Gerson therapie

Gestart door rdam2012, 18 januari, 2012, 22:15:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rdam2012

Hallo allemaal,

Ik heb nu voor de tweede keer in 1,5 jaar tijd de Ziekte van Pfeiffer. Daarnaast heb ik last van astma en verschillende allergie?n, waaronder hooikoorts.

Recent kwam ik op internet de Gerson therapie tegen (www.gerson.org). Ik overweeg om deze binnen enkele maanden te gaan volgen om van mijn klachten af te komen.

Is er iemand hier die ervaring heeft met deze therapie? De therapie schijnt goed te werken, omdat deze tegelijkertijd het lichaam zo volledig mogelijk ontgift en voorziet van een vloedgolf aan voedingsstoffen, door het eten van veel groenten en fruit en het drinken van meerdere glazen versgeperste groente- en fruitsappen per dag. Als je het onder medische begeleiding doet zijn de eerste twee consulten wel vrij prijzig, en worden slechts voor een klein deel door de verzekering vergoed. Daarom zou ik graag eerst weten of er iemand is die er ervaring mee heeft, voordat ik enkele honderden euro's aan consulten uitgeef.


magnetronnie

Ik heb geen ervaring met deze therapie, maar een therapie die claimt kanker te kunnen genezen (en een batterij aan andere ernstige ongeneeselijke ziektes) zou ik eerlijk gezegd heel ver weg blijven. Zoals een bekend Engels spreekwoord luidt.. "if it's too good to be true, it's too good to be true". ;)

Voor Pfeiffer bestaat geen enkele wetenschappelijk onderbouwde behandeling. Bepaalde anti-virale middelen helpen wel om het virus in het bloed te verminderen, maar de klachten worden er niet minder door dus die worden niet voorgeschreven. Dat is ook logisch, want de klachten worden veelal veroorzaakt door de reactie van het immuunsysteem en niet door het virus zelf.

Het argument "baadt het niet, dan schaadt het niet" gaat misschien nog wel op voor een doosje vitaminepillen van de Kruidvat, maar niet voor hele dure behandelingen van honderden euro's, met geen enkele garantie op succes.

Natuurlijk staat het iedereen vrij om op een manier die ze zelf kiezen te proberen van deze rotziekte af te komen. Wees alleen erg kritisch. Vooral bij ziektes zoals Pfeiffer waar geen normale behandeling voor bestaat, komen er helaas erg veel bedrijven en personen op af en er veel geld aan willen verdienen.

magnetronnie

Misschien kun je trouwens eens met een di?tiste praten? Die worden bij bepaalde aanvullende verzekering vergoed. Die hebben ook een uitgebreide opleiding gehad, HBO geloof ik, en zouden in grote lijnen toch ook wel moeten kunnen vertellen welke voedingsstoffen een lichaam nodig heeft om te herstellen van een virusinfectie. Helpt het niet, dan kun je altijd nog iets anders overwegen.

Floor

Mijn arts heeft ook aangegeven dat er niets aan te doen is. Ik heb toen ik ziek werd wel gelijk een afspraak gemaakt bij een energetisch therapeut (en bewustzijnontwikkeling) en ik bleek wel (los van mijn pfeiffer) te moeten ontgiften op suiker. Door een te veel aan suiker kan je ook erg moe zijn en ik geloof wel dat dit alles wel bijdraagt aan het herstel, maar kan de pfeiffer op zich niet wegnemen. Wel heb ik toen we wisten dat ik pfeiffer had een zapper meegekregen. Dat is een apparaatje dat een klein beetje stroom door je lichaam laat gaan (zeg het in mijn eigen woorden) en alle virussen, parasieten en dergelijke doodt in je lichaam. Ik moest dit ??n keer per dag een aantal weken gebruiken. Dit alles neemt niet weg dat je lichaam moet zien te herstellen van het virus. Ik kan echter wel iedereen aanraden om naar een energetisch therapeut te gaan, omdat je leert om bewuster te leven en goed in je lijf te blijven. Klikt heel zweverig, maar is het niet. Wanneer je niet goed in je lijf zit (goed in je energie om je lichaam heen) wordt je ook meer moe en duizelig/eng.

veel succes