Hoofdmenu

Acceptatie

Gestart door Beertje, 09 oktober, 2011, 21:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Beertje

Hoi,

Nou de UWV heeft niet gebeld, maar heb post van ze gekregen! Ze hebben een afspraak gemaakt bij een verzekeringsarts! 5 maart. Nou h? h?, eindelijk!

Liefs

lied89

Nou dat is ook raar zeg, dat ze zeggen dat ze gaan bellen en dan het per post sturen. Nou ja, nu weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Alvast sterkte en succes!

Peetje

Da's typisch het UWV. :P Ik kreeg pas een brief dat ze hier in de regio aan het kijken waren of ze misschien wat arbeidsongeschikten aan het werk konden helpen, maar dat ze mij neit haddne kunnen bereiken, of ik zelf even wilde bellen. Bleek dat ze mijn telefoonnummer niet in het dossier hadden, dus ze hadden helemaal niet geprobeerd om te bellen. :s

Beertje

Hoi hoi,

Nou dat stoppen met roken heeft me ook in een soort proces gegooid zeg. Pffff  ik ben er moe van geweest, en verdrietig, en nu voel ik een soort leegte. Gaat wel al beter hoor! Maar heb het idee dat door te roken (13 jaar) heb ik allerlei gevoelens weggestopt die nu ineens naar boven zijn gekomen. Ook verveel ik me nu meer. Het is echt best moeilijk geweest, maar ik rook niet!!
Ik ga wel door een hele transformatie zeg. 

Eerst accepteren dat ik minder energie heb
Door de acceptatie is er wat rust gekomen
Door de rust komt er weer wat verdriet naar boven. 
Nou dat weer accepteren
Verdriet geaccepteerd komt er een leeg gevoel naar boven en verveling.
En dat mag ik nu opvullen met positieve en nieuwe dingen!!

Hebben jullie ook een soort transformatie ondergaan of zijn ermee bezig? Ik vindt het wel echt super interessant! Ik weet ook dat ik hier beter uit ga komen.

Aankomende maandag naar de verzekeringsarts, heb al wat dingen voor mezelf opgeschreven. Eventuele tips zijn van harte welkom!

En lichamelijk is er een beetje een stagnatie. Ik sport nu wel 3 x 10 minuten op de sportschool. En dat dan 3 x in de week, maar daar zit nog geen verandering in. Iedere keer als ik thuiskom moet ik soms wel anderhalve dag bijkomen! Waarschijnlijk dan toch ergens een grens gemist of zo? Waarom kunnen die grenzen niet wat duidelijker zijn? (fel geel?). Ik weet nu ook dat heel rustig wat creatiefs doen ook wel heel goed is voor mij.

Liefs

Peetje

Schijf dat laatste op voor het UWV, dan heb je een voorbeeld van wat je kan en wat dat met je doet.

tiennie

hahah fel geel zei je he   als grens
ben laatst wakker geworden met gele oogjes ik kan je zeggen dat ziet er niet uit hoor maar wel duidelijk!!

ik ben wel bezig met een soort van transformatie
dat ik ook aan mezelf mag denken, oke na me bevallig heb ik al veel tijd aan mezelf besteeds met het afvallen van de nodige kiloos heb me toen door een posnatelde depressie heengewerkt en ben daar toen sterker uit gekomen
alleen dan word je kindje groter en vraagt meer aandacht dus dat  kreeg hij ook waardoor ik mezelf weer ging wegcijferen.
uit eindelijk ben ik  terug gaan sporten omdat ik een knie blessure heb en het was een keus of  onder het mes of die spieren proberen beter te maken!
ik koos toen voor het laatste eerst gewoon kracht training daarna ondekte ik het hardlopen.
en nu.................pfeiffer, heb me weer laten opslokken door de wereld de dingen om me heen werk, gezin en dagelijkse dingen.
nu weet ik dat ik dit anders moet doen en op de 1 of andere manier moet volhouden dat ik dus gewoon voormezelf mag kiezen en dat makt me geen slechte moeder maar juist een goede moeder,  want juist doordat ik me steeds wegcijfer val je terug en als ik me dus niet wegcijfer blijf ik sterk
nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik binne kort toch maar weer terug ga naar de dokter want ik heb een dik gezicht gekregen me klieren zijn zo opgezet dat ik er hoofdpijn van heb weer eieren achter me ooren, en in me lies zit een soort van schijf, hebben andere dit ook?
als ik bijvoorbeeld me haren was heb je dus je armen boven je hoofd/langs je hoofd ophoog dan voel ik in me oksel ook een soort van schijfje/balletje.
maar goed ik zou zeggen wel trusen ik ga slapen

