Hoofdmenu

Mesologie

Gestart door lied89, 26 november, 2011, 13:28:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lied89

Goh, wat een positieve verhalen lees ik vandaag allemaal.
Bij bijna iedereen gaat het nu stapje voor stapje vooruit.
Bij mij gaat het helaas stapje voor stapje achteruit...
Morgen heb ik een vervroegde afspraak bij de mesoloog. Ik zou eigenlijk pas een afspraak in maart hebben, maar het gaat nog steeds niet lekker. Ik ben benieuwd of hij kan zien waardoor mijn moeheid nu nog erger is en al die andere klachten die ik heb...

Peetje

Ah, wat jammer... Ik hoop dat de mesoloog een (mogelijke) oorzaak kan vinden.

lied89

Hoi,

Inmiddels heb ik een vervroegde afspraak gehad bij de mesoloog. Volgens de mesoloog gaan een aantal dingen beter zo heeft mijn lever het virus eindelijk verslagen. Het probleem is alleen dat mijn lijf hard moet werken aan het herstel en een tekort heeft aan voornamelijk vitamine b's en moet nu stress complex B slikken. Ook omdat de combinatie herstellen en het te druk op school hebben niet echt een goede combinatie is. Verder schijnt het met met hormoonhuishouding niet op orde te zijn en mijn suikergehalte.
Ik moet van hem ook naar een osteopaat aangezien ik nogal last heb van mijn onderrug en dat vertrouwt hij niet... Dus binnenkort moet ik dus ook een afspraak maken met een osteopaat.
Ik hoop dat nu alles bij elkaar er toch voor gaat zorgen dat ik me beter ga voelen... Wat zou dat toch eens fijn zijn...

Floor

Hoi Lied,

betekent dat dat je moet gaan ontgiften op suiker of doen ze daar verder niets aan. Ik had ook een intolerantie op suiker en moest een aantal maanden op een bepaald dieet en aan de druppels. Ik ben benieuwd wat de osteopaat zegt, want ze schijnen je ook te kunnen behandelen op vermoeidheid. Ik denk er nog steeds over om daar heen te gaan. Ik ben benieuwd of je er heen gaat en of ze ook iets voor je kunnen betekenen naast je rug mbt de vermoeidheid.

sterkte!

lied89

Hoi,

Wat de mesoloog aan mij vroeg is of ik veel trek in zoete dingen heb. Soms wel maar dat komt waarschijnlijk ook omdat hij gezegd heeft de eerste keer dat ik moet minderen met zoete dingen en doe mijn best om niet al te veel zoete dingen te eten. Ik moet van hem nu Stress B complex slikken omdat mijn lijf veel energie vergt omdat mijn lijf volgens hem aan het herstellen is. Dat suikergehalte heeft daar ook mee te maken als ik het goed begrepen heb, die schommelt heel erg. Verder heb ik stemmingswisselingen wat dan weer met mijn hormoonhuishouding te maken heeft. Ik was eigenlijk te moe om het verhaal dit keer goed te volgen dus hoop dat ik het nu goed uitleg...
Ik heb aankomende donderdag al een afspraak bij de osteopaat. Ze gaat o.a. naar mijn rug kijken, maar ook naar wat andere dingen, ik weet niet precies wat maar zie het vanzelf. De mesoloog gaat nog met haar praten als ik het goed begrepen heb, ze zitten namelijk in hetzelfde gezondheidscentrum en denk dat de mesoloog haar alvast gaat vertellen waar ik allemaal last van heb. Of ze ook echt iets aan de vermoeidheid kan doen weet ik niet. Misschien vind ze wel iets waardoor ook een deel van de moeheid ontstaat. Ik wacht dus nog maar even af.

