Hoofdmenu

Mesologie

Gestart door lied89, 26 november, 2011, 13:28:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lied89

Hoi,

Iemand gehoord van mesologie?? Ook een alternatieve geneeswijze voor chronische ziektes.
Vroeg me af of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
Kan op het forum hier niks over vinden. Maar mocht er iemand ervaring mee hebben of iemand kennen
die daar ervaring mee heeft ben ik benieuwd naar de verhalen.
Ik zelf heb donderdag een afspraak en ben benieuwd wat er gaat gebeuren en of ik er baat bij heb. Ik hoop van wel.
Heb al een lijst in moeten vullen met alle klachten die ik heb...
Zal kijken of ik jullie op de hoogte kan houden.

Groetjes

lied89

Hoi iedereen,

Op het forum kon ik inderdaad nog niets vinden over mesologie. Waarschijnlijk nog niet veel mensen ervaring mee...
Ik wil toch hier mijn verhaal even kwijt. Ben heel erg benieuwd naar reacties.

Vorige week vertelde ik dat ik naar een mesoloog zou gaan. Afgelopen donderdag ben ik daar geweest. Ik zal proberen uit te leggen wat hij gedaan heeft en gezegd heeft. En wat ik daar verder nu zelf aan moet doen.

Aan het eind van het gesprek was ik aan de ene kant heel blij. Aangezien ik eindelijk van iemand begrip heb gekregen voor mijn ziekte en situatie. Ik kwam binnen en hij vertelde mij dat hij het goed vond dat ik gekomen was. Ik had van te voren een lijst in moeten vullen welke klachten ik heb. Ik was blij dat er eindelijk door iemand bevestigd werd dat ik niet gek ben en dat het absoluut niet tussen mijn oren zit. En dat er wel degelijk heel veel aan de hand is met mijn lijf en verschillende organen dus totaal niet goed functioneren.

Ik wist niet zo goed van te voren wat ik er van moest verwachten.
Hij heeft me eerst uitgelegd wat hij zou doen. Met een apparaatje kon hij op de handen en voeten bepaalde punten meten. En die punten staan in verbinding met een orgaan. Het apparaat maakt altijd een geluid. Dat geluid zou eigenlijk altijd even hard moeten zijn aangezien dat betekent dat ze dan goed werken. Maar bij mij ging er bij heel wat punten een heel veel harder geluid.

Hij begon bij mijn handen. Bij de eerste paar metingen was het al gelijk fout. (hard geluid?) Nou, nou zei hij, in je onderbuik gaat het niet goed. Zowel mijn dikke darm, als dunne darm werken niet goed. Er zitten te veel schimmels in mijn darmen en daardoor wordt mijn spijsvertering enorm verstoord.

Na een paar minuten zei hij: heb je weer meer last van je keel? Heel raar maar ja. Ben al een paar weken verkouden en blijft nog steeds hangen en heb dus ook weer wat last van mijn keel. Toen ik zei tegen hem dat ik ook verkouden was zei hij, ja, dat weet ik. Toen dacht ik hoe kan hij dat nou weten. Dat heb ik niet op dat formulier ingevuld aangezien ik toen nog niet verkouden was. Maar blijkbaar kon hij dat dus ook zien/horen door die meting.

Op een gegeven moment ging hij op mijn voeten bepaalde metingen doen. Hij vroeg: Heb je een litteken aan de rechterkant ergens. Ik kon zo snel even geen litteken bedenken. Maar toen vroeg hij verder. Ben je wel eens op je stuitje gevallen. Daar kon ik ook even niet zo snel antwoord op geven. Misschien toen ik klein was?? Hij merkte door de meting dat ik lage rugpijn heb. En dat klopt? Na mijn operatie heb ik inderdaad regelmatig last van mijn onderrug. Dit is wel minder dan het geweest is maar heb er nog steeds last van. Mijn moeder zei op een gegeven moment. Ben je niet eens gevallen met de fiets. Ja, toen ik klein was ben ik gevallen met de fiets op mijn arm. En ja hoor toen ineens wist ik het weer. Op mijn arm heb ik door die val inderdaad een litteken over gehouden. Echt heel raar dacht ik. Hoe kan hij nou door die meting (of hoe je het ook noemt) weten dat ik aan de rechterarm een litteken heb. Wat nu blijkt is dat dat litteken invloed heeft op mijn lever en dat mijn lever daardoor dus niet goed werkt. Hij heeft die plek op een gegeven moment verdoofd en merkte toen hij de meting dus opnieuw deed dat het geluid veel zachter was. Echt heel raar dat een litteken daar invloed op kan hebben.
Doordat mijn lever dus niet goed werkt en pfeiffer dus ook deels met je lever te maken heeft, heeft mijn lijf waarschijnlijk doordat mijn lever dus niet goed werkt pfeiffer niet kunnen verslaan. Ook heb ik in december 2010 mijn keelamandelen laten knippen en moest dus onder narcose. Dat verklaart waarschijnlijk waarom het heel lang duurt voordat ik weer een beetje energie kreeg na de operatie. Aangezien mijn lever niet goed werkt kan hij de narcose niet snel uit het lichaam verwijderen.