Beertje

@tiennie: als je gele ogen hebt, werkt je lever niet optimaal. Ik zou dit ff aankaarten bij je dokter!
Als je er toch al heen gaat.

tiennie

ik kan niet slapen
gek he voor een pfeiffer klant
heb iets te veel strres om me schoonvader
maar dat ga ik ook zekers doen

Peetje

In je lies en onder je oksel zitten ook lymfeklieren. Waarschijnlijk voel je die.
En je bent geen slechte moeder door af en toe voor jezelf te kiezen. Daardoor zit jij beter in je vel en dat maakt je juist een betere moeder. :)

tiennie


Beertje

Hoi hoi,

Morgen naar de UWV arts.... 10.30. Willen jullie aan me denken?  ;)
Ben toch wel een beetje zenuwachtig daarvoor. Ohhhh en trek in een sigaretje. Ik ben heel benieuwd en ben blij als het over is. Dat ik morgen na het gesprek hopelijk opgelucht kan zijn. Ik weet dat ik nu niet zo moet stressen maar ik doe het toch. Stom h??
Ik hoop niet dat ik m'n hele arbeidsgeschiedenis ook nog moet vertellen. Maar ja. We zien het wel.
Ik laat het zo snel mogelijk weten !!
Liefs. X

lied89

Hoi,

Heel veel sterkte en succes morgen! Ik zal aan je denken. Ik kan me voorstellen dat je wel zit te stressen en zenuwachtig bent, maar probeer dat inderdaad niet te doen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik heb helaas geen tips voor je... Ik heb dat zelf gelukkig nog niet meegemaakt omdat ik natuurlijk nog studeer.
Ben benieuwd hoe het voor je afloopt. Sterkte!

twijfelaar

Oops ik ben te laat, hoop dat het goed gegaan is!!!!

Beertje

Hoi,

Ik ben bij de UWV arts geweest. Goed gesprek gehad. Ik mag in de ziektewet blijven en ondertussen beginnen met werken! Ik ga volgende week beginnen met 6 uur in de week.
Oh ik ben zo blij!
Ik weet nu eindelijk (na 4 maanden) wat ik kan, mag doen. Ik mag dus zelf mijn reintegratie doen (denk dat ze niet genoeg mensen hebben daar om mij te begeleiden). Ze zei ik zie jou als iemand die dat wel kan.....
Maar ik vindt het wel fijn hoor! Lekker aan mijn gezondheid werken op mijn eigen tempo
Over een maand belt ze me dan om te horen hoeveel ik dan kan werken en hoe het met me gaat. En dan in mei op bezoek bij haar. Ze liet me wel weten daar ze me op een gegeven moment wel weer beter moet melden, dus dat het nu wel snel goed moet gaan.
Maar ik ga gewoon mijn best doen. Meer kan ik niet doen.

Er is nu letterlijk en figuurlijk beweging in de situatie! En daar ben ik heel blij mee!
En ook zei heeft me advies gegeven om te gaan sporten en om over mijn grens heen te gaan. Ik kijk wel uit hoor maar ik ga het wel doen. Ik doe gewoon mijn best

Liefs

Floor

Hoi Beertje

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Ik hoop dat het werken goed gaat en je rustig aan op kunt bouwen. Ikzelf ben nog niet aan het werk. Hoop dat ik binnenkort ook weer wat kan gaan werken.

Succes!!

twijfelaar

Een advies om over je grens te gaan, sorry maar dat lijkt me niet goed. Je moet nu dus 6 uur per week werken en ook een aantal keren sporten, wees voorzichtig he!!

Wat ga je doen eigenlijk voor werk??

Peetje

Sporten op zich is prima, maar hou alsjeblieft je grenzen in de gaten! Als je die (weer) overschrijdt ben je alleen maar verder van huis.