Groetjes

lied89

Gister voor het eerst bij een osteopaat geweest. De mesoloog waar ik liep wilde graag dat er eens naar mijn rug en stuitje gekeken werd. Hij vermoed dat ik ooit op mijn stuitje gevallen ben. De osteopaat heeft dus naar mijn stuitje gekeken maar ook naar andere dingen zoals mijn hoofd en nek. Het blijkt dat mijn stuitje toch niet ik de goede stand staat, iets naar binnen en naar rechts. Op mijn achterhoofd merkte ze behoorlijk wat spanning wat ik ook verwacht had aangezien ik ook een enorme druk op mijn achterhoofd heb. Ze raakte ook bepaalde pijnlijke punten in mijn nek. Ze vond dit belangrijker om eerst te behandelen. Ze deed dat op een aparte manier maar het werkte wel! Ze deed namelijk 2 vingers in mijn mond op mijn boventanden en masseerde het om het zo maar te zeggen. Na een tijdje merkte ik gewoon dat er minder spanning op mijn hoofd stond. Best gek maar het werkt dus wel en ik merkte vrij snel effect. Over een maand moet ik terugkomen en gaat ze zich waarschijnlijk richten op het stuitje aangezien dat veel klachten kan veroorzaken zoals mijn rugpijn maar ook de druk die ik op mijn hoofd heb. Dus ik ben benieuwd!

Floor

Goed om je verhaal te lezen. Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat. Moet volgende week naar de internist. Ik wil het gesprek afwachten, maar denk erover om ook naar de osteopaat te gaan.

lied89

Helaas is het effect ervan nu al weg en heb weer een behoorlijk gespannen hoofd. Maar heb de afgelopen weken veel geleerd en daardoor krijg ik denk ik ook behoorlijk wat spanning op mijn hoofd.
Weet je al of je ook osteopathie gaat volgen? Als je dat ook gaat doen ben ik erg benieuwd naar jou ervaring...
Misschien heb ik er ook nog wat aan.
Ik weet niet of ze ook echt gericht iets kan doen aan de moeheid, daar heb ik eigenlijk niet naar gevraagd. Maar als er minder spanning op mijn hoofd, nek en rug zal staan denk ik dat ik me toch wel beter zal voelen.
Ik heb 23 maart weer een nieuwe afspraak dus ben erg benieuwd.

Floor

Jammer dat je weer last van je hoofd hebt. Ik heb eind april mijn eerste afspraak bij de osteopaat. Ik houd je op de hoogte!

lied89

Dus je hebt toch ook een afspraak gemaakt bij een osteopaat. Ben erg benieuwd hoe dat bij jou verloopt, fijn dat je me ook op de hoogte wil houden. Heb je ook last van je rug enzo of dat niet? En spanning op je hoofd of nek?

Floor

Hoi Lied

Ik heb om de zoveel tijd last van mijn rug en nek. Vooral de spieren langs mijn ruggengraat. Op het moment erg last van mijn beenspieren en heb moeite met lopen. Ben ook erg benieuwd. Moet helaas nog een aantal weekjes wachten.

lied89

Ja, ik heb ook niet constant rugpijn, maar soms wel periodes dat ik er meer last van heb, zoals deze week. Eigenlijk hoop ik dat ik dat volgende week ook nog heb, klinkt gek natuurlijk, maar misschien kan de osteopaat dan beter bepalen waar de rugpijn vandaan komt.
Tsja, wachten duurt soms lang, bij mij zat er een maand tussen maar heb volgende week dus weer een nieuwe afspraak.
Ben benieuwd, hoop dat ik er weer wat effect van heb, al is het maar voor even.
Ik heb ook vaak last van mijn benen hoor. Maar dat heb ik net al ergens anders wat over getypt, moet je daar maar even lezen...

jetske


lied89

Vanmiddag weer naar de osteopaat...
Hopelijk heb ik er weer effect van, al is het maar voor even...