Verder werkt mijn rechter nier ook niet goed. En de pijn aan mijn benen is volgens hem te verklaren doordat de poortader (ader bij de lever) hard moet werken. De doorbloeding is niet goed en daardoor verzuren je benen sneller. De moeheid komt waarschijnlijk dus ook doordat vele organen niet optimaal werken.

Tot slot heeft hij gekeken naar dingen waar mijn lichaam niet zo goed tegen kan. Dan gaat het voornamelijk om melk. Dus melk mag ik niet meer. Maar zoveel melk dronk ik niet, dus ging hij verder zoeken. Blijkt dat ik teveel tarwe eet. En dus moet gaan minderen met tarwe.

Over 6 weken ongeveer heb ik een nieuwe afspraak. Wat ik allemaal moet doen om deze problemen te verhelpen zal ik hieronder beschrijven.
Het eerste probleem is dat litteken op mijn arm die de lever verstoort. Daarvoor moet ik met lidocainevaseline cr?me en MSM-gel  insmeren en dan ook 2 minuten de plek masseren.
Daarnaast voor mijn darmen moet Ortisept plus innemen, wat mijn darmen weer een beetje opgang moet brengen.
Verder krijg ik ook nog B12 vitaminen en foliumzuur. Ik heb namelijk ook een tekort aan B12-vitaminen.
Verder moet ik dus flink minderen met tarwe, melk maar ook met zoete dingen aangezien dat ook moeheid kan veroorzaken en mijn darmen daar ook niet zo goed tegen kunnen.
En 8 glazen water drinken, dat is beter voor mijn nier(en).

Nou dat is heel wat zo bij elkaar. Hoop dat ik het kan toepassen allemaal en dat er langzaam verbetering in komt. Hoop dat ik hier nu echt baat bij heb. Ik weet nu in ieder geval waar de problemen zitten in mijn lijf.
Ben echt benieuwd of het gaat werken.
Ben heel erg benieuwd naar reactie's van anderen. Misschien herkenning van bepaalde dingen?
Mochten jullie vragen hebben. Stel ze gerust...

Groetjes

jetske

Hallo Lied,

Heb je verhaal gelezen en toen je over je darmen begon had ik al gelijk zoiets van heb je geen vit B12 tekort. Zou als ik jouw was de bijgevoegde link eens lezen. Hier staat in beschreven wat een vit B12 tekort allemaal kan aanrichten. Hier staat ook dat pillen niet helpen en dat je aan de injecties moet.
Sterkte
http://stichtingb12tekort.nl/

lied89

Hoi Jetske,

Bedankt voor je reactie.
De mesoloog zei tegen mij dat als je pilletjes van vitamine B12 inslikt dat ze dan inderdaad niet werken. Hij zei dat als ik ze onder mijn tong laat smelten dat ze dan wel werken...
Ik weet het ook niet, maar probeer dit eerst maar. Heb even gekeken naar de link die je toegevoegd heb. Zal als ik volgende week iets meer tijd heb het even rustig lezen.
Bedankt in ieder geval.

Groetjes
Nog meer reacties zijn altijd welkom...

jetske

Begin AUB nog niet aan de smelttabletten voordat je de link hebt doorgelezen.

jetske


lied89

Hoi,

Eens een vraagje. Hebben er meerdere mensen wel eens pijn/zeurend gevoel aan hun onderrug?
Ik weet niet of dat direct iets te maken heeft met pfeiffer aangezien ik er pas last van kreeg na mijn operatie. Het is een tijdje weer minder geweest maar sinds ik zeg maar de onderstaande adviezen volg heb ik weer meer last van mijn rug. Heb vooral een naar gevoel aan de rechterkant rug/heup. Meer mensen last van?
Vraag me af wat dat kan zijn. Volgens de huisarts was het in januari 'gewoon spieren'. Toch twijfel ik daar aan. Aangezien ik nu weet dat mijn rechter nier niet goed werkt denk ik misschien dat het daar vandaan komt aangzien ik nu veel meer probeer te drinken.
Maar ja, in januari had ik ongeveer de zelfde pijn en toen dronk ik niet meer dan normaal. Vraag me dus af waar die klacht dus weer vandaan komt. Soms heb ik iets en dan is het een tijdje weer wat minder en ineens komt het dan weer terug. Maar kan steeds niet bedenken waarom het dan weer erger is. Maar goed dacht misschien zijn er meer mensen op dit forum die ook last hebben van hun onderrug?