Beertje

@twijfelaar: ik doe voorzichtig! En ik ga werken in de horeca en ik ga me inschrijven bij een uitzendbureau voor werk in het ziekenhuis (wat ik eigenlijk wil)

@peetje: er is echt door de UWV arts gezegd dat ik iedere keer over mijn grens heen moet gaan. Gek h?? Maar ik snap het ook wel een beetje, dat is waar conditie en kracht opbouwen natuurlijk over gaat.
Maar ik had het met mijn vader er al over dat het voor mij dan wordt; mijn grens opzoeken, met mijn koppigheid doe ik toch vaak al weer teveel.

Ik zal echt uitkijken! Maar heb ook het gevoel dat ik 4 maanden niet echt wist wat ik wel en niet kon doen, en heb nu het idee dat er een soort start schot is afgegaan. Knopje om? Ik weet het niet precies maar heb er echt zin in!
Hopelijk bericht ik jullie over een paar dagen dat het echt beter gaat  :)

Beertje

De theorie erachter volgens de arts: als je al zo lang "stil" zit en dus niet meer werkt en sport gaat je conditie en je spierkracht achteruit.
Wanneer dat is gebeurd door ziekte kom je soms niet meer goed erbovenop omdat je heel moe wordt van alles wat je doet, omdat je geen conditie en spierkracht meer hebt (niet het niveau van vroeger). Omdat je zo moe wordt doe je vervolgens vaak rustig aan (anders ben je weer zo moe). Je komt dus in een negatieve spiraal terecht.
Om dit te doorbreken moet je rustig aan beginnen met spierkracht op te bouwen. Lopen kost bijvoorbeeld veel moeite omdat je weinig spierkracht meer hebt. Vervolgens kost lopen straks minder energie en kan er verder worden gewerkt aan je conditie. Op een gegeven moment, als dit de oorzaak is, kom je in een positieve spiraal terecht

Je benen worden sterker, je conditie wordt beter, je benen worden nog sterker, je conditie wordt nog beter, je gaat beter in je vel zitten, je slaapt beter enz enz

IK WIL NIET ZEGGEN dat dit geldt voor jullie! Maar miscchien voor mij wel!
Ik voel me echt al beter sinds ik op de sportschool ben begonnen.

Liefs

tiennie

ik kan daar wel inkomen
hoelanger je stil zit hoe moeier je word snap dr wel!
ik wil binne kort weer een 5km run gaan doen en ik hoef dat niet te halen maar gewoon omdat ik veel aan hardlopen deed en nu al 2 maanden stil lig daarmee
ik voel me al iets beter/opknappen ik weet dat ik er nog niet ben maar waar een wil is is een weg

Floor

Hoi Beertje,

Ik ben ook een maanden geleden weer opnieuw begonnen met mijn conditie opbouwen na mijn terugval. Ik doe dat heel voorzichtig, maar merk wel vooruitgang. Een stukje lopen gaat iets beter en ik probeer nu weer te fietsen. Het is allemaal nog lang niet zoals het geweest is, maar met helemaal niet bewegen kom ik er zeker niet. Ik forceer niets, want dan ben ik weer verder van huis.

Succes en fijn dat je al een stuk beter voelt. Echt knap dat je bij een sportschool kan sporten. Dat is mij nog te druk.

Peetje

Sporten op zich is ook wel goed, zelfs met wandelen bouw je alweer wat conditie op, maar dat wil niet zeggen dat je door de vermoeidheid heen moet gaan. Bijna iedereen hier kan uit eigen ervaring vertellen wat er gebeurt als je over je grenzen gaat. Een dag later komt de klap en heb je spijt als haren op je hoofd.
Zoek je grenzen op, maar luister naar je lichaam en neem op tijd pauze, dan kun je op een verantwoorde manier aan je conditie werken. Want door wat lichaamsbeweging voel je je vaak wel wat beter. Tenminste, ik wel. Je bent dan ook wel moe, maar voor even wat anders moe, meer lekker moe omdat je wat gedaan hebt.
Van alleen maar op de bank hangen, ga je je niet beter voelen, maar de balans tussen wel wat doen, maar niet te veel, is soms lastig te vinden.