Floor

hoop het voor je! ben benieuwd.

lied89

Ik was vrijdag weer bij de osteopaat geweest. Ze heeft dit keer mijn stuitje behandeld omdat die niet goed stond. Te veel naar binnen en iets naar rechts. Verder heeft ze behoorlijk in mijn buik lopen duwen, bij mijn nieren. En tot slot heeft ze nog even mijn nek een klein beetje behandeld. Ik moet nu afwachten hoe het gaat en afwachten tot ik weer een afspraak heb bij de mesoloog. Hij kan dan weer meten of ik er baat bij heb of eventueel nog een behandeling moet hebben bij de osteopaat.
Ik had gister wel even het gevoel dat ik minder spanning op mijn rug had. Hopelijk heb ik er echt effect bij en wordt de rugpijn echt minder, had er behoorlijk last van deze week. Maar ja, weer afwachten dus...

Floor

Hoop voor je dat het effect blijvend is!

lied89

Ik had ook gehoopt dat het effect blijvend was, maar ik geloof het niet...
Vandaag best wel weer wat last van mijn rug gehad en ook behoorlijke hoofdpijn vandaag.
Komt waarschijnlijk omdat ik slecht geslapen heb. En ben nu dus al behoorlijk moe en de week is net begonnen...
Maar vroeg naar bed weer denk ik. Maar ja moet eigenlijk nog zoveel doen.

Floor

Lied, wat jammer dat de effecten niet blijvend zijn. Heeft de osteopaat aangegeven wat de effecten zouden moeten zijn?

lied89

Ja, ik baal er best wel van, maar ja niks aan te doen....
Als je stuitje niet goed staat kan dat effect hebben op je rug maar ook je hoofd. Eigenlijk over je hele ruggemerg dus eigenlijk. Ik had dus verwacht dat mijn rugpijn deze week minder zou worden. Maar heb deze week echt erg veel last weer gehad van mijn rug. De spanning op mijn achterhoofd is wel iets minder maar als ik hard aan het leren ben stijgt de pijn/ druk weer op mijn (achter)hoofd. En ik moet nou eenmaal leren aangezien iedereen zowat van me verwacht dat ik eind mei mijn examen doe.
Ik wacht dus nog maar even af, als ik er volgende week nog zo'n last van heb zal ik denk ik even de osteopaat bellen. Vragen of dit wel goed is zo, denk het eigenlijk niet. Ze heeft niet gezegd dat ik in het begin juist meer rugpijn zou krijgen. Ze zei wel dat ik een paar dagen last kon hebben van mijn stuitje, maar niet extra rugpijn.

Beertje

@lied: is dry needling of moxatherapie niet iets voor jou?

Sterkte en liefs

lied89

Hoi,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van beide dingen nog nooit gehoord heb. Hoe kom je toch aan al die info?
Maar natuurlijk heb ik even gegoogled. Dry needling klinkt interessant. Het lijkt een beetje op acupunctuur, dat heb ik een paar jaar geleden gedaan. Maar het is toch niet hetzelfde, dit gaat echt in een spier. Is wel pijnlijk staat er... Volgens mijn huisarts wordt de pijn in oa mijn rug veroorzaakt door spieren. Dus misschien is dit wel wat voor mij ja. Het is alleen jammer dat alles zoveel geld kost. Ik denk niet dat mijn ouders blij worden als ik ze ga vertellen dat ik weer iets anders wil doen/proberen. Ik doe nu en osteopathie en mesologie wat al niet echt goedkoop is. Maar wel bedankt voor je tip! Ik ga het even ergens opschrijven. Als ik misschien klaar ben met mesologie ofzo en het nog niet over is dat ik zoiets kan doen.
Ik wou dat ik alles tegelijk kon doen, en dat het allemaal wat goedkoper zou zijn, maar helaas.
En dat het eens een keer zou helpen ja...