Groetjes

Beertje

Hoi!

Heb ik ook zo nu en dan last van! Het begon zelfs al voor de pfeiffer, ben er door fysiotherapie vanaf gekomen. Maar komt wel steeds nog terug. Bij mij staat het denk ik wel los van pfeiffer. Gewoon een zwakke onderrug. Ligt ook aan het zwemmen, daar krijg ik pijn van in mijn onderrug en het ligt ook aan de periode van de maand.
Mijn Fysio heeft wel goede oefeningen meegegeven, misschien een idee voor jou?

Succes

twijfelaar

Soms heb ik wel steken daar, rechtsonder en trekt door naar m'n been.
Maar ik heb wel eens het idee dat ik overal ja op kan antwoorden, ook zoveel bij klachtjes etc.  ;D


Peetje

Als het spieren zijn, zou een bezoekje aan de fysio je kunnen helpen. Die weten daar vaak ook meer van dan de huisarts.
Ik krijg zelf van een ziekenhuisbed behoorlijk last van m'n onderrug, omdat je daarin niet goed rechtop kunt zitten en eigenlijk op je onderrug hangt.
Misschien is het handig om een soort van dagboekje bij te hoeden van je klachten en wat je in die tijd bijvoorbeeld gedaan hebt? Dan kun je wellicht een link leggen tussen iets wat je gegeten.gedronken of gedaan hebt en een bepaalde klacht. :)

lied89

Hey,

Bedankt voor jullie reacties en tips! In januari ben ik voor mijn rugpijn inderdaad naar de fysio geweest. Dat duurde toen lang voordat het hielp, maar hielp uiteindelijk wel. Langzamerhand ben ik weer begonnen met sporten, deed daar fitness rustig aan dan en ook oefeningen voor mijn rug. Ben in de zomervakantie daarmee gestopt aangezien fitness niet echt mijn ding is. Steeds dezelfde apparaten/oefeningen... Ben een tijd na de zomervakantie weer begonnen met de sport die ik al een paar jaar doe, bodyshape. Soms wel erg zwaar maar ja, wil graag toch weer wat conditie en vooral kracht opbouwen. Daar doe ik opzich ook wel oefeningen voor mijn rug denk ik maar misschien moet ik thuis maar eens wat extra oefeningen doen voor mijn rug. Misschien dat het dan minder wordt. Ik had er een tijd minder last van maar ja. Bij mij komen de klachten afwisselend vaak weer terug.

Ik heb ooit eens een dagboek bijgehouden met hoe ik me voel en wat ik zo op een dag doe. Op de een of andere manier kan ik dit nooit volhouden. Meestal heb ik hier alleen 's avonds tijd voor en dan wil ik heel graag naar bed. Toch wel een goed idee om maar weer eens op te pakken aangezien ik over 5 weken weer terug ga naar de mesoloog en dan ook moet vertellen of ik al verbetering merk. Donderdag dacht ik even dat het best goed ging. Was minder moe dan normaal op de donderdag maar helaas was dat gevoel weer snel weg. Ik ging donderdag ook pas later naar school, misschien dat ik me daarom aan het einde van de dag minder moe voelde. Tot half 10 dacht ik nou gaat best lekker. En dan ineens kakte ik helamaal in. Heb ik wel vaker trouwens...
Maar ja, hoop dat de adviezen die hij me gegeven heeft uiteindelijk tot verbetering brengt. Ik ben denk ik een beetje te ongeduldig ben...
Nogmaals bedankt!

Groetjes Lied

rik1979

Hoi Lied,

Ben je vandaag naar de mesoloog geweest?
Ik ben benieuwd of hij ook kon meten of er verbetering in zit!

Ik ben een kleine 6 weken geleden bij de mesoloog geweest en die heeft me pilletjes voor m'n lever en nieren meegegeven. Ook B12 en msm-gel + lidocainezalf (zelfde verhaal als bij jou, maar dan een litteken op m'n hoofd). 1 Februari kom ik bij hem terug. Ik ben benieuwd of hij kan meten of er vooruitgang in zit. Ik heb zelf het idee dat de vermoeidheidsklachten de laatste 2 weken zijn toegenomen. Dat heeft hij overigens ook wel verteld, dat de klachten eerst toe kunnen nemen.

Voor mij is het nu een dikke 3 jaar geleden sinds ik Pfeiffer heb gehad. Momenteel kan ik maar halve dagen werken.
Ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest om toch weer eens uitgebreid bloedonderzoek te doen. De laatste keer (via de internist) is alweer dik anderhalf jaar geleden. Daar kwam toen niets uit. Ik ben doorverwezen naar de solk-poli (somatisch onvoldoende verklaarde lichamelijke klachen) en ik ben graded excercise therapy gaan doen. Dit heb ik 1 jaar volgehouden, maar mee gestopt omdat het te zwaar was, vooral in combinatie met m'n werk.

