Hoofdmenu

Acceptatie

Gestart door Beertje, 09 oktober, 2011, 21:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floor


Wies

Wat goed Beertje. Voor mij is 6 uur werk nog wel heel erg veel. Lijkt me geweldig als ik weer zover ben.

Gelukkig mag ik binnenkort ook weer proberen om 2x per week een uur te gaan werken. Gewoon het idee dat je weer deel uitmaakt van het leven geeft mij bij wijze van spreken al energie voor tien. Is natuurlijk niet echt zo maar het voelt alleen zo goed. Gelukkig heb ik de komende 7 weken nog een coach die mij hierbij zal begeleiden want ik kan me ook voorstellen dat het moeilijk is als het onverhoopt niet lukt en die met mij mijn grenzen mee in de gaten houdt. Ik hoop dus dat ik over een maand ook kan zeggen dat ik al een paar uurtjes per week werk en zes uur zou geweldig zijn! Ben maar trots op jezelf! Echt super hoor.

Beertje

@wies: wat fijn dat je een coach hebt! Hoe kom je daaraan als ik vragen mag?

Vandaag weer naar maandelijkse afspraak met de dokter geweest. Toch even gevraagd of hij naar mijn ogen wou kijken, er zit namelijk en rode rand van irritatie rondom mijn Iris. En mijn pupil is aan de grote kant. Als er dan licht bij komt wordt ie wel even kleiner en dan vervolgens weer groot.
De dokter zei dat er een ontstoken vlies over mijn oog heen zit en dat mijn pupil stijf beweegt. Dusss nu weer naar t ziekenhuis. Even laten nakijken door de oogarts en tot die tijd mijn bril ophouden.
Bah!
Zal niks naars zijn hoor maar heeft ff rust nodig denk ik. En ik kan pas over een maand terecht.

Verder met de dokter afgesproken dat ik elke week een uur meer ga werken. Is er een ieder geval iemand dieet me meedenkt! Dat is wel fijn, aangezien het UWV het niet doet.

Plantjes gehaald en zaadjes voor in de tuin! Ook weer leuk.

Liefs

Wies

Hoi Beertje,

Dat heeft de verzekeringsmaatschappij van mijn werkgevers geregeld. Prima, we hebben allebei veel baat bij een snel herstel. Al is mijn belang wel wat groter. Hen gaat het om geld voor mij gaat het om de kwaliteit van mijn leven. Hoe dan ook, goed dat dit zo kan.

Mijn amandelen zijn trouwens niet aangegroeid.

groetjes,
Wies

Beertje

Deze week totaal 6,5 uur gewerkt......

Ik heb er net 3 uur opzitten en ben nu wel redelijk moe. Waar ik met name last van heb is kortademigheid, herkent iemand dit?
En ik lijk minder te genieten van dingen. Het lijkt wel of dat is gekomen sinds ik ben gestopt met roken... Iemand die dit herkent? Kan ook de pfeiffer en of spanning zijn natuurlijk.

Nu doe ik ook rustig aan hoor! Maar het lijkt soms wel alsof ik moe ben maar mijn lichaam niet, beetje vreemd gevoel. Mijn lichaam wil hardlopen ofzo, maar ik ben er veel te moe voor.

Op werk moet ik nog wel wennen, doe veel door elkaar, soms weet ik niet meer waar ik mee bezig was enzo. Maar ik vindt het wel leuk!

Kort rommelig verhaaltje ;D

Liefs

twijfelaar

Kortademig zeker, neemt toe wanneer ik vermoeider ben.
Het is een flinke strijd die je levert hoor tegen de vermoeidheid, en het stoppen met roken! Maar het genieten komt terug hoor, in mijn ogen zelfs meer.

Mijn lichaam wilt niet hardlopen hoor.. hihi

Groetjes

Wies

Ik heb nooit gerookt maar ben ook kortademig en heb snel hartkloppingen als ik iets doe.

