ik weet uit ervaring dat dat ook heel anders kan zijn.

Floor

Hoi allemaal,

Ik heb even een slechte periode gehad, vandaar dat ik wat minder op het forum was. Ik merkte daarnaast ook dat het erg rustig was en heb daarom ook niet veel geplaatst.

In de tussentijd is er veel gebeurd. Ik ben op onderzoek gegaan naar behandelmethoden voor ME/CVS en heb een methode gevonden waar ik voorlopig mee aan de slag ga. Het heet Amygdala Retraining Techniques. Voor de geinteresseerde www.guptaprogramme.com. Ik zal daarom ook niet veel meer op dit forum zitten, omdat hier ook een forum aan gekoppeld is. Wanneer je het programma besteld, kan je deelnemen aan een forum. Daarnaast vind ik ook dat ik niet veel meer moet plaatsen aangezien je bij mij niet meer kunt spreken van alleen maar pfeiffer en ik daarmee een negatief signaal afgeef aan de mensen die hier steun zoeken met pfeiffer. Mijn herstelperiode is niet normaal en daarom ook niet representatief. Ik wil iedereen bedanken voor zijn steun en reacties!!

Wat betreft het programma. Ashok Gupta (de ontwikkelaar) gaat er vanuit dat ME/CVS een neurologische/fysieke oorzaak heeft. Hij gaat er kort door de bocht vanuit dat een klein deel van de hersenen (de amygdala) te heftig reageert op prikkels e.d. en daardoor te vaak in de vluchtstand staat waardoor andere processen verstoord raken in je lichaam (in mijn eigen woorden). Door je hersenen te hertrainen, wordt dit deel van de hersenen weer rustig en leert weer omgaan met prikkels en hierdoor nemen je klachten af.

Misschien ook iets voor de CVS-ers onder ons of degenen die veel te lang ziek blijven. Mocht je geinteresseerd zijn, kun je op de site kijken en daarnaast is er ook een Nederlandse site die informatie hierover geeft. Uit mijn hoofd www.cvsme.nl. Nou succes allemaal en ik zal af en toe even laten weten hoe het met me gaat.

Ik wens iedereen veel sterkte en beterschap!
groetjes Floor

Beertje

Sterkte!! En wat fijn voor je dat je iets hebt gevonden wat bij jou past! Ben benieuwd.

Liefs

twijfelaar

Hoi hoi,

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, en ik denk dat voor vele van ons geld dat we uitzonderingen zijn...

Hou je ons op de hoogte?

x

Floor

Houd jullie zeker op de hoogte want ik denk dat er inderdaad meer zijn die hier baat bij kunnen hebben!! Ik zal dus nog wel regelmatig even een post uitbrengen om verslag te doen, want wie weet, is dit ook wat voor jullie!! We zouden eigenlijk een stukje forum moeten hebben voor mensen die maar niet beter worden, want die hebben denk ik juist behoefte aan een forum en op een cvs-me forum zitten, trekt mij niet.

Nou goed zodra ik iets te melden heb, laat ik het weten (wil alleen geen voorbeeld zijn voor de sec pfeiffer mensen die binnen de 'normale' tijd herstellen, als jullie begrijpen wat ik bedoel haha).

groetjes!!!

Beertje

Ik snap helemaal wat je bedoelt!! Misschien een subforum binnen dit forum?

Sterkte

Floor

dankje beertje en twijfelaar!

Beertje: Ja, dat zou fijn zijn, maar weet niet hoe de moderators daarover denken. Het is wel duidelijker voor de nieuwe leden. 

Moderators is het mogelijk om een subforum te maken voor de erg lange zieken onder ons? We zijn nl geen goed voorbeeld voor de meesten die het forum bezoeken.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Groetjes!!!

magnetronnie

Daar ben ik wel voorstander van eigenlijk. Er bestaan wel aparte ME/CVS forums, maar veel mensen komen nadat ze langdurig klachten houden na Pfeiffer toch eerst hier terecht.

Floor

Zou wel fijn zijn h?? Even afwachten wat de moderators ervan vinden. Ik weet niet of ze alle berichten lezen.

Peetje

Ik lees alles. :P Ik weet alleen niet of ik de rechten heb om een nieuw (sub)forum aan te maken. Maar ik moet er zowiezo contact voor opnemen met Maaike, aangezien het haar forum is en ik alleen maar modereer. :)
Vind het wel een goed idee om een apart forum aan te maken voor de langdurig zieken.

En @ Floor: Ik ben benieuwd of die methode voor jou gaat werken. Ik heb zelf het idee dat het meer te maken heeft met een te heftige reactie van het immuunsysteem, wat blijft vechten tegen een virus wat er al niet meer is.

Floor

Hoi Peetje,

We wachten het dan even af. Zou wel fijn zijn, want dan blijf ik op dat deel actief.

Wat jij zegt is deels ook zo volgens Ashok (ontwikkelaar/onderzoeker), alleen dan is het niet het immuunsysteem wat te heftig reageert, maar een deel in je hersenen. Hierdoor (kunnen) worden hele processen in het lichaam platgelegd en krijgen we zoveel klachten (wordt ons immuunsysteem ook verlaagd). Dat deel in de hersenen blijft signalen afgeven dat we ziek zijn. Ik heb de methode net binnen en heb de eerste twee sessies gedaan. Eerste is algemene uitleg van het programma en de tweede uitleg over de oorzaak van CVS. Belangrijk om te weten is dat hij aangeeft dat de oorzaak neurlogisch/fysiek is en niet psycisch!!! Wel is het zo dat een deel van het onderbewustzijn de ziekte in stand houdt (de amygdala) en door dat te behandelen, verdwijnen de klachten.
Het hele verhaal is wat complexer, maar houd het even simpel. Mocht je hier ooit mee aan de slag gaan, wordt het allemaal uitgelegd.