Laat als je wilt even weten hoe het was bij de mesoloog en of hij iets anders heeft kunnen meten dan de vorige keer.
Na 1 februari zal ik hier ook weer wat laten horen als ik weer bij de mesoloog ben geweest.

Succes en groetjes

lied89

Hoi,

Ik ben inderdaad afgelopen woensdag weer bij de mesoloog geweest. Ik zal hieronder mijn verhaal weer vertellen.
Hij heeft enkele veranderingen gemerkt en is weer nieuwe dingen tegengekomen. Heb dus ook weer nieuwe adviezen gehad.
Bij mij had ik ook het gevoel dat de klachten tot nu toe verergerd zijn.
Toen hij ging meten merkte hij meteen dat mijn litteken nu rustiger geworden is en dus nu veel beter kan meten. Hij vertelde mij dat het met mijn darmflora een stuk beter gaat. Daarna zei hij dat hij nu wel de pfeiffer tegenkwam, de vorige keer kon hij dat namelijk niet gelijk vinden omdat dat litteken dus in de weg zat om het zo maar te zeggen. Hij verklaart het zo dat ik me nu totaal niet leker voel doordat mijn lever nog steeds het virus niet heeft kunnen verslaan. Mijn lever functioneert daardoor dus totaal niet en daardoor komen de klachten. Ook merkte hij dat ik niet veel concentratie heb, maar dat is enigzins logisch als je zo moe bent. Mijn B12 was volgens hem wel aangevult. Hij heeft mij nu dus ook nieuwe adviezen gegeven en een aantal andere adviezen van de vorige keer daar moet ik dus mee doorgaan.
De adviezen van de vorige keer:
Ik moet op het litteken nog steeds MSM-gel smeren alleen nu geen lidocainecreme meer.
B12 en foliumzuur gewoon mee doorgaan.
Ortisept plus (darmen) nog een paar weken doorgaan en dan mag ik ermee stoppen.
De nieuwe adviezen:
Avirayur HPA capsules slikken om mijn lever weer op gang te brengen.
Cystone dat is voor mijn nieren en ondersteunt de lever.
Omega 3 voor concentratie en geheugen.

Volgens de mesoloog kan ik tijdelijk meer last krijgen van mijn rug maar moet de adviezen proberen vol te houden.
Hij verwacht dat als ik de volgende keer terug kom, begin maart, dat ik me veel beter voel en dat het al de laatste afspraak is en wil dan de puntjes op de i zetten. Nou ik ben echt benieuwd of het echt zo snel kan gaan....

@rik1979
Interessant dat jij ook bij een mesoloog loopt, heb verder namelijk nog niemand gehoort op dit forum die bij een mesoloog loopt. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen. Jij bent dus ook pas een keer bij de mesoloog geweest? Krijg je dezelfde pilletjes voor je nieren en lever?
Jammer dat je maar halve dagen kan werken, vervelend is dat he? Ik studeer nog maar moet stage lopen wat ook erg zwaar is en loop daarom ook nog geen hele dagen. Wat houd de graded exercise therapy precies in, mag ik dat vragen?
Sterkte de volgende keer bij de mesoloog, ben benieuwd wat hij tegen jou zegt.

Groetjes Lydia

Peetje

Ben benieuwd of je je inderdaad beter gaat voelen. Probleem met je lever in combinatie met Pfeiffer klinkt wel logisch, dus ik hoop dat die pilletjes gaan werken.

lied89

Ik ben ook heel benieuwd Peetje...
Die man doet me zo geloven en hopen dat ik me over 6-7 weken zoveel beter ga voelen. Ik kan me dat eigenlijk nog niet zo goed voorstellen aangezien ik ook al een tijd met erge vermoeidheid rondloop. Maar ja, ik ben dus heel erg benieuwd en hoop dat ik het jullie straks ook kan aanraden, maar ben daar nu dus ook nog voorzichtig mee aangezien het nu erger geworden is en nog niet minder klachten heb helaas.

rik1979

Hoi Lydia,

Ik kreeg het advies om naar de mesoloog te gaan via bedrijfsmaatschappelijk werk. Ik was daar omdat ik het allemaal niet meer aan kon. Zij verbaasde zich erover dat er bij mij niks gevonden kon worden. Ze vond het slim om me toch nog eens te laten nakijken bij een mesoloog. Zij vertelde hier goede ervaringen mee te hebben. Begin november ben ik hier dus voor het eerst naartoe geweest. Cystone slik ik ook. Alleen de Avirayur HPA heb ik niet voorgeschreven gekregen. Ik heb wat anders gekregen, namelijk Moniosa van DNH multiplant (3x daags onder de tong laten smelten).