Beertje

Oh wat fijn (eigenlijk niet fijn), dat jullie het herkennen!!
Bedankt voor jullie reactie!

lied89

Kortademigheid herken ik ook wel hoor! Daar heb ik best vaak last van al bij de kleinste dingen...
Traplopen bijvoorbeeld... Maar toen ik naar de osteopaat ging ook. Het zal niet meer dan 10 minuten fietsen zijn, was extra vroeg gegaan zodat ik nog even kon zitten en moest bij haar na een tijdje diep inademen. Voor mijn gevoel lukte dat niet bepaald, omdat ik nog wat kortademig was van dat kleine stukje fietsen, en heb echt rustig aan gedaan hoor. Blijkbaar hoort het erbij... Ik heb dat overigens ook vaak in combinatie met hartkloppingen. Maar is best vervelend ja!

Gelukkig heb je het naar je zin op je werk! Het is in het begin altijd even wennen. Hopelijk is het niet te zwaar voor je.

Beertje

Hoi hoi,

Nu net 3,5 uur gewerkt, en vanacht slecht geslapen (3e nacht al) en nu heel erg moe. Kortademig en verdrietig / emotioneel

Ik wil zo graag nog wat leuks doen vandaag maar dat gaat niet lukken. Denk ik

Misschien dat ik toch een stapje rustiger aan moet doen. Ik baal er wel van zeg! Het ging best goed! Maar toch teveel gedaan weer. Ik schrijf dit even op zodat ik weer weet waar het aan ligt..

- Vrijdag gefietst naar het strand 10 km heen en 10 km terug. Toen nog boodschappen gedaan.
- zaterdag gewerkt 3 uur en verder weet ik t eigenlijk niet meer...
- zondag gewerkt 3 uur en verder weet ik het ook niet meer  :-[
- maandag gesport 2 uur en nog zonnebank en sauna. Op terras gezeten, stad in geweest, feestje in de avond om 21.00 heengegaan 22.30 naar huis.
- vriendlief die ook op het feestje was maar vannacht om 02.00 pas thuiskwam pfff (ruzie)
- vanochtend om 08.00 uur eruit en 3,5 uur gewerkt

Nu ik het zo heb opgeschreven denk ik: ja dat is teveel! (gister ook prosecco op)
De eerst volgende dag dat ik moet werken is zaterdag gelukkig! Maar heb er wel zin in! Vandaag maar lekker rustig aan doen! Het is nog niet voorbij....

Floor

Hoi Beertje

Let goed op jezelf! Sterkte. Je doet trouwens echt al veel!

Wies

Hoi Beertje,

Hou jezelf een beetje in de gaten hoor. We willen zo graag weer dat het leven gewoon is dat er gevaar schuilt om hetgene wat je net opgebouwd hebt er ineens uit te gooien omdat het zo lekker voelt. Helaas kun je dan ook weer zo hard terug vallen.
Maar misschien kan het bij jou al wel, dat weet ik natuurlijk ook niet. Dicht bij jezelf blijven en goed invoelen wat wel en niet kan  :)

Beertje

Bedankt!

Ik ben gewoon zo koppig (eigenwijs ?) ik geloof dat het mijn levensles is om niet zo koppig te zijn :)

Ik ga proberen om beter te voelen wat goed is voor me en wat niet. En wat IK wil! Jippie

Liefs

Wies

Ik denk dat bij deze (voor sommigen van ons) langdurige ziekte het enige herstel is om echt terug te keren naar jezelf. Uit je hoofd en naar je hart. De controle loslaten, stoppen met vechten en dan met hele kleine stapjes opnieuw beginnen. Misschien helemaal anders dan je gewend was maar niet minder waardevol. En natuurlijk heb ik het dan vooral tegen mezelf   ;)

Acceptatie ... hoe waardevol.

Fijn weekend!

Beertje

Hoi hoi,

Vandaag 4,5 uur gewerkt: van half 9 tot 13.00 uur. Ben heel blij dat t gelukt is maar nu wel heel erg moe. Kreeg pijn in mijn onderrug. En nu ben ik weer kortademig en beetje pijn in mijn linker been. Kan echt wel slapen maar dat doe ik maar niet, anders lukt het vanavond niet meer.
Slaap sowieso slecht de laatste tijd alsof ik er niet goed van uitrust, te licht slaap ofzo. Iemand anders hier last van?
Misschien komt t wel doordat ik nu wat stress ervaar vanwege het werken. Het is toch nieuw en spannend enzo.

