Hoofdmenu

Acceptatie

Gestart door Beertje, 09 oktober, 2011, 21:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Floor

Fijn dat ze bij jou ook op Lyme prikken. Wilden ze bij mij niet doen.... Ik heb alleen maar bloedonderzoek gehad. Misschien zijn mijn klachten anders, maar fijn dat ze dat bij jou wel controleren.

Ben benieuwd wat er uit komt!

Beertje

Hoi hoi

22 mei mag ik weer eens naar het UWV.... Vindt het wel weer spannend. Ik moet mezelf echt weer moed inpraten. Ben er echt nog niet aan toe om meer te werken. Dit is eigenlijk al teveel. Ik werk een paar uurtjes per week omdat ik anders helemaal gek wordt van het thuiszitten. Maar het werk op zich is teveel soms. Ze kunnen dan toch niet zeggen dat ik meer moet werken?

O onzekerheid.., wat vervelend.
Iemand tips? Mbt UWV.

Liefs

twijfelaar

Ik mag hopen dat ze dat niet zeggen, je hebt zelfs nog actieve pfeiffer dus. Gewoon eerlijk zijn en je niet al te druk maken!

Liefs Xxxx

Beertje

Heb vandaag gewerkt, 4 uurtjes in de ochtend. Ben nog steeds zo moe. Hoop echt dat de internist me kan helpen.
Nu ook weer last van hooikoorts. Kriebel in mijn neus, blijft maar kriebelen. :)

Mijn gezicht tintelt ook soms... Iemand die dit herkent?

Liefs

lied89

Gebruik je iets tegen de hooikoorts??
En tegen die kriebel in je neus, misschien verdwijnen de tintelingen dan ook in je gezicht??


lied89

Jammer dat je geen antwoord geeft, anders had ik voor mijn examen even kunnen oefenen haha.
Allergische rhinitis waaronder hooikoorts is ook een zelfzorgstandaard die ik moet leren voor het examen.
Je moet dan adviezen geven en als dat niet voldoende is ook een middel, maar dat ligt aan de klachten die de persoon heeft.
Maar je hoeft niet te antwoorden hoor als je dat niet wilt...

Beertje

Hoi hoi,

Ik heb aerius geprobeerd tegen hooikoort maar daar werd ik alleen maar moe van.
Ik heb fluticascon (of zo iets?) geprobeerd, werkt ook niet
Nu gebruik ik iedere ochtend gencydo van weleda (spray) en dat werkt wel naar mijn idee. Mijn hooikoorts is gelukkig niet zo heel erg. Ook zonder spray of pilletjes is het goed te doen.

De tintelingen in mijn gezicht komen naar mijn idee niet van de hooikoorts, het komt echt van binnenuit. Wanneer je bijna flauwvalt, of hyperventileerd dan krijg je eerst wat tintelingen in je gezicht. Zo voelt het aan. (niet dat ik dat vaak heb hoor! Gelukkig maar 2 x). Verder voelt het ook helemaal niet als hyperventileren of flauwvallen. Mijn ademhaling is naar mijn idee goed, meestal een rustige buikademhaling. Misschien onbewust??

@lied89
Als je nog een middeltje weer tegen hooikoorts heb ik daar best oren naar. Wat ik nu gebruik is bijna op!
Elk advies is welkom

Liefs

lied89

Hoi,

Dus je hebt toch wel dingen geprobeerd al. Jammer dat het niet werkt...
Ik kan je natuurlijk alleen middelen adviseren die zonder recept verkrijgbaar zijn. Aerius en fluticason zijn beide middelen die wel op recept gaan. Meestal is de werking van handverkoopproducten minder effectief (minder sterk) dan dingen op recept.
Het vervelende van middelen op recept is dat ze inderdaad ook een nadelige effecten hebben. Bijwerkingen dus, gaat het een beter krijg je er iets anders voor terug. Hoe lang heb je aerius gebruikt, er staat dat de bijwerkingen afnemen na een paar dagen heb je er minder last van. Als je het middel 's avonds inneemt heb je er ook minder last van...

Ik weet niet of je verder nog meer klachten hebt? Last van jeukende ogen ofzo.
Bij vooral neusklachten kun je azelastine neusspray gebruiken. (alleen als er geen oogklachten zijn)
Verder gebruiken mensen met allergieklachten vaak cetirizine en loratadine (tabletten).
Maar zit me te bedenken dat dat ook niet zo'n handig middel is, heeft ook invloed op het reactievermogen (sufheid, vermoeidheid enzo) Maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.