Met behulp van graded exercise therapy (GET) worden pati?nten aangemoedigd om hun fysieke inspanningen volgens een van te voren opgesteld schema te verhogen, echter ongeacht hoe ze zich voelen. In mijn geval was dat bij een fysio-fitness (fietsen, crossen, spier-en balansoefeningen) in een klein groepje onder begeleiding van een fysiotherapeut. Voor mij was dit echt te zwaar, zeker in combinatie met hele dagen werken.

Sterkte de komende tijd met je stage. Ik hoop dat er snel een dag komt dat je je beter gaat voelen. Dan heeft de mesoloog knap werk verricht en is het mogelijk iets om te proberen voor andere lotgenoten.

Groeten Rik

lied89

Hoi,

Voor de nieren krijg jij dus hetzelfde maar voor de lever inderdaad iets anders. Ik hoop echt zo dat het gaat helpen. Laat je ook nog weten wanneer jij bij de mesoloog terug bent geweest of hij ook iets gemerkt heeft van verbeteringen en je misschien weer nieuwe adviezen krijgt.

Tjee, lijkt me inderdaad best pittig die graded exercise therapy. Eigenlijk lijkt me dat niet zo heel erg goed als ik heel eerlijk mag zijn.... Ik denk dat je dan redelijk snel over je grenzen heen gaat aangezien ze geen rekening houden met hoe je je voelt maar het wel steeds op moet bouwen.

Nou ik hoop ook dat ik me beter ga voelen, we zullen zien, heb nu wel meer rugpijn, zoals de mesoloog in het begin voorspelde...

Groetjes

lied89

Inmiddels heb ik de uitslag van bloedprikken...
En ja hoor alles was goed behalve vitamine D was te laag.
Nu dus ook nog vitamine D erbij nemen. Tekort aan vitamine D kan ook voor vermoeidheid zorgen.
Nou hopen dat nu alles een keer gaat helpen...

jetske

Citaat van: lied89 op 25 januari, 2012, 20:28:59
Inmiddels heb ik de uitslag van bloedprikken...
En ja hoor alles was goed behalve vitamine D was te laag.
Nu dus ook nog vitamine D erbij nemen. Tekort aan vitamine D kan ook voor vermoeidheid zorgen.
Nou hopen dat nu alles een keer gaat helpen...
Wat is je waarde van de vit D (en de andere bloedwaardes) Heb je ook vit B12 laten prikken zoja wat is je waarde. Goed is nl niet altijd goed.
Er is ook een vitamine D forum http://www.vitamined-forum.nl/

lied89

Mijn vitamine D waarde is 41, echt te laag dus!
De waarde van B12 is 536, dat lijkt me wel goed toch?

jetske

Citaat van: lied89 op 27 januari, 2012, 21:05:30
Mijn vitamine D waarde is 41, echt te laag dus!
De waarde van B12 is 536, dat lijkt me wel goed toch?
is deze waarde van b12 voor het slikken van supplementen.

lied89

Nee, erna. Maar ben wel een week voor het prikken gestopt met die pilletjes. Het lijkt me niet dat die pilletjes zoveel invloed zouden hebben dat ik onder de 150 kom zonder die pilletjes. En volgens jou helpen die smelttabletten niet dus lijkt me dat de b12 waarde zonder het nemen van die pilletjes dus niet heel veel lager zouden zijn...

jetske

Zijn dit pillen met b12? Anders heeft dit wel invloed op je b12 waarde.

lied89

Ja, B12 smelttabletten van 1 mg. Niet zo'n hele hoge dosering dus...

jetske

Citaat van: lied89 op 28 januari, 2012, 17:08:50
Ja, B12 smelttabletten van 1 mg. Niet zo'n hele hoge dosering dus...
Hoog genoeg om de bloedwaarde te verhogen maar niet je weefselwaarde.
Ga niet af op de richtlijn van onder de 150. tegenwoordig is onder 200 behandelen en onder de 300 een grijs gebied.
De artsen en internisten hebben niet veel verstand van een vitamine tekort hierdoor moet je zelf aandringen bij de artsen op behandeling. Een assertiviteitscursus
Ga de volgende sites maar eens doorlezen en meld je aan op het forum van de stichting.
succes

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.html
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/index.php

lied89

Denk je nu ik een waarde van over de 500 heb dat ik dan toch een tekort zou hebben??
Ik kan me voorstellen dat de waarde lager zou zijn als ik die tabletjes helemaal niet geslikt zou hebben.
Maar denk je dat dat onder de 300 uit zou komen dan?
Huisartsen hebben inderdaad niet overal verstand van. Maar denk je niet dat ze me raar aan zouden kijken als ik nu zou beweren dat ik een b12 tekort heb?
Ik kijk en lees wel eens op het forum, maar heb aan hun geen specifieke vragen, omdat het op dit moment er niet uit ziet alsof ik een tekort zou hebben.