Beertje

Ha Ha, ja ik wil ook alles tegelijk doen! Wat jij doet lijkt me dan ook weer zo interessant en goed! Maar veel van de alternatieve therapie?n komen een beetje op hetzelfde neer (naar mijn mening). Een aantal zorgen ervoor dat je energiebanen (chakra's, acupunctuurpunten ed) weer beter gaan stromen waardoor je je beter gaat voelen. Iedereen moet z'n eigen weg daarin vinden denk ik.

Ik weet er het een en ander van omdat ik me daarvoor erg intresseer. Ik heb ook al mijn hele leven een antroposofische arts en mijn moeder is cranio sacraal therapeut (en nog meer). En mijn acupuncturiste heeft afgelopen woensdag bij mij dry needling gedaan (was idd heel pijnlijk, normaal voor ik de naalden niet, maar de pijn was maar kort) en heb daarbij ook nog (op een andere plek) een moxabehandeling gehad.
Vandaar.

Sterkte en liefs

lied89

Tja, mesologie is ook interessant alleen ben ik een uitzondering geloof ik dat het bij mij nog niet zo heel veel effect heeft. Bij andere mensen gaat het ineens stukke beter en de mesoloog had verwacht dat de vorige afspraak de laatste was en dat is dus niet zo. Hij maakte zich ook zorgen over mijn rug en heeft me daarom weer doorgestuurd naar een osteopaat.

Dus vandaar dat jij dat allemaal weet! Dus bij jou is al dry needling gedaan. Bij acupunctuur, toen ik daar was voelde ik alleen het prikje maar daarna inderdaad geen pijn meer. De acupunctirist had verwacht dat ik de winter aan kon. Niet deze maar de vorige al bijna 2 jaar geleden dus. Ze dacht dat ik weer genoeg energie moest hebben en het laatste stukje zelf moest doen, heb maar iets van 5 behandelingen gehad. Maar helaas liep dat toch even anders, en is mijn moeheid en klachten nog steeds niet over.
Mag ik aan je vragen of je baad hebt bij dry needling en moxabehandeling?? Heb jij ook ook last van je rug of dat niet?
Was dat woensdag de eerste keer dat je dit soort behandelingen hebt gehad bij de acupuncturist?

Jij ook veel sterkte!

Beertje

Afgelopen woensdag was voor beide behandelingen de eerste keer.
De moxa was voor een overbelaste spier door het sporten dit is nu opgelost. Het dry needling was voor een spier op m'n schouder. Die heb ik al sinds vorig jaar ongeveer. Dat is nu een stuk minder maar nog niet weg. Maar iets wat zo lang al aanwezig is, is denk ik ook niet zo snel weg. Maar de pijn trok door naar mijn arm en dat is nu wel weg.
De pijn van het dry needling is echt maar heel even hoor. En als het goed wordt gedaan is het een pijn die je (waarschijnlijk) nog niet kent. Soort elektrische pijn ofzo, moeilijk te omschrijven

Ik heb ook pijn in mijn rug maar dat is denk ik alleen vandaag. Denk van het werken of werkstress :)

Misschien dat jou acupuncturist dit kan (voor in de toekomst misschien)

Lekker in bad liggen als je rugpijn hebt, of een warme douche of kruik!

Sterkte, liefs

lied89

Oke, dus het was echt de eerste keer voor je. Wel fijn dat het echt helpt!! Als iets er al langer zit duurt het wel even voor het echt over is, het is dan niet in een keer over meestal. De osteopaat had tegen mij gezegd dat ik misschien ook nog een keer aan mijn stuitje behandeld moet worden. Waarschijnlijk ben ik als kind gevallen. Maar goed als die rugpijn echt zou komen van de verkeerde stand van mijn stuitje zou ik dus al veel langer rugpijn moeten hebben eigenlijk, al jaren dus, maar dat is dus niet zo.