Af en toe denk ik weleens; heb ik alleen maar pfeiffer (gehad-nog steeds?) of is er ook
Iets anders bij? Burn out? Ofzo iets
Er zijn wel al een stuk of 5 artsen geweest (zit bij een grote huisartsen praktijk) die hebben gevraagd of ik al op mijn schildklierfuncties ben getest. Daar ben ik inmiddels 3x op getest en 3 x niks bijzonders. Maar ik vraag me wel eens af of ze aan de test genoeg hebben. Iemand hier ervaring mee?

Mijn arts heeft uiteindelijk na verschillende bloedtests de diagnose gegeven pvs met oververmoeidheid. Maar soms twijfel ik daar weleens aan. :)

Uiteindelijk komt t wel weer goed!

Liefs

lied89

Nou, je maakt ineens een grote stap van 3 uur naar 4,5 op een dag. Lees nu dat je ook last hebt van je onderrug, waarschijnlijk door het lange staan. Dat heb ik meestal ook als ik stage gelopen heb.
Dat je niet even lekker gaat liggen. Ik lig ook regelmatig 's middags op bed, dan lukt het me soms beter om in slaap te komen dan 's avonds. Ik heb ook periodes dat ik niet goed kan slapen. Best dom eigenlijk he?? We zijn zo moe.... maar kunnen niet slapen. Ik geloof dat het vorige week zondag was dat ik niet in slaap kon komen, terwijl ik 's middags niet gelegen had. Eigenlijk sliep ik dan na uren maar werd helaas ieder uur wakker en draai dan continue waar ik onrustig van word. En daar kan ik zo boos om worden, maar ja helpt natuurlijk niks. Maar de volgende dag merk ik de gevolgen ervan.

Soms denk ik ook is het niet meer dan pfeiffer maar ja, ik weet het ook niet en is best irritant. De nasleep kan best lang duren maar zou dus best chronisch kunnen zijn nu. Maar ja, mijn dokter vind het onzin...
Nou doe rustig aan zou ik zeggen! En ooit komt het goed!

Peetje

Te moe zijn, niet kunnen slapen of juist als een blok in slaap vallen en het klokje rond slapen, maar toch niet uitgerust wakker worden. Het klinkt allemaal erg bekend. Ik doe nog steeds een middagdutje, anders red ik de avond niet. En erg vroeg naar bed gaan werkt voor mij niet, dan word ik om 3 uur 's nachts wakker en slaap ik niet meer.

Wies

Zelf slaap ik ook heel slecht. Ik heb van de neuroloog het advies gekregen om tussen de middag maximaal een uurtje te gaan slapen zodat ik iets later op kan blijven en hoogst waarschijnlijk beter door kan slapen. Mij helpt het wel. Ik stond er best sceptisch tegenover omdat je dan het idee hebt dat je 's nachts niet meer slaapt en ook omdat de bedrijfsarts juist weer de middagslaapjes af had geraden. Op een gegeven moment krijg je zoveel adviezen ... Maar volgens mij weet een neuroloog hier toch het meeste vanaf, dus dat advies houd ik nu maar aan.

Ook was het advies als je 's nachts langer dan een half uur wakker ligt om er even uit te gaan en iets te gaan lezen, muziekje luisteren, glas warme melk drinken of wat dan ook tot je weer zo moe bent dat je wilt gaan slapen. Te lang wakker liggen in je bed schijnt niet goed te zijn. Nog een andere tip was om niet meer op de wekker kijken omdat dat frustreert waardoor je nog langer wakker ligt. Misschien hebben jullie er ook iets aan.

Het is alleen nog niet zo dat als ik goed slaap dat ik dan ook uitgerust wakker word. Ik heb dan nog net zo goed een hele slechte dag helaas. Het is weer wel zo dat als ik heel slecht slaap dat het alleen maar erger maakt natuurlijk, vooral qua concentratie en geheugen.

twijfelaar

Ik heb zelf totaal geen moeite met in slaap vallen, alleen ga er wel 2/3 keer uit om te plassen s'nachts, dat is best veel en het begint ook wel vervelend te worden. Maar ik kan niet rustig blijven liggen en weer in slaap vallen wanneer ik de aandrang heb.

Heel zelden kan ik ook niet slapen, maar dat gebeurd bijna nooit.

Uitgerust wakker worden is al heeeel lang geleden... Wel heb ik s'ochtends de meeste energie

Peetje

Ik weet niet eens meer hoe het voelt om uitgerust wakker te worden. :P Ik moet 's ochtends wel altijd op gang komen. Rustig aan opstarten, op m'n gemak ontbijten en niet gaan haasten, anders wordt het de hele dag niks meer.