Als je alleen last van je neus hebt zou ik eerder iets van een neusspray gebruiken.
Een tweede keuzemiddel is cromoglinezuur neusspray. Maar dit moet je gebruiken voordat de klachten optreden dus daar ben je nu te laat mee. Het is een middel dat preventief werkt en je moet het ook continue gebruiken. Veel mensen hebben moeite om dat vol te houden.

Op school moet ik dus mensen naast een middel ook adviezen geven, maar eigenlijk zijn dat vaak logische adviezen. Vermijd stuifmeelkorrels. Lijkt me nog al logisch. Staat er in het boek, vakantiebestemming: aan zee is minder stuifmeel dan in het binnenland, denk je dat mensen daar echt rekening mee houden??
Maar ja dit soort adviezen moet ik dus wel bij het examen geven anders krijg ik aftrekpunten...

Ik ken genydo van weleda eigenlijk niet.
Maar ja, als de daar baat bij hebt dan kan je dat toch gewoon gebruiken.
En anders een ander middel vragen aan de dokter wat misschien voor jou wel werkt. Er zijn nog wel meer middelen op recept volgens mij tegen hooikoorts.

Toch gek die tintelingen in het gezicht. Je gaat toch binnenkort naar de internist. Misschien kan je het aan haar vragen waar dat vandaan zou kunnen komen, misschien dat zij het weet.

jetske

Tintelingen in het gezicht kunnen voorkomen bij een vit B12 tekort.
Heb je dit alleen in het gezicht of ook in armen/handen en voeten.

Beertje

Alleen in mn gezicht. En b12 was paar maanden geleden eerder te hoog dan te laag (800?)

Maar ben er wel weer op geprikt voor de zekerheid. Uitslag krijg ik 31 mei

Liefs

Floor

Bravo Lied. Je hebt gelijk geoefend voor maandag. Moet helemaal goed komen!

Beertje wanneer moet je weer terugkomen bij de internist? Ben benieuwd of er wat uit de onderzoeken komt. Sterkte!

lied89

Dankje Floor! Nou nog hopen dat ik het onderwerp hooikoorts krijg op mijn examen, maar dat zal wel niet...

Beertje

Ik krijg 31 mei de uitslag.

Liefs

Floor

ok nog even afwachten dus. Spannend!

Beertje

En zo naar het UWV... Spannend. 
Laat Later wel weten hoe het is gegaan.
X

Beertje

Nou ben bij het UWV geweest.
Arts zei dat z'n voorganger had opgeschreven dat het waarschijnlijk iets psychisch is. Dus toen heb ik hem uitgelegd hoe het zit. Dat ik nu bij de internist ben geweest omdat m'n pfeiffer nog steeds actief is.
UWV arts zei: dat zegt me niks dat het nog actief is.
Hij heeft dus nu een verzoek om verslag bij de internist gevraagd. (met toestemming van mij). Wanneer ik de uitslagen te horen krijg, maakt de internist ook een verslag voor de arts van het UWV zodat hij ook weet hoe het verder moet.
Dan krijg ik waarschijnlijk weer een oproep en dan praten we weer verder. Was verder een aardige man, heel duidelijk en helder.
Hij heeft de kennis niet in huis om er verder over te oordelen. Dus het is ff afwachten. Maar ik hoef dus niet verder op te bouwen op werk met het aantal uur.
Maar ben het wek zat inmiddels!!
Wil gewoon beter zijn

Het hakt er wel in hoor. Die spanning van vandaag. Niet goed geslapen vannacht, plus dat er meerdere muggen in de slaapkamer waren die me wakker hielden.

O ja aan het eind van het gesprek zei die nog wel, nou er is niks psychisch aan de hand hoor! En dat je verdrietig bent omdat je nog niet beter bent is heel normaal.

M'n geheugen lijkt ook steeds slechter te worden dus hou het ff hierbij

Liefs :)

Floor

Hoi Beertje

Ja het is allemaal een gedoe he, die molen van internist, bedrijfsarts, uwv en huisartsen... Ik denk dan ook echt vaak, als ik nou niet ziek zou zijn, had ik die ellende niet. Hoefde ik niet steeds uit te leggen hoe het zit, maar goed het is niet anders. Nou even afwachten voor je. Succes er mee!!

Beertje

Hoi hoi,

Morgen naar de internist! Spannend. Ik krijg dan de uitslag van de onderzoeken. Echo, r?ntgen, bloed en urine. Ben heel erg benieuwd!
Als er nog iets anders wordt geconstateerd hoop ik dat het enigszins makkelijk is om te genezen. Ik wil weer aan de slag!