jetske

Je zou je an kunnen melden en daar deze vraag kunnen stellen.

lied89

@rik1979

Waarschijnlijk ben je inmiddels weer bij de mesoloog geweest?
Eigenlijk ben ik heel erg benieuwd naar jou ervaring... Ik hoop dat je dat nog op dit forum wilt vertellen anders kan je ook een persoonlijk berichtje sturen.
Met mij gaat het op het moment namelijk niet echt lekker. Ik heb meer het gevoel dat het achteruit gaat in plaats van vooruit. Nou weet ik niet waardoor het komt, of het enigzins iets te maken zou heben met de adviezen van de mesoloog. Maar het kan ook zijn omdat het weer winter is, meestal gaat het dan gewoon weer achteruit en misschien heb ik het gewoon te druk, zoals de dokter laatst zei. Ik heb op het moment ook een ander ritme waardoor ik het niet zo goed kan vergelijken.
Ik hoop dat je je verhaal wilt vertellen, ik hoop dat het met jou nu inmiddels beter gaat!

Groetjes

rik1979

@lied89

Hoi,

Ik ben vorige week inderdaad weer bij de mesoloog geweest. Hij heeft kunnen meten dat de Pfeiffer is verdwenen. Van het litteken op mijn hoofd waar ik je over vertelde, had hij geen last meer. Het smeren met msm-gel heeft kennelijk geholpen. Met de lidocainezalf kan ik stoppen, de msm-gel smeer ik voorlopig nog totdat het op is. Het vitamine B12-niveau was nog niet helemaal in orde, dus blijf ik de vitamine B12 innemen. Ook heb ik nu foliumzuur gekregen. Omega3 ook 1 per dag. Ik ben gestopt met het slikken van de Cystone. Daarvoor in de plaats heb ik nu druppels gekregen: Detox van DNH. Volgens hem gaat dit mij helpen om alle afvalstoffen kwijt te raken die ik tot op heden niet heb weten kwijt te raken. Hij kon namelijk meten dat ik o.a. nikkel heb opgeslagen in mijn buikvlies. Samen met de foliumzuur zou die detox hierbij moeten werken dat ik alle afvalstoffen kwijt ga raken die mijn lichaam nu nog vast heeft gehouden. De pilletjes tegen de Pfeiffer (Moniosa van DNH) hebben kennelijk hun werk gedaan.

Nu is het ook zo dat ik sinds 3 weken mezelf een stuk beter voel. Dat was echt een openbaring na 3 jaar voortdurend moe te zijn geweest. De vorige keer heb ik dat nog niet durven schrijven. Ik wilde eerst terug naar de mesoloog om ook te zien of de metingen dat ook zouden uitwijzen. Ook al ben ik er nog niet helemaal - want ik voel nog steeds wel een moeheid - ik kan wel duidelijk verschil merken met +3 weken geleden. Overigens heb ik je verteld dat ik me de 4 tot 5 weken voordat ik me beter begon te voelen, echt wel slechter heb gevoeld. De mesoloog had zoiets wel voorspeld, en in mijn geval klopte dat vrij aardig. Ik ben er mentaal gezien ook een stuk op vooruit gegaan. Nu ik weer meer dingen kan doen en ik het gevoel heb dat ik weer meer energie heb geeft me dit veel goede moed. Ik hoop dan ook dat het herstel doorzet en ik misschien over een paar maanden al wel weer helemaal beter ben. Ik wil nu ook wat gaan werken aan mijn conditie, want die is bijzonder slecht. Eerder ging dit niet omdat ik mezelf dan aan het overbelasten was. Dit merkte ik doordat de moeheid toe nam en nog dagen aan bleef houden. Ik hoop dat dit nu beter zal gaan.

Ondanks het feit dat jij wat voorliep op de bezoeken bij de mesoloog, gaat het met jou nog niet beter. Dat vind ik jammer om te horen. Ik had gehoopt dat jij hetzelfde als ik zou ervaren. Het is wel zo dat ik halve dagen ben gaan werken vanaf de eerste keer dat ik bij de mesoloog kwam (begin dec.). Die halve dagen maken ook een heel groot verschil! Verder deed ik niet veel ('s middags en 's avonds). Het is wel lastig om dit soort beslissingen te nemen. Maar ben blij dat ik het gedaan heb en dat er nu eindelijk vooruitgang in zit!

Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat dit de(zelfde) zware periode is die ik ook heb gehad, voordat ik begon te merken dat het beter ging. Ik wil geen valse hoop cre?ren, maar zeker omdat ik zo verrast ben door het resultaat van de mesoloog wil ik dit met jou en anderen delen. Ik heb in ieder geval een groot vertrouwen in de mesoloog waar ik ben geweest en ben hem dankbaar dat hij dit voor elkaar heeft weten te krijgen!