Beertje

Ooh, ben vandaag al de hele dag zooo moe, ik wordt er echt verdrietig van. Hopen dat het morgen wat beter is. Morgen werken en naar Stef bos!

Gister denk ik weer teveel gedaan. In de ochtend gesport, later op de dag nog de stad in geweest en boodschappen gedaan en eten gekookt voor vrienden. Was wel heel gezellig.

Vandaag wel nog huishouden gedaan (afwas, stofzuigen en dweilen) en een boodschapje gedaan. Maar verder voornamelijk op de bank gehangen. Ik weet t soms gewoon niet meer....
Misschien toch nog een x met de psycholoog of zoiets praten om hier goed mee om te gaan.  :(

Het is ook zo rot de ene x heb ik redelijk wat energie en vervolgens is het weer weg. Waarschijnlijk moet ik dan dus minder doen wanneer ik me goed voel. Maar dat is zoooooo moeilijk. Ik wil gewoon weer helemaal mezelf zijn. ☺😘


Wies

Hoi Beertje,

Het is inderdaad een valkuil om teveel ineens te willen doen. Eigenlijk zou je elke dag dezelfde tijd moeten besteden aan de dingen die je doet. Bijv. maximaal een half uur huishoudelijk werk i.p.v. in 1x twee uur achter elkaar, maar ook de werkuren in de gaten houden. Ook op de dagen dat het goed gaat! Daarna heel langzaam uitbouwen en weer een stapje terug als dit nodig is. Dit was is in ieder geval het advies wat ik nu krijg en dat valt niet altijd mee omdat je als je je goed voelt je ook meer wil doen maar dan verspil je alles wat je hebt opgebouwd en kun je min of meer weer opnieuw beginnen. Ik denk dat het goed is om met een psycholoog contact op te nemen die even met je meekijkt/meedenkt en coacht hoe je nu verder gaat. Jammer natuurlijk als al die tijd die je thuis bent geweest straks voor niets is geweest en je weer terug bij af bent.

Ik vind het super wat je doet hoor maar het kan best teveel van het goede zijn. Goed voor jezelf zorgen. Jij bent echt het belangrijkste in jouw leven!

twijfelaar

Pfff je hebt best veel gedaan die dag, ik werd moe toen ik het las haha.

Wat begeleiding bij je dagindeling kan geen kwaad denk ik, sporten en winkelen en koken en gezellig eten is wel heel veel voor 1 dag en dan moet je daarna boeten, hopelijk kun je vandaag genieten bij stef bos.

liefs

Floor

hoi allemaal,

Ik ga sinds kort naar die jassentechniektherapeut en zij heeft me/cvs gehad. Ik weet zelf nog niet wat ik precies heb, maar zij heeft begeleiding gehad in een revalidatiecentrum en moest schema's maken waar haar dagindeling op stond van uit bed gaan tot in bed gaan en met steeds voldoende rustpauzes. Ze moets dit schema voor elke dag van de week maken en dit gedurende twee weken uitvoeren en daarna kon ze het eventueel wat bijstellen. Je moet in het schema de activiteiten zetten die je op een normale dag aan zou kunnen. Vervolgens moet je je er ook op je goede en slechte dagen aan houden. Misschien dat het een aantal van ons ook kan helpen. Ik krijg nu begeleiding van haar in het opstellen van het schema.

Wies

Hi Floor,

Dat is precies het advies van mijn coach en dat doe ik nu ook sinds een paar weken. Werkt voor mij best goed, zo geef je ook niet meteen weer heel je energie uit als het iets beter gaat.
Ook wel lastig soms hoor, er is al zoveel blijven liggen ...  :-\ . Toch hou ik me er strikt aan, alles voor een sneller herstel  :)

Met een normale dag bedoelen ze wat je nu op een normale dag zou kunnen, natuurlijk niet wat je gewoon normaal zou kunnen. Heel klein beginnen en langzaam iets uitbreiden met tussen elke activiteit minimaal een half uur rust en 's middags even slapen (max 1 uur) en pas rond 22.30 uur naar bed voor een goede nachtrust.