Tot nu toe zit er helaas nog helemaal geen verbetering in. Eerder het tegenover gestelde. Wanneer ik echt moe ben is m'n concentratie en geheugen ook ver te zoeken.

Was laatst bij de acupunctuur geweest en volgens mij heeft ze ervoor gezorgd dat ik steeds dichter bij mijn gevoel kom ofzo. Voel nu beter aan wanneer ik moe ben. En kan de dingen die ik voel beter benoemen en ook waar het vandaan komt.

Ik laat weten wat de uitslag is!

Liefs

Floor

Succes straks! Fijn dat je dichter bij je gevoel komt. Ikzelf heb dat ook en dat is zo fijn. Nu zit ik alleen weer te erg in mijn hoofd... en daar word ik onrustig van.

Nou ben benieuwd hoor!

Beertje

Nou internist heeft me opgebeld. Hij heeft een dubbele afspraak... Verder ziet alles er goed uit. Alle onderzoeken zijn goed! Gelukkig.
Maar geen advies, helemaal niks. Het gesprek duurde nog geen 2 minuten. M'n gevoel is een beetje dubbel nu. Wat moet ik nu?

Blijkbaar is 15 maanden pfeiffer heel normaal.

Liefs

jetske

Geen waarden gevraagd van bloedonderzoek?

Floor

Hoi Beertje

Krijg je nu een nieuwe afspraak of moet je het hier mee doen? Zou wel nog een afspraak willen zodat er meer duidelijkheid ontstaat.

groetjes

Beertje

Over 3 maanden heb ik een nieuwe afspraak. Ben ondertussen naar mijn huisarts geweest om het verder te bespreken. Ik heb zelf sterk het vermoeden dat de pfeiffer niet goed overgaat door een andere oorzaak.
Nu de meest voor de hand liggende lichamelijke oorzaken zijn uitgesloten ben ik gaan nadenken over andere oorzaken.
Na een tijdje met m'n moeder te hebben gesproken dachten we beide dat ik weleens een vorm van ADHD zou kunnen hebben, omdat ik mezelf ook zo in de weg zit. Niet rustig ben in m'n hoofd en slechte concentratie. Altijd maar bezig willen zijn enz.
Omdat ik nu pfeiffer heb, heb ik daar dan ook meer last van dan normaal.

Dit heb ik ook met de dokter besproken en ik heb een verwijsbrief gekregen om dat te laten onderzoeken.

Mijn buurvrouw (heeft burn out gehad) denkt dat het een burnout is. Zelf weet ik het niet. Maar weet wel dat ik slecht met spanning om kan gaan.
Maar burn out??

Wat ik wel dus nog steeds sterk vermoedt is dat het niet alleen pfeiffer is wat me tegenhoudt. ...:)

Liefs

jetske

Hoi Beertje,

Heb jouw topic nog eens doorgelezen. Gebruik je nog steeds chlorella? Dit is een B12 analoog en geeft namelijk een valse waarde voor vit B12.


Dat Chlorella de B12 in de weg zit, geldt eigenlijk alleen als er g??n injecties gegeven worden.
En het kan in de weg zitten bij de diagnose, omdat de Chlorella mee gemeten wordt voor
B12, waardoor de serum B12 waarde hoger uitvalt dan hij daadwerkelijk is.

Beertje

@jetske: ik gebruik al een tijdje geen chlorella meer, ik gebruik nu visolie, teunisbloemolie, rhodiola en vit C en slik de anticonceptie pil yaz 24-4

Liefs

Floor

Hoi Beertje

Goed dat je dat laat onderzoeken (ADHD of hetgeen wat je in de weg zit). Ik weet  niet welke klachten je hebt, maar ik kan me niet voorstellen dat ADHD je zo ziek zou maken. Ik ben zelf orthopedagoog en ADHD kan je behoorlijk hinderen in je fucntioneren maar geeft je niet dergelijke klachten. Ik begrijp dat je bang bent dat er iets je weerhoudt om beter te worden en dat kan ik me goed voorstellen, maar persoonlijk zal ik dan niet snel aan een dergelijke stoornis denken. Natuurlijk kan je dit daarnaast nog hebben, begrijp me niet verkeerd hoor. Je hebt inderdaad verschillende types ADHD. Het is echter wel zo dat ook zo'n diagnose soms wat subjectief is. Er moet uitgebreid onderzoek gedaan worden en je moet voldoen aan criteria net zoals bij CVS eigenlijk. Blijft lastig. Je kan ook hier niet gewoon een bloedtestje doen.