Wies

Ik heb zelf inderdaad ook dat als ik over mijn grens heen ga (ook met wandelen) dat ik daar een fikse prijs voor moet betalen dus ik snap het ook niet helemaal. Maar ook wel goed om te horen dat het voor sommigen wel kan werken. Het kan natuurlijk ook zijn dat het idee dat dit je kan gaan helpen heel veel energie geeft waardoor je je beter voelt. Altijd moeilijk natuurlijk, maar daar kom je maar op 1 manier achter en dat is door het gewoon te doen.
Succes in ieder geval!

twijfelaar

Je grens opzoeken vind ik een beter plan ja.. Dat doe ik ook, het moeilijke is natuurlijk dat de grens pas duidelijk is als je eroverheen bent geweest.
Met fysio voel ik me ook beter, en doe best wel veel. 17 minuten fietsen 17 lopen en 7,5 minuten crosstrainen en dan nog wat spieroefeningen. Dit lukt nu, maar het zou me denk ik niet lukken als ik er ook bij moest werken. En elke week een beetje de grens verleggen.

Beertje

Nou, ik heb het gedaan hoor!
Ik ben woensdag over mijn grens heen gegaan met sporten. Ik kwam huilend thuis en was helemaal kapot. Maar......
Na het avondeten voelde ik me al wat beter en donderdag ging het ook wel gewoon. Wel moe maar toch nog naar dierenarts geweest, dokter, stad en gegeten bij mijn nichtje.
Dus ik hoop dat dit m wordt.

Was weer eens naar de dokter geweest omdat ik me mentaal nog niet zo lekker voel, dit was niet bij mijn eigen dokter maar een ander. Ze zei nou als h? nog steeds zo moe bent en je voelt je neerslachtig dan moeten we een depressie (fysieke) niet uitsluiten. Nou daar was ik het wel mee eens. Dus een vragenformulier ingevuld van 50 vragen en die is vervolgens door de arts beoordeeld. Nou daar kwam uit dat ik niet depri ben!! Zat zelf onder het gezonde gemiddelde! Maar ik heb wel last van stress zei ze
Toen vroeg ze of ik weleens last had van PMS en in welke periode van de maand ik me nu begeef, en Jahoor duh kwartje valt!!
Dit vergeet ik gewoon elke maand weer. Handig. Maar ik moet nu mijn pil dus doorslikken om zo de hormonen in "balans" te houden. Echt rot hormonen.
En ik krijg ook nicotine pilletjes omdat ik het toch wel heel moeilijk heb met het stoppen met roken.
Tja het is dus in totaal stress.
- stoppen met roken (en willen afvallen)
- beginnen aan nieuwe baan
- maandag bij UWV arts geweest
- veel rekeningen om te betalen (met inkomen onder het minimum)
- graag beter willen worden
- gierende hormonen
- kat moet z'n kiezen laten trekken
En vast nog iets
Ze zei ook volgens mij ben je te streng voor jezelf! Nou dat kan wel kloppen ja. Dus ik probeer nu wat liever te zijn voor mezelf! Gister lekker een patatje gekocht en opgegeten in de zon! Jeeee!

Vandaag mijn eerste onoffici?le werkdag, van 3 tot 6. Ik ben benieuwd! Heb er wel zin in.
Heb nu zin om te gaan sporten maar ik moet me inhouden omdat ik straks moet werken.
Straks nog ff de nicotine pilletjes ophalen en kijken of ze me helpen.

Liefs!

Floor

Heel veel succes vandaag!!!

Wies

Van mij ook heel veel succes vandaag! Je zult wel moe zijn vanavond maar wie weet wel voldaan moe. Ik zou echt zo graag weer aan het werk gaan. Lijkt me heerlijk. Maar dan moet het wel kunnen natuurlijk, anders is het afzien. Ik hoop echt dat het goed gaat uitpakken voor je.