Floor

Hai Wies,

Ik bedoel inderdaad wat je op een normale dag tijdens je ziek zijn zou kunnen. Is voor mij al normaal geworden dat ik niet meer normale dagen heb hahaha of snik...

Beertje

Hoi hoi,

Net gesport, was wel heel moe en ben dat nu ook. Maar ik dacht; ik moet toch iets.

Brief gekregen van de UWV dokter, daar mag ik 16 april (?) weer langs. Dan gaat ze opnieuw bepalen of ik nog in aanmerking kom voor de ziektewet. Ik hoop dat ze vindt dat ik goed bezig ben met maximaal 8 uur werken per week. Want ik denk dat meer dan 8 er voorlopig niet inzit. Ik ben best wel weer een beetje nerveus. Vindt dit soort dingen niet fijn.

Ik ga proberen iedere dag dezelfde inspanning te leveren. Lijkt me best moeilijk voor mij. Maar ik ga het proberen! Bedankt voor de adviezen.

Mijn laatste afspraak met de UWV dok was 5 maart dus vindt het ook wel weer redelijk snel? Iemand hier ervaring mee?

Nou ik moet echt tegen mezelf zeggen: je doet je best en meer dan dat kun je niet doen. Toch?
En ik weet dat ik mijn best doe. Soms zelfs teveel.

Liefs

lied89

Je doet zeker je best en meer kan je inderdaad niet doen. Zo gemakkelijk is het niet om te leven met een vermoeidheidsziekte, of iets dergelijks.
Wel snel dat je binnenkort alweer een gesprek hebt met het UWV. Ik heb er geen ervaring mee hoor, heb ik wel eens eerder gezegd geloof ik. Maar wel spannend voor je weer. Je probeert in ieder geval weer een klein stapje te maken en wat te werken. En als je zelf nu al zegt dat meer nog niet gaat, dan moet je dat ook niet doen, hoe moeilijk dat ook is.
Het is goed om een schema te maken denk ik, volgens mij doe je soms best veel.
Ik kan ook geen schema maken en elke dag ongeveer dezelfde energie gebruiken. Ik doe 4 dagen redelijk veel en dan 3 dagen bijna volledige rust. Maar ik heb geen keus, school kan helaas geen rekening houden met mij. Ik zal blij zijn als ik klaar ben met school, maar moet het nog effe volhouden.
Nou ja, iedereen moet zijn eigen manier vinden.
Sterkte!

Beertje

Straks werken en dan de rest van de dag rusten. Ik hoop dat ik me eraan hou! Dan s avonds bij mijn vader eten. 
Liefs

lied89

Lekker gewerkt?
Hoe is het nu met je? Hou je het allemaal een beetje vol...

Beertje

@lied: ik hou het wel vol maar zit nu voorlopig aan mijn max! Ik heb afgelopen zaterdag dan 4 uur gewerkt in de keuken. Na 3,5 was het wel echt genoeg, begon toen ook heel duizelig te worden. Toen nog rustig aan een half uurtje doorgewerkt en gelijk naar huis gegaan en in bad gaan liggen.
Ik werk dat half uurtje door op advies van de UWV arts....

Daar moet ik as maandag weer heen en ik merk dat ik best angstig daarvoor ben (weer). Ben zo bang dat ze vindt dat ik niet genoeg doe. Dat ik al beter had moeten zijn ofzo. Pffff
Mijn moeder merkte het ook toen ze mij behandelde. Ze zei "nou je hebt weleens beter in je vel gezeten! Ben je ergens bang voor?".

Beter gaat het nog niet echt... Maar hoe harder je van de toren blaast (paar weken terug...) hoe harder je valt. :)

Lichamelijk nog niet eens super slecht, maar eerder dat ik mezelf zo tegenwerk. Snapt iemand dit?
Wil te graag weer beter zijn. Weer helemaal mezelf zijn. En ik denk omdat ik dat zo graag wil maar niet lukt dat het nog frustrerender wordt. Toch weer die acceptatie! Ha Ha :)

Wat ik ook heel graag wil weten van jullie: zijn jullie jezelf? Helemaal vrolijk en happy enzo? Snappen julie me? De lichamelijke vermoeidheid heb ik wel redelijk geaccepteerd maar ik ben gewoon niet mezelf. Kan het heel moeilijk uitleggen. Hoop dat iemand me snapt! (misschien door het stoppen met roken?)