Nou succes hoor.

groetjes Floor

Beertje

Bedoelde ook dat ik ADHD ernaast zou kunnen hebben :)

Niet dat is daar specifiek moe van wordt maar, omdat ik nu rust moet nemen ik merk dat dat niet lukt. Kan gewoon niet goed stil zitten. En als ik dat wel doe is het niet stil in mijn hoofd. Voor ik pfeiffer kreeg was ik ook altijd druk op werk en thuis maar toen hoefde ik niet stil te zitten.
Heb het idee dat de pfeiffer niet weg gaat omdat ik niet goed stil kan zitten. Nu wil ik graag weten waar dat niet stilzitten vandaan komt. En toen begon er een lampje te branden. Er komt ook ADHD voor in de familie, dus dacht ik laat het maar voor de zekerheid nakijken.

En heb daarnaast ook behoefte aan een stukje begeleiding. Aangezien de internist me verder niet helpt. Wat ook niet erg is hoor, daar is hij niet voor.
Dit had ik wel verwacht maar was natuurlijk niet re?el :)
Heb in ieder geval een verwijsbrief van de huisarts en heb me online opgegeven bij psyQ.

Komt allemaal wel goed.

Liefs

Beertje

Hoi hoi,

Nou ADHD is onderzocht in een gesprek van 3 uur (pffffff) allemaal vragen over mij. Heel vermoeiend wel.
De uitslag krijg ik over anderhalve week. Nu zit ik toch weer te twijfelen of dat het is.
Maar ook als het geen add/ADHD is dan helpen ze me wel verder daar. En daar ben ik wel enorm blij mee. Het kan ook zijn dat de karakter eigenschappen die ik heb me nu een beetje in de weg zitten.

Ach er loopt eigenlijk zoveel door elkaar..... Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Heb ook nog steeds last van het stoppen met roken. En ben zelf aan het veranderen (dertigersdip?). Actieve pfeiffer. Weet soms niet meer waar wat vandaan komt.
Duidelijk is wel dat ik op een of andere manier toch een duwtje in de juiste richting mag krijgen van iemand. Ik hoop dat ik bij het psyq verder geholpen kan worden. Misschien gedragstherapie of zo?

Of als het wel ADHD is misschien iets anders? Zou ik door ritalin meer kunnen ontspannen?

Er loopt teveel door elkaar whaaaaaaaaaaaaa. Het is ook wel weer een uitdaging!

Volgens mij zijn er wel meer mensen van rond de 30 die het op dit moment ff wat moeilijker hebben. Hier misschien nog wat mensen? Of advies?

Liefs

lied89

Zo wat een lang gesprek zeg, dat zal zeker vermoeiend geweest zijn...
Ben erg benieuwd wat daar voor je uitkomt.
Wel fijn dat ook als je geen ADHD of iets dergelijks hebt dat ze je toch willen helpen. Op welke manier kunnen ze je dan helpen?? Of weet je dat nog niet.

Als je echt ADHD hebt zou je door ritalin wel wat rustiger kunnen worden denk ik en ook misschien wat meer concentratie, maar ja dat moet je dan uitproberen en je arts moet er dan wel achterstaan.

Op het moment is het allemaal niet makkelijk, ook voor mij niet. Maar ben nog geen 30 hoor haha.
Tja, de laatste tijd hebben mensen weinig begrip voor mijn situatie wat erg jammer is.
Maar we moeten er maar mee leren leven he.

Floor

Fijn dat je daar terecht kunt en ze je helpen wat er ook uit gaat komen en dat is het belangrijkste natuurlijk. Lijkt me wel lastig voor je als je eigenlijk heel moe bent, maar dan de rust niet hebt om stil te zitten.

Ben benieuwd wat er uitkomt! Erg pittig hoor zo?n gesprek ondergaan als je zo moe en ellendig voelt. Knap van je dat dat gelukt is!

Beertje

Hoi hoi,

Nou ADHD (of sub vorm) heb ik gelukkig niet. Ben gelukkig ook niet depressief. De psyq kan me alleen helaas niet verder helpen. Dit omdat er een duidelijke lichamelijke oorzaak is (actieve pfeiffer).

Omdat ik er zo slecht mee om kan gaan en ik me daardoor ook erg gestresst voel heeft mijn dokter voorgesteld om psycho somatische Fysio therapie te gaan doen. Dit lijkt me wel wat. Heb alleen nog geen idee wat ik daar ga doen maar dat zie ik dan wel weer.