Heel veel sterkte! En ik hoor wel als je vragen hebt.
Groetjes

jetske

Ik vind die hele mesologie helemaal niet kloppen. Weet je waar jullie van opgeknapt zijn de tabletten met vit B12. De rest is onzin.
De beginwaarde van je B12 wordt niet gemeten er worden smelttabletten gegeven terwijl je eigenlijk injecties moet hebben. Foliumzuur wordt gegeven zonder waarde.

Peetje

Zwangere vrouwen slikken ook foliumzuur zoner dat er een waarde gemeten wordt. En hoe kun je opkappen van B12 tabletten, terwijl je juist injecties nodig hebt omdat tabletten niet werken?

Wat er ook voor verbetering heeft gezorgd, ik ben blij dat Rik zich beter voelt. :D

twijfelaar

b12 is geen wondermiddel hoor, dat het voor jou goed werkt ben ik hartstikke blij mee, maar niet iedereen heeft een tekort.

Bij mij leek het enorm of ik een tekort had, en had baat bij injecties, nu bereik ik hetzelfde met smelttabletten. Vrijwel iedereen die zich moe voelt heeft baat bij b12, maar dat wil niet zeggen dat dat het enige is wat helpt.
Een bloed-waarde wordt dus sowieso bijna nooit bepaald, ook niet bij de huisarts of internist, tenzij je er zelf om vraagt. 
Ik ben het wel met je eens dat het belangrijk is eerst de bloedwaarde te bepalen en dan pas te starten, dan heb je zekerheid. Maar staar je er niet blind op.

lied89

@rik

Bedankt voor je reactie! Ik ben blij dat het inmiddels met jou iets beter gaat. Ik ben echt blij met zo'n positieve reactie. Dat had ik echt even nodig! Nu heb ik weer een beetje moed gekregen om er toch mee door te gaan...
Apart dat hij heeft kunnen meten dat pfeiffer weg is. Bij mij zag hij de vorige keer de pfeiffer dus nog wel. Ben dan wel benieuwd wat hij de volgende keer gaat zeggen tegen mij.
Bij mij was dat litteken de vorige keer ook rustiger en had hij ook geen last meer van inderdaad.
Dus nu moet jij ook foliumzuur ernaast slikken, eerst deed je dat nog niet toch?
Mag ik vragen welke omega 3 jij slikt? Echt gericht op concentratie. Ik kreeg er bij de DA namelijk een mee voor soepele gewrichten, en mijn concentratie wordt er echt niet beter op. Maar volgens de mesoloog maakt het niet uit welke omega je slikt. Deze zouden ook moeten werken op de hersenen.
Ik hoop echt dat het nu steeds beter met je gaat en dat je straks weer gewoon hele dagen kan werken. Wat zou het fijn zijn dat je je na 3 jaar extreme vermoeidheid kunt zeggen dat je straks echt helemaal beter voelt en ook fit. Wat zou dat fijn zijn als dat echt gebeurd!
Het is wel fijn om je conditie op te bouwen, maar doe wel rustig aan. Ik vind het ook fijn om af en toe een keer te sporten. Helaas lukt het me gewoon al 4 weken niet waar ik erg van baal.
Ja, voor mij is het lastig om nu minder te doen, ik zit in mijn examenjaar...
Ik vond het al erg moeilijk om te beslissen dat ik geen hele dagen stage meer kon lopen. Ik heb er in het begin erg veel moeite mee gehad dat ik van school ook een tijd geen stage mocht lopen. En nu nog geen hele dagen kan lopen. Maar ik moet het wel accepteren aangezien ik mezelf anders alleen maar meer zou slopen. Volgens veel mensen haal ik mijn theorie wel voor de vakantie. Wat voor mij nu echt veel druk geeft aangezien mensen dat van mij verwachten.
Echt fijn dat je dit verhaal met ons wilt delen! Ik hoop dat je ons over een paar weken kan vertellen dat het nog beter gaat!


@ jetske

Jammer dat je de mesologie niet vind kloppen en denkt dat alleen maar de B12 helpt. Ik weet dus niet zeker of ik een B12 tekort heb, het is niet slim van me geweest dat ik bloed heb laten prikken nadat ik B12 ingenomen heb. Daar heb je gelijk in. Dat is dom van me geweest.
Maar ondanks dat slik ik nu wel B12 en merk er nog niet veel van... Aangezien er bij mij geen tekort is geconstateerd ga ik ook echt niet aan de injecties. Ik ga wel andere b12 tabletten gebruiken met een hogere dosering. Hopelijk merk ik dan wel effect. Zo niet dan heb ik dus waarschijnlijk ook geen B12 tekort.
Ik vind het goed van je dat je iedereen er zo op wijst, dat B12 ook gecontroleerd moet worden. Maar vind het jammer dat je me niet de kans geeft om te doen wat de mesoloog zegt. De klachten van B12 komen aardig overeen met pfeiffer en andere ziektes, dat is het lastige eraan. Jammer dat jij alleen maar gelooft dat iedereen beter wordt van extra B12. Het wil niet zeggen dat dat bij iedereen het probleem is. Volgens de mesoloog ligt mijn probleem bij mijn lever.