Ik ga in ieder geval weer rustig verder.
Morgen paar uurtjes werken en dan zaterdag weer. Tussendoor een beetje sporten.

Liefs

lied89

Hoi,

Jammer dat dat half uurtje eigenlijk net te veel voor je is.
Ik snap dat je best een beetje angstig bent voor het UWV. Maar ik zou toch echt wel zeggen dat dit even je max is wat je aankan. Ik hoop dat ze het er mee eens zijn. Jij kan er ook niks aan doen dat je niet beter wordt. Het is fijn om weer wat te werken maar het moet niet te veel worden.
Ik heb van de week ook tegen de apotheker gezegd dat ik op dit moment niet meer aan kan. En vond dat echt heel moeilijk om te zeggen. Maar ze willen graag dat ik weer uren ga uitbreiden. Maar dit is nu niet het perfecte moment daarvoor. Ik heb zeer waarschijnlijk eind mei al examen en iedereen verwacht van me dat me dat gaat lukken, en wil me daarom dus eerst daar op richten, die stage uren die komen wel. Gelukkig heb ik een fijn stageadres waar ze begrip voor mijn situatie hebben.
Als het uwv vindt dat je te weinig doet zijn ze gek haha. Je doet echt je best! Meer kan je niet doen, bouw het rustig aan op... Moet ik nodig zeggen ja.

Jammer dat het bij jou ook nog niet echt vooruit gaat.
Ik herken zeker dat je zegt ik wil graag weer beter zijn, wil ik ook! Ben inderdaad bang dat dat iets is wat je moet accepteren ja, anders zit het je in de weg. Kijk naar de dingen die je nu wel kan, zoals een paar uurtjes werken, dat is toch al weer een hele stap voor je geweest en is toch goed dat het je tot zover lukt.
Of ik helemaal mezelf ben, ik denk het niet. Ik heb echt een periode na mijn operatie gehad dat ik totaal niet mezelf was. Gelukkig heb ik dat nu niet meer. Maar mijn humeur wisselt ook enorm, soms zit ik in een dip maar kan de laatste tijd ook wel weer vrolijk zijn. Had van de week een goed cijfer op school en was daar zo blij mee, dat ik me stukke beter voelde. Niet lichamelijk dan maar oke. Maar iedere keer als ik weer een stapje verder ben, ben ik blij.

Succes met werken morgen en doe voorzichtig.
Sterkte meid en hoop dat het nou eens snel beter met je gaat!

Beertje

Dank je lied! En wat goed van je dat je een mooi cijfer hebt gehaald!

Echt bedankt voor de steun!

Liefs

Peetje

@ Beertje: Ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt over het jezelf zijn. Ik denk dat ik wel veranderd ben. Tenslotte moet ik nu vbeel meer nadenken over wat ik wel en niet kan doen. Al probeer ik ook nog wel steeds leuke dingen met vrienden te gaan doen. Stronteigenwijs he. :P En dat ik dan de dagen erna als een zombie op de bank hang, tja, dat zien anderen niet en ik heb het er wel voor over.

Floor

Hoi Beertje

Als ik het zo hoor doe je echt heel goed je best, misschien ben je wel te hard voor je zelf (je sprak zelf al over tegenwerken). Zo herkenbaar, maar ik ben inmiddels in de fase gekomen dat ik het niet meer doe (heel lastig en soms moet ik het er weer even uitgooien als iets niet lukt). Sinds ik bij de jassentechniektherapeut geweest ben, ben ik gestart met het maken van een schema en hij hangt sinds deze week op en ik houd me er aan. Het moet gewoon anders word ik niet beter. Vertrouw op je eigen gevoel. Wat ze ook gaat zeggen bij het uwv bij vermoeidheid die wij hebben, moet je niet pushen (te weinig doen mag ook niet om het makkelijk te maken). Probeer bij onbegrip uit te leggen dat alles heel langzaam opgebouwd moet worden om terugvallen te voorkomen en dat wil je natuurlijk niet, want dan kan je nog minder of helemaal niet meer werken. Misschien komt alles gewoon op zijn pootjes terecht als je daar bent. Er zijn gelukkig ook genoeg mensen die dit wel kunnen begrijpen of willen.