Nu gaat het in m'n relatie ook al niet echt goed (echt niet). :(. Dat kost me dan ook erg veel energie. We willen er beide samen uit komen, maar dat heeft tijd nodig denk ik.

Zit er soms echt een beetje doorheen. Vindt mezelf dan ook zielig, ik weet dat ik dat niet moet doen, maar soms is het gewoon ff beetje vervelend. Het is ook de twijfel van hoe het komt dat ik al zo lang actieve pfeiffer heb, waarom is het nog niet over? Waarom kan niemand zeggen wat ik moet doen. Is er iets lichamelijks wat me tegenhoud om weer beter te worden of iets lichamelijks of beide?

3 uurtjes werken op een dag is echt wel m'n max en eigenlijk niet goed voor m'n lichaam. Wel voor m'n geest!
Bwaaaaaaaa!!!

Zo dat is er weer ff uit.
Tips zijn van harte welkom!

Liefs

Peetje

Langdurige vermoeidheidsklachten zijn ook zwaar voor je partner, iets wat hier wel vaker ter sprake is gekomen. En werken aan je relatie is lastig, als je dagindeling bestaat uit werken en slapen/uitrusten. En het is ook zo moeilijk uit te leggen hoe anders Pfeiffermoe is dan gewone vermoeidheid.

Je mag jezelf best af en toe zielig vinden, hoor. Zolang je maar niet in het zielige blijft hangen, want ook nog een depressie erbij, daar zit je niet op te wachten. ;)

lied89

Gelukkig dat je geen ADHD hebt of iets dergelijks, wel jammer dat ze je nu niet meer verder kunnen helpen.
Wat is het dan wel he??? Wel gek ja dat je zolang actieve pfeiffer hebt. Gaan ze dat nog verder onderzoeken, of hebben ze daar geen conclusie voor?

Balen dat het ook niet goed gaat in je relatie nu. Dat kan je nu net niet gebruiken. Je bent al zo moe... Dat kost je nu waarschijnlijk ook veel energie.
Heel veel sterkte in ieder geval! Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.

Het is fijn om te werken voor de afleiding ja maar je moet het ook wel aankunnen. Let goed op jezelf, doe voorzichtig en rustig aan.
Sterkte! Echt tips heb ik helaas niet voor je, denk eerst even aan jezelf. Jammer dat je vriend nu geen begrip meer heeft voor je situatie. Ik dacht dat hij juist eerst wel veel begrip had voor je.

Beertje

Hij heeft er wel begrip voor, maar vindt het niet leuk dat we niet meer zoveel leuke dingen kunnen doen. Maar het blijft een lieverd!

lied89

Gelukkig heeft hij er dan nog wel begrip voor. Het is jammer ja dat jullie nu niet zoveel leuke dingen meer kunnen doen.
Hopelijk komt het weer goed tussen jullie. Het zou jammer zijn als zo'n stomme ziekte ook je relatie nog eens verpest.
Nogmaals sterkte!


Peetje

Bank hangen en een fimplje kijken is ook leuk. ;) En wat ik weleens deed, was een rolstoel regelen bij bijvoorbeeld een dierentuin. Kon ik toch mee, zonder me al te veel in te hoeven spannen. Al is een dagje dierentuin dan nog steeds een uitputtingsslag.

Beertje

Net intake gesprek gehad bij de Fysio voor psycho somatische Fysio therapie. En ik moet zeggen dat ik denk dat ik daar wel goed zit. Ze denkt dat ik door de hele situatie (s) overspannen ben geraakt. Oftewel uit balans. En eerlijk gezegd; zo voelt het helaas nu eenmaal.

Ze gaat me helpen door middel van oefeningen om beter in balans te komen en om daardoor beter te ontspannen. Ook gaat ze me tips geven voor op de sportschool.

Wat ik er zelf van hoop is beter in m'n vel te zitten met alles wat erbij komt kijken.
Heb daar ook een vragenlijst ingevuld waar uitkwam dat ik veel stress heb. Aankomende maandag gaan we dan beginnen met de oefeningen. Ben benieuwd!

Liefs

Beertje

Ondertussen weer eens bloed laten prikken. En ja hoor nog steeds positief... Snap er echt niks van. Iemand meer info hierover? Nu 1 jaar en 5 maanden. Dokter belt me zo terug, ik ben benieuwd.

Liefs

twijfelaar

Nee sorry, ik heb echt geen idee, en geen ervaring ermee.
Ik hoop dat de dokter je een beetje kan helpen..

Xxx

Peetje

Had de dokter nog iets interessants te melden? :)