Ik kan me niet herinneren dat de acupuncturist die ik had ook zoiets deed. Ze was wel fysiotherapeut ook geloof ik. Maar ja, ik kijk even hoe het gaat bij de mesoloog de volgende keer. De vorige keer had ik het gevoel dat hij niet zo goed wist wat hij met me aan moest. Dus ben wel benieuwd wat hij dit keer gaat zeggen.
Iemand anders heeft ook al eens gezegd tegen me dat ik misschien weer eens naar de acupuncturist moet gaan.
Maar ja helaas wordt er niet veel meer vergoed en alles tegelijk wordt toch een beetje te veel, heb daar ook niet de tijd en energie voor.
Ik kan ook niet vinden of iemand hier in de buurt dry needling doet ofzo.

Een lekkere warme douche ja. Wel goed voor mijn rug, maar krijg er helaas weer andere klachten van. Een warme kruik doe ik ook wel eens ja. Alleen de laatste tijd is het natuurlijk warmer en kan dan niet slapen door die warme kruik. Ook niet altijd even handig dus...

Nou maar even afwachten, als de rugpijn niet over gaat toch maar de osteopaat even bellen. Misschien kan zij het verklaren...

Het gaat toch wel goed op je werk of niet? Het zal wel wennen zijn voor je he. Je vind het toch wel leuk, misschien moet je het toch iets langzamer opbouwen als het voor stress zorgt. Anders krijg je misschien weer een terugval.
Doe rustig aan!


Beertje

Hoi,

Ik vindt het heel leuk op werk! Maar denk dat ik nu voorlopig even aan mijn max zit! Moet niet te snel willen inderdaad. Rustig aan opbouwen.
Het is vooral stress voor het nieuwe gelukkig!

Dank je, liefs

lied89

Gelukkig dat je het wel naar je zin hebt en leuk vind op je werk, is wel belangrijk toch. Gelukkig is het een beetje gezonde spanning...
Maar let wel goed op jezelf!

lied89

He, he eindelijk een weekje vakantie!! Daar was ik echt weer even aan toe... Deze week ging het echt weer even niet goed. Nou ja, vakantie, ik zal echt veel moeten leren. Ik heb 10 mei een proeve en 14 mei, en die moet ik allebei halen om uiteindelijk eind mei mijn examen te kunnen toen. Hopelijk gaat me dat lukken. Dus een rustvakantie zal het niet worden.

Eigenlijk zou ik vorige week een afspraak hebben bij de mesoloog, maar doordat school ineens de planning veranderd had moest ik dat helaas afzeggen. Ik baal daar best wel van, kan nu pas halverwege juni terecht wat dus best lang duurt nog. Ik had liever voor mijn examen nog gegaan, in de hoop dat hij nog wat tips had maar helaas.

Volgende week weer eens vitamine D testen aangezien ik een tekort had, ik werd herinnerd dat dat al weer 3 maanden geleden is en moet dat dus weer opnieuw laten testen, hopelijk is het weer goed. Maar merk er helaas niks van...
Ben erg moe, maar heb het erg druk en begin nu toch wel een beetje te stressen...

Beertje

H? lied,

Probeer toch een beetje je rust te pakken in je vakantie. Ik hoop voor je dat het Allemaal lukt!
Sterkte!


lied89

Ik zal proberen ook een beetje te rusten, maar of me dat gaat lukken. Ik moet voor mijn gevoel nog zoveel herhalen/leren....
Ik hoop ook dat het me allemaal lukt ja, zelf heb ik er allemaal niet zo'n vertrouwen in dat ik alles in een keer haal. Maar er zijn zoveel mensen die verwachten dat ik het allemaal kan....
Ik sprak de apotheker laatst van mijn stageplek en hij vroeg wanneer ik examen heb, in principe eind mei, maar als ik een van de twee proeves niet haal dan kan ik het examen niet doen en is er heel misschien in juni een mogelijkheid maar dat is niet zeker. Anders wordt het pas na de zomervakantie, daar zou ik echt van balen!
Maar ja nog maar even verder met leren dus. Het verotte is alleen dat je na het examen meestal rust hebt, maar ik dus niet. Moet nog ontzettend veel stage uren inhalen. Ja, daar gaat mijn volgende vakantie...

lied89

Ik ben echt zo moe zeg... Maar moet nog even doorzetten.

Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan. Ik had een ander als ik gewend ben, zij zit er altijd 1 dag in de week. Dit is echt de eerste keer in mijn leven dat een huisarts de tijd voor mij neemt en dat ik eindelijk na ruim 2 jaar eens gehoord word!!
Ik heb bijna een half uur daar gezeten. Normaal heb je maar 5 minuten en dan kan je oprotten.
Ze heeft me wat adviezen gegeven: ik moet meer fruit eten en mag max. nog maar 9 uur per dag op bed liggen. Ik ben bang dat dat erg moeilijk word. Ik lig ook wel eens 12 uur op een dag op bed. Het is zo als je te lang op bed ligt dat je daar juist weer moe van word.
Verder wil ze dat ik naar een longverpleegkundige ga om eens te kijken wat mijn longcapaciteit is. Ook stelde ze me het volgende voor. Winnock ook iets van een behandeling/therapie. Ik heb me erg nog niet zo in verdiept maar is iets van 2-3 weken ofzo vertelde ze. Ik ben benieuwd of anderen op dit forum daar misschien ervaring mee hebben, of iemand kennen die daar ervaring mee heeft...

Verder heb ik een doorverwijzing voor de podoloog. Ik heb erg last van mijn voet, heeft denk ik niks met pfeiffer te maken hoor maar waarschijnlijk door het lange staan, dat heb je he als je een staand beroep kiest. Dat is ook niet al te handig van mezelf uitgekozen. Maar goed hopelijk kan de podoloog iets voor me betekenen.

Ook is er weer op vitamine D getest, eens kijken of het weer goed is. Ik ben benieuwd.
Ik moet nu dus gaan nadenken wat ik wil. Het probleem is dat ze dit dan op korte termijn wil in de zomervakantie ofzo en heb dus eigenlijk met mijn stagebegeleister afgesproken dat ik in de zomervakantie wat stage uren in ga halen.
Moeilijk allemaal zeg, nou ja ik heb nog even een week bedenk tijd.

Peetje

Ik heb ooit een intakegesprek gehad bij Winnock. Ze doen daar aan cognitieve gedragstherapie, oftewel flink trainen en vooral niet zeggen dat je moe bent, want dan wordt je juist moe.
Er moet hier trouwens ergens een topic over zijn, maar dat is wel van een jaar of 3 geleden, misschien nog wel ouder.
Anyway, ik ben groot voorstander van positief denken, maar van positief denken, verdwijnt mijn vermoeidheid tot nu toe nog steeds niet. Ik geniet van wat ik wel kan, maar ben er gisteren weer achter gekomen dat ik toch echt m'n grenzen in de gaten moet houden. Te druk weekeinde gehad, plus Koninginnedag en ik ben prompt weer snotverkouden en heb keelpijn. Komende dagen dus toch maar weer rustig aan doen.

lied89

Dus je hebt alleen een intakegesprek gehad? Je bent daar verder niet geweest. Ja het is en blijft lastig, soms weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik wil zo graag weer de oude zijn! En ik heb er alles voor over om weer beter te worden.
Maar ja, niks helpt bij mij, dat is het probleem. Ik zal als ik eens wat meer tijd heb eens zoeken op dit forum naar de andere berichten erover. Ik was in ieder geval zo blij dat die vrouw me serieus nam en me wilde helpen, dat is al heel wat. Die andere dokter scheept me altijd af met stress en spanning. Nou dat heeft de dokter van gister niet een keer gezegd!
En ja ik heb nu wel stress maar dat is niet gek als je volgende week een belangrijke toets hebt en binnenkort waarschijnlijk examen, maar dat is niet de oorzaak van mijn klachten.