jetske

Citaat van: lied89 op 08 februari, 2012, 20:51:09
Volgens de mesoloog ligt mijn probleem bij mijn lever.
De B12 wordt opgeslagen in de lever. Met deze hoeveelheid kun je ong 3 jaar toe.  Als er niets wordt opgenomen dan wordt dit niet aangevuld en daalt je hoeveelheid.

Floor

Beste allemaal

Wat fijn voor Erik dat de mesologie aanslaat. Ik heb zo het idee dat we allemaal een modus moeten vinden die voor iedereen misschien wel uniek is om met pfeiffer om te gaan en er weer bovenop te komen. Ik denk dat het houden van een dagritme en wat activiteiten naar kunnen (al is het maar even computeren, veel verder kom ik niet) en het opbouwen van de conditie in ieder geval belangrijk is.

Een aantal zoekt hulp bij een mesoloog, ikzelf ga naar een energetisch therapeut en zo zoeken we allemaal onze methodes. Lied hoe lang slikte jij al b12 voordat het gemeten werd? Als je echt een tekort had, hoeft het niet gelijk na een week slikken weg te zijn. Wanneer er nu geen tekort is gesignaleerd en je blijft b12 slikken, zit je toch goed? Ik ben geen dokter, maar dan is er in ieder geval geen sprake van een opnameprobleem. Zoals Jetske aangaf, hoor ik inderdaad dat veel mensen met CVS gebaat zijn bij extra B12 in hoge doseringen, maar dit hoeft ook niet voor iedereen het geval te zijn en wat betreft pfeiffer durven ze er volgens mij geen uitspraken te doen. Bij CVS schijnt het per persoon ook te wisselen wat ze nodig hebben aan middelen om zich beter te voelen. Bij jou is toch geen CVS geconstateerd? Sorry hoor, ik onthoud niet altijd goed bij wie dat wel of niet het geval is.

Het valt in ieder geval allemaal niet mee. Ik ben gisteren weer bij de dokter geweest, maar zal dat bij wel even bij mijn verhaal plaatsen.

twijfelaar

Floor, wat je zegt klopt niet helemaal, de smelttabletten worden opgenomen en verhogen je bloedwaarde, dat is echter niet genoeg om de weefselwaarde te herstellen. ALS je echt last hebt van een tekort, heb je dus tekort in weefsels en moet je injecteren om dat aan te vullen, en onderzoeken of je een opnamestoornis hebt. Van een smelttablet word altijd 1a2 procent opgenomen door je slijmvliezen in je mond, waardoor je dus wel een hogere bloedwaarde krijgt. Als je een stoornis hebt, dan ligt dat eerder aan je darmen of intrinsic factor in je maag.


Floor

Jeetje, je hebt je duidelijk erg in de materie verdiept. Hoe kom jullie aan al die info? Allemaal erg vervelend. Ik hoop dat we er gewoon maar snel bovenop komen.

jetske

Citaat van: Floor op 09 februari, 2012, 15:00:51
Jeetje, je hebt je duidelijk erg in de materie verdiept. Hoe kom jullie aan al die info? Allemaal erg vervelend. Ik hoop dat we er gewoon maar snel bovenop komen.

Hier kun je al die info vinden. Is ook een forum van.

http://stichtingb12tekort.nl/

twijfelaar

De info is inderdaad allemaal goed beschikbaar.  ;D


lied89

@ jetske

Ik was even vergeten dat je B12 in je lever opslaat. Maar als mijn lever dus niet goed functioneert zoals de mesoloog dat zegt heeft het dus eigenlijk ook geen zin om alleen B12 te nemen aangezien het dan toch niet opgenomen/opgeslagen wordt. Dus de mesoloog is iemand die naar alles kijkt en heeft me dus ook iets gegeven zodat mijn lever wel weer beter gaat functioneren...

@ Floor

We zoeken allemaal iets om weer van deze ellendige ziekte af te komen ja! En wat bij de een helpt hoeft ook niet altijd zo te zijn dat het dan ook bij de ander helpt.
Bij mij is in principe geen CVS geconstateerd nee. Geeft niet hoor dat je dat nog eens vraagt. Soms kan ik ook niet alles van iedereen uit elkaar houden.
Ik slikte ongeveer 6 weken B12 tabletten van 1 mg. Daarna ben ik er een week mee gestopt en heb toen bloed laten prikken...