Hoi iedereen,
Op het forum kon ik inderdaad nog niets vinden over mesologie. Waarschijnlijk nog niet veel mensen ervaring mee...
Ik wil toch hier mijn verhaal even kwijt. Ben heel erg benieuwd naar reacties.
Vorige week vertelde ik dat ik naar een mesoloog zou gaan. Afgelopen donderdag ben ik daar geweest. Ik zal proberen uit te leggen wat hij gedaan heeft en gezegd heeft. En wat ik daar verder nu zelf aan moet doen.
Aan het eind van het gesprek was ik aan de ene kant heel blij. Aangezien ik eindelijk van iemand begrip heb gekregen voor mijn ziekte en situatie. Ik kwam binnen en hij vertelde mij dat hij het goed vond dat ik gekomen was. Ik had van te voren een lijst in moeten vullen welke klachten ik heb. Ik was blij dat er eindelijk door iemand bevestigd werd dat ik niet gek ben en dat het absoluut niet tussen mijn oren zit. En dat er wel degelijk heel veel aan de hand is met mijn lijf en verschillende organen dus totaal niet goed functioneren.
Ik wist niet zo goed van te voren wat ik er van moest verwachten.
Hij heeft me eerst uitgelegd wat hij zou doen. Met een apparaatje kon hij op de handen en voeten bepaalde punten meten. En die punten staan in verbinding met een orgaan. Het apparaat maakt altijd een geluid. Dat geluid zou eigenlijk altijd even hard moeten zijn aangezien dat betekent dat ze dan goed werken. Maar bij mij ging er bij heel wat punten een heel veel harder geluid.
Hij begon bij mijn handen. Bij de eerste paar metingen was het al gelijk fout. (hard geluid?) Nou, nou zei hij, in je onderbuik gaat het niet goed. Zowel mijn dikke darm, als dunne darm werken niet goed. Er zitten te veel schimmels in mijn darmen en daardoor wordt mijn spijsvertering enorm verstoord.
Na een paar minuten zei hij: heb je weer meer last van je keel? Heel raar maar ja. Ben al een paar weken verkouden en blijft nog steeds hangen en heb dus ook weer wat last van mijn keel. Toen ik zei tegen hem dat ik ook verkouden was zei hij, ja, dat weet ik. Toen dacht ik hoe kan hij dat nou weten. Dat heb ik niet op dat formulier ingevuld aangezien ik toen nog niet verkouden was. Maar blijkbaar kon hij dat dus ook zien/horen door die meting.
Op een gegeven moment ging hij op mijn voeten bepaalde metingen doen. Hij vroeg: Heb je een litteken aan de rechterkant ergens. Ik kon zo snel even geen litteken bedenken. Maar toen vroeg hij verder. Ben je wel eens op je stuitje gevallen. Daar kon ik ook even niet zo snel antwoord op geven. Misschien toen ik klein was?? Hij merkte door de meting dat ik lage rugpijn heb. En dat klopt? Na mijn operatie heb ik inderdaad regelmatig last van mijn onderrug. Dit is wel minder dan het geweest is maar heb er nog steeds last van. Mijn moeder zei op een gegeven moment. Ben je niet eens gevallen met de fiets. Ja, toen ik klein was ben ik gevallen met de fiets op mijn arm. En ja hoor toen ineens wist ik het weer. Op mijn arm heb ik door die val inderdaad een litteken over gehouden. Echt heel raar dacht ik. Hoe kan hij nou door die meting (of hoe je het ook noemt) weten dat ik aan de rechterarm een litteken heb. Wat nu blijkt is dat dat litteken invloed heeft op mijn lever en dat mijn lever daardoor dus niet goed werkt. Hij heeft die plek op een gegeven moment verdoofd en merkte toen hij de meting dus opnieuw deed dat het geluid veel zachter was. Echt heel raar dat een litteken daar invloed op kan hebben.
Doordat mijn lever dus niet goed werkt en pfeiffer dus ook deels met je lever te maken heeft, heeft mijn lijf waarschijnlijk doordat mijn lever dus niet goed werkt pfeiffer niet kunnen verslaan. Ook heb ik in december 2010 mijn keelamandelen laten knippen en moest dus onder narcose. Dat verklaart waarschijnlijk waarom het heel lang duurt voordat ik weer een beetje energie kreeg na de operatie. Aangezien mijn lever niet goed werkt kan hij de narcose niet snel uit het lichaam verwijderen.
Verder werkt mijn rechter nier ook niet goed. En de pijn aan mijn benen is volgens hem te verklaren doordat de poortader (ader bij de lever) hard moet werken. De doorbloeding is niet goed en daardoor verzuren je benen sneller. De moeheid komt waarschijnlijk dus ook doordat vele organen niet optimaal werken.
Tot slot heeft hij gekeken naar dingen waar mijn lichaam niet zo goed tegen kan. Dan gaat het voornamelijk om melk. Dus melk mag ik niet meer. Maar zoveel melk dronk ik niet, dus ging hij verder zoeken. Blijkt dat ik teveel tarwe eet. En dus moet gaan minderen met tarwe.
Over 6 weken ongeveer heb ik een nieuwe afspraak. Wat ik allemaal moet doen om deze problemen te verhelpen zal ik hieronder beschrijven.
Het eerste probleem is dat litteken op mijn arm die de lever verstoort. Daarvoor moet ik met lidocainevaseline cr?me en MSM-gel insmeren en dan ook 2 minuten de plek masseren.
Daarnaast voor mijn darmen moet Ortisept plus innemen, wat mijn darmen weer een beetje opgang moet brengen.
Verder krijg ik ook nog B12 vitaminen en foliumzuur. Ik heb namelijk ook een tekort aan B12-vitaminen.
Verder moet ik dus flink minderen met tarwe, melk maar ook met zoete dingen aangezien dat ook moeheid kan veroorzaken en mijn darmen daar ook niet zo goed tegen kunnen.
En 8 glazen water drinken, dat is beter voor mijn nier(en).
Nou dat is heel wat zo bij elkaar. Hoop dat ik het kan toepassen allemaal en dat er langzaam verbetering in komt. Hoop dat ik hier nu echt baat bij heb. Ik weet nu in ieder geval waar de problemen zitten in mijn lijf.
Ben echt benieuwd of het gaat werken.
Ben heel erg benieuwd naar reactie's van anderen. Misschien herkenning van bepaalde dingen?
Mochten jullie vragen hebben. Stel ze gerust...
Groetjes