Tja, het is lastig je grenzen in de gaten te houden. Ik heb er ook moeite mee. Maar ja jij hebt nog veel minder energie dan ik dus lijkt me echt lastig vooral met van die drukke dagen. Sterkte in ieder geval en doe dit weekend een beetje rustig aan! Fijn weekend.

Peetje

Ik heb inderdaad alleen de intake gehad. Winnock gaat ervan uit dat het probleem in feite 'tussen de oren' zit, iets waar ik het niet mee eens ben. Ik kreeg dus te horen dat ik niet gemotiveerd genoeg was, en ze me dus niet wilden hebben. Naar mijn idee nemen ze daar ook alleen de mensen van wie ze denken ze te kunnen beinvloeden.
Op zich kan cognitieve gedragstherapie best helpen om met je beperkingen om te leren gaan, mits op de juiste manier toegepast. Maar de houding van Winnock en met name de psychologische spelletjes tijdens het intakegesprek stonden mij totaal niet aan. Ik kreeg niet bepaald het gevoel dat ik serieus genoemen werd. De houding is meer van 'wij weten wat goed voor je is, en als wij zeggen dat je niet moe bent, dan is dat zo'. Het intakegesprek was voor mij dus een behoorlijk negatieve ervaring, mede doordat ik de weer erna weer compleet uit de roulatie was. Lichamelijk en psychisch overbelast.

Overigens ziet het Radboud CGT ook als de oplossing voor CVS/ME, maar daat nemen ze de patienten met echt flinke lichamelijke klachten, zoals gewrichtsklachten, dan ook niet aan.

lied89

Oke... Jou mening is duidelijk over Winnock.
Ik las hier op het forum wel een wat ouder bericht inderdaad van iemand die Winnock gevolgd had en die is wel iets positiever als jij. Het had hem er mee leren omgaan maar niet echt beter gemaakt. Hij schreef wel dat het niet zo intensief was als hij verwachtte.
Diezelfde persoon schreef toevallig ook over een mesoloog en had daar veel baat bij. Waarom ik dan niet?? Ik ben ook al lang niet geweest, hij heeft gewoon geen plek voor mij, pas half juni en ben in februari voor het laatst geweest. Nou heb ik zelf de vorige keer wel afgezegd maar kwam door die onhandige school van mij.
In Nijmegen ja, daar had de dokter het ook al over maar vond dit toch beter bij me passen.
Winnock is ook best prijzig ja...Maar even kijken wat ik doe.
Peetje heb je wel eens iets gevolgd waar je wel baat bij hebt gehad?? Al is het maar een klein beetje.

Nou probeer max 9,5 uur te slapen. De eerste 2 dagen ging dat best goed. Voelde me meer wakker dan normaal. Nu toch wel weer wat moeier. Heb ook nog eens een drukke week op school volgende week, met donderdag een belangrijke toets en die moet ik halen!! Nou ik word gek van al dat geleer...

Peetje

Als ik het me goed herinner, hebben we hier inderdaad 1 persoon gehad die het traject bij Winnock via zijn werkgever heeft gevolgd. Ik dacht overigens wel dat hij op dat moment al weer bijna fulltime werkte, in de bouw!
Nogmaals, goed toegepast kan CGT je wel helpen om met je klachten om te leren gaan. Maar ontkennen dat je klachten hebt en flink trainen en je grenzen overschrijden, is volgens mij niet de manier waarop ik beter ga worden. :)

Wat bij mij werkt om me beter te voelen, is simpelweg luisteren naar m'n lichaam. Niet te veel hooi op m'n vork nemen en mocht ik een keer te veel doen, dan een paar dagen rustig aan en dan weer langzaam wat meer gaan doen. Van helemaal niks doen, ga je je ook niet beter voelen, dus ik probeer daar voor mezelf een evenwicht in te vinden en dat lukt me inmiddels vrij aardig.
Ik sta op zich wel open voor de meer alternatieve behandelingen, maar tot nu toe heb ik eigenlijk nog niks gezien wat me echt aanspreekt.