Wat betreft dat gevoel. Ik ken dat wel. Ik heb periode dat ik me heel onrustig en niet prettig voel. Ik heb dan echt een dalletje in zit dan niet lekker in mijn vel en dat klopt gewoon niet bij hoe ik ben. Ik moet zeggen dat het bij mij dan heel erg met het niet kunnen accepteren te maken heeft. Wanneer ik het wel accepteer en in de flow van het leven zit (jassentechniek jargon) ben ik rustig en kan ik mezelf zijn en mijn stomme grapjes maken ook al ben ik ziek. Ik hoop voor je dat die periode ook weer voor jou aanbreekt, want dat maakt alles veel makkelijker en zo kan je het ook veel beter aan.

Heel veel sterkte en twijfel niet aan jezelf!!

Beertje

Ha Ha moet ook weer ongesteld worden! Vandaar mijn gezeur......:)
Slik nu teunisbloemolie, volgens mij helpt het wel een beetje! Bedankt voor jullie steun! X

Beertje

Nou net bij UWV geweest, ze stelde voor om uit te breiden per twee weken met twee uur. Nou dat ga ik dan maar proberen. De arts die ik normaal had was ziek dus ik kreeg een ander.
Ik was natuurlijk extra gespannen toen ik dat hoorde. Maar deze was ook heel lief en begripvol.

Daarna naar mijn eigen huisarts geweest om m'n verhaal daar te doen. Heb gevraagd om nog meer onderzoek omdat er nog geen vooruitgang in zit. En dat vond hij ook wel handig. Zit nu dan te wachten om bloed te prikken......
Algeheel bloedbeeld, en pfeiffer, leverwaarden en glucose. Dusss ben benieuwd. Maar t duurt lang!!! Pffff

En over een paar weken naar een maatschappelijk werkster. Om me te ondersteunen! En met me mee te kijken. Wel fijn dacht ik zo.

Wel super slecht geslapen vanacht, was heel zenuwachtig.
Nou dat was het ff

Liefs

lied89

Per twee weken, 2 uur uitbreiden?? Dat lijkt mij persoonlijk erg veel... Dat zou ik niet doen sorry. Ook omdat je zegt dat je verder niet echt vooruitgang merkt. Ik zou wel uitkijken dat je het allemaal niet te snel opbouwd aangezien je laatst al vertelde dat je aan je max zit. Wel goed dat je huisarts je serieus neemt en weer verder gaat onderzoeken.

Hopelijk slaap je vanacht beter. Het is echt vervelend als je niet kan slapen. Heb deze week ook een nacht gehad dat ik tot half 3 zeker wakker was en niet in slaap kon vallen. En dat is heel irritant als je je rust echt nodig hebt.

Sterkte en doe rustig aan.

jetske

Citaat van: Beertje op 16 april, 2012, 13:11:13
in zit. En dat vond hij ook wel handig. Zit nu dan te wachten om bloed te prikken......
Algeheel bloedbeeld, en pfeiffer, leverwaarden en glucose. Dusss ben benieuwd. Maar t duurt lang!!! Pffff

Neem dan gelijk vit D, vit B12 en schildklier mee.

Beertje

@jetske: te laat... Er is al geprikt.

Oh jee jee .....
UWV mevrouw belde terug, ze had overleg gehad met de verzekeringsarts (ik dacht dat zei dat was) en ze zijn tot een ander "advies" gekomen, namelijk: iedere week met 3 uur opbouwen met werk.....
Nou ik zei tegen haar; ik vond uw eerdere advies al pittig! Ze zei dat ik het toch maar moest gaan proberen (zit te huilen nu ik dit schrijf). Ze zei nou probeer het maar en als het niet lukt bel je gewoon even op.....
Ben na het tel gesprek toch wel een beetje in paniek geraakt, met hyperventileren erbij (fijn), en vriendje stond op het punt om naar werk te gaan en heeft dat dan ook gedaan.
Pfff ik vindt het wel heftig hoor! Ik ga het volgende week dan maar proberen (of zo?)
Ik vindt dit echt heel moeilijk. Sorry, zit er ff beetje doorheen

Het vorige advies was namelijk: iedere 2 weken 2 uur omhoog.
Ik zat met 8 uur in de week toch wel al een beetje aan mijn tax.

Als iemand advies heeft graag.

Liefs