Nou ik houd jullie op de hoogte, want nogmaals, ik denk dat velen van ons hier baat bij kunnen hebben!

groetjes Floor

lied89

Zou wel handig zijn ja, een apart deel op het forum voor de langdurig zieken. De meeste op het forum zijn ook langdurig ziek. Er zijn  nu weinig mensen met actieve pfeiffer denk ik en die zijn vaak snel weer van het forum af.
Maar ja wij vinden het ook fijn om nog ons verhaal hier kwijt te kunnen, ook al hebben we dan geen actieve pfeiffer meer...
Dat vind ik tenminste laat ik het zo zeggen.

Hoop echt dat deze nieuwe behandelmethode voor je gaat werken, Floor. Succes ermee!

Mamavandemi

Hallo!

Ik ben nieuw hier, heb een paar dagen gelezen wat jullie allemaal geschreven hebben en dacht, misschien moet ik mijn verhaal ook delen!!

Waar te beginnen, ik ben een part-time werkende moeder! Woon samen met man en twee kids.
Ik ben in 2006 geopereerd aan mijn voorhoofdholtes omdat deze chronisch ontstoken waren!
Nu ben ik begin van dit jaar weer ziek geworden, hoge koorts, opgezwollen pijnlijke klieren, keelpijn, mijn hele hoofd dicht zitten en ontstoken ogen!
Eerste gedachte was natuurlijk Voorhoofdholteontsteking!! Antibiotica gekregen en uitzieken!!
Week later weer gaan werken, paar dagen later hetzelfde, weer ziek!!
Dit loopt nu al dik 3 maanden, ik loop op mijn tandvlees, ben op, kapot!!
Ik ben in die periode op pfeiffer getest en dit bleek het niet te zijn!!
Vorige week ben ik aan het werk, voel me opeens niet lekker, val flauw!! Toen ik weer helder in mijn hoofd was, had ik hoge koorts, klieren werden weer dik!! Echt om gek van te worden!! Ik wist gewoon niet wat met mij aan de hand was!! Terug naar de huisarts, weer een kuurtje, het 5de ondertussen!! Toen heb ik toch ge?ist dat ik naar een internist kon!! Gelukkig kon ik daar snel terecht, die arts onderzocht me en zei dat hij voor 99% zeker wist dat ik pfeiffer had!! Ik zei hem dat ik al getest was, waarop hij antwoordde, dat hij dat vreemd vond!! Hij wou nieuw bloedonderzoek en een scan van mijn hoofd!! Dit loopt nu allemaal, woensdag krijg ik de uitslagen!!
Ik blijf in de tussentijd echt ziek, mijn klachten verminderen soms een dag, maar komen steeds terug!!
Ik ben zoooo doodop, echt frustrerend!!
Zijn er meerdere hier die zo ziek bleven?? Gr. Mamavandemi

Peetje

@ Mamavandemi: Je mag hiervoor je eigen topic aanmaken, dan kun je daar helemaal jouw verhaal doen, zonder verhalen van anderen er tussendoor. :)

Mamavandemi


Floor

Hoi allemaal

Even een up-date! Ik heb het programma nu twee weken binnen en ben nu ongeveer anderhalve week bezig met de technieken. Sinds ik begonnen ben, gaat het wat beter met me. Ik hoop dat dit zich doorzet!! Het programma is goed verzorgd. Allles wordt rustig uitgelegd en er zitten ook meditatie dvd's bij die in het Nederlands zijn. Het Engels van Ashok is heel goed te verstaan en je kunt ook alles teruglezen in een  handleiding die in het Nederlands is. Ik ben tot nu erg positief. Het is zo fijn om iemand te horen die precies begrijpt hoe je je voelt en een logische verklaring geeft voor je klachten. Spannend allemaal hoor.

Ik houd jullie op de hoogte.

Floor

twijfelaar

Mooi dat je er iets aan lijkt te hebben, ik hoop dat het je helpt. Hoe gaat het met het dieet?

Floor

Hoi Twijfelaar

Het gaat goed met het dieet. Ik heb steeds meer recepten en idee?n en begin ook meer energie te krijgen om er mee bezig te zijn en dingen te maken. Er stond pas een artikel in het AD over voeding en dat stimuleert me alleen maar om er mee door te gaan, want eigenlijk doe je niets anders dan alles vers en zelf maken (en natuurlijk maak ik een aantal dingen niet, maar op een gegeven moment kan je daar soepeler mee omgaan en daar ben ik al wat mee begonnen).

Ik voel me een stuk gezonder nu ik gezonde en onbewerkte voeding eet!

groetjes!

Floor

Hoi allemaal

Even een berichtje om te laten weten hoe het met me gaat. Ik pas de technieken inmiddels drie weken toe en er is duidelijke vooruitgang zichtbaar!!! Ik begin daardoor steeds meer vertrouwen te krijgen in het programma. Ik kan het echt iedereen aanraden die CVS/ME klachten of fibromyalgie heeft. Geef het een kans naar mijn idee is er geen betere!!!

groetjes Floor

Peetje

Details graag! :) Je klinkt nu als zo'n Amerikaanse teleshopping reclame. ;)

Floor

haha dat is niet de bedoeling. Ik heb een nieuw topic gemaakt met wat meer info erover.