lied89

Het was inderdaad iemand die in de bouw werkt, weet niet of dat al bijna fulltime was.
Bij mij is het in principe ook zo dat ik best wel wat kan doen alleen gewoon nog steeds niet de hele dag en ook geen 5 dagen in de week. Dat red ik ook gewoon niet en heb toch echt ook extra slaap nog nodig en lig regelmatig 's middags op bed. Het is niet zo dat ik helemaal niks meer kan.

Knap dat je wel goed naar je lichaam kan luisteren meestal, het is en blijft moeilijk. Ik leer het nooit geloof ik. Ik ga nu veel te ver en het gaat ook echt niet goed nu. Heb vandaag mijn proeve gedaan en nu maar wachten op de uitslag, ik vrees het ergste.
Maandag heb ik nog een proeve het is dus niet zo dat ik nu kan rusten nee gewoon weer doorgaan... Dit moet niet lang meer duren.

Het is lastig om de goede alternatieve behandeling te vinden ja. Ik heb dus al verschillende dingen gedaan en had echt verwacht dat mesologie me zou helpen. Er zijn toch wel positieve reacties over maar ik merk persoonlijk weinig verbetering, de mesoloog zei dat ik me op korte termijn echt goed zou voelen, maar voel me nu verre van goed..

De bloeduitslagen zijn verder toch weer goed en vitamine d is zelfs tot 100 gestegen, dus dat is ook weer goed.
Nou ga zo maar naar bed, dat lijkt me het beste.

Peetje

In 5 jaar tijd, leer je een hoop. Wat niet wil zeggen dat het altijd goed gaat, maar meestal wel.
En het scheelt dat er bij mij nu geen dwang meer achter zit. Toen ik nog moest werken, had ik de ene terugval na de andere. Nu ik zelf mijn tijd in kan delen, gaat het stukken beter.
Het is ook niet zo dat ik niks meer kan, ik moet alleen niet te lang achter elkaar iets doen. Regelmatig pauzes nemen en desnoods dingen in meerdere etappes doen. Zo heb ik vanmiddag een minuut of 10 onkruid lopen trekken. Rustig aan, maar dan nog is die 10 minuten echt wel genoeg, daarna moet ik weer even rusten.
Ik lig ook nog bijna iedere middag op bed. Dan kom ik de avond een stuk beter door, zonder extra rust/slaap, ben ik na het avondeten helemaal stuk.

lied89

Ik bedoelde ook niet dat jij niks meer kan hoor. Ik bedoelde het niet verkeerd hoor. Maar volgens mij als ik dat zo lees heb je gewoon echt heel weinig energie als ik lees dat je 10 minuten onkruid kan trekken en dan weer even moet rusten. Dat vind ik vrij heftig. Maar jij bent het na zo'n lange tijd al gewend denk ik. Wel knap dat je er positief onder blijft!
Met 's middags even liggen is niks mis mee. Op school leren we alleen dat een middagdutje ten koste gaat van de avondslaap. Maar daar ben ik het toch niet mee eens. Een middag dutje doet me soms echt goed. Als ik uit school kom ben ik gewoon moe en kan dan wel opblijven maar daar heb ik dan toch ook niks aan zit mezelf dan gewoon in de weg. 


Gister mijn proeve gehaald!! Ben zo blij, ik had het niet verwacht, heb hem ook maar net, maar heb hem wel...
Maandag de volgende proeve pffff. Zie er een beetje tegenop. Als ik deze haal dan heb ik dus de 21ste en 22ste examen. Dat gaat ineens hard zeg. Nou hopelijk kan ik school binnenkort afronden. Dan hoef ik me alleen nog maar op stage te richten.