Sporten klonk heftig. Ik weet niet of ik dat zou doen, maar misschien moet je wel gewoon ergens doorheen. Ik weet het niet.
In ieder geval een goed voornemen om eens lief te zijn voor jezelf. Ook heel erg belangrijk  ;)

lied89

Hoi Beertje,

Wat fijn dat je een paar uurtjes mag en kan proberen te werken. Ik was ook blij toen ik weer stage mocht lopen na een hele tijd. Daarna voelde ik me wel iets beter ook al deed ik dus meer. Pas wel op dat je het niet al te snel gaat uitbreiden aangezien ze willen dat je snel beter wordt. Dat heb je nou helaas niet zelf in de hand. Dus probeer het echt rustig aan op te bouwen.

Beertje

Zo gewerkt.
3 uur en 15 minuten.
Ging goed! Ben nu wel moe. Liefs

lied89

Sorry, was nog niet klaar maar drukte per ongeluk op verzenden en weet niet hoe je het kan veranderen.
Dus hier het vervolg.
Ik zou wel oppassen met het sporten, ga niet tot het uiterste en ga ook niet continue over je grenzen heen. Dat is echt niet goed! Dat heb ik deze week wel weer gemerkt. Het is wel goed om je conditie op te bouwen maar doe het stap voor stap.
Verder heb ik zelf niet het gevoel dat nu ik meer doe dat mijn conditie daarop vooruit gaat. Maar misschien loopt het bij jou anders.
Hoe ging het vandaag op je werk? Ik hoop dat je alles vol hebt kunnen houden en dat je nu niet al te moe bent.
Dat streng zijn voor jezelf dat herken ik ook zeker, en dat maakt het soms bijzonder lastig!

twijfelaar

Pff ja PMS, ik vergeet het ook weleens, maar bent dan vaak in alle staten.

Ik heb het volgens mij sowieso, ook als ik doorslik zeg maar. Of kan dat niet, of misschien is het minder. Ik heb het even opgezocht, het word dan inderdaad minder, maar een beetje zul je er last van houden.
Ook door het stoppen met roken wil je natuurlijk graag veel doen, ik ken dat wel.

Hopelijk gaat het snel beter..

Beertje

@twijfelaar: heerlijk die herkenning! (niet echt leuk maar ja).

Beertje

Hoi hoi,

Nou het sporten lijkt te werken! Begin steeds meer aan te kunnen!
Vanochtend naar de sportschool geweest: 2 km geroeid, rondje krachttraining, buikspierplezier (10 min les), 13 minuten gefietst. Thuis de afwas gedaan. Boodschappen gedaan, bril opgehaald in de stad en wat geklust in de tuin. 
Ben nu dan ook wel moe hoor, maar ik weet dat ik er weer van herstel! Lig nu wel al meer dan 2 uur op de bank, maar ik merk echt verbetering!

Wat ik verder nu nog gebruik is chlorella, 3 x 6 tabletten per dag, vitamine c, en sole (ff googelen is erg interessant!)
Ik drink veeeel kruidenthee oa guaranay (= lapacho met yerba mate) en munt en brandnetelthee

Ik sport nu ongeveer 3 x in de week. En ga morgen beginnen met mijn offici?le eerste werkdag. 3 uurtjes om te beginnen en dan zaterdag weer.

De leegte van het niet-roken is er nog steeds wel, maar ik hou vol!
Ben vandaag 6 weken gestopt!
Ik heb echt het idee dat ik aan het veranderen ben, zeg maar 180 graden omgedraaid!
Eerst: roken, drinken, veel te hard werken, niet sporten
Nu: gestopt met roken, alcohol heb ik geen trek meer in (heeel raar), soms wel een glaasje champagne, ik werk voor niemand meer te hard, en ik sport nu!
Ik denk in mijn geval dat het ook wel nodig was en om ziek te worden en om 180 graden te draaien!
Maar ik ben er blij mee en hoop dat deze trend zich voortzet in een positieve spiraal omhoog!

Liefs

lied89

Wat fijn dat je echt vooruitgang merkt! Ik hoop dat het zich inderdaad zo voort zet voor je.
Je sport best vaak zeg. Sport schiet er bij mij helaas vaak in. Wat ik jammer vind want merk dan ook zeker altijd wel verschil.
Je bent goed bezig zeg! Succes morgen op je officiele eerste werkdag! Doe rustig aan!

Wies

@Beertje
Wat goed van je Beertje dat je zo'n omslag gemaakt hebt. Dat is altijd positief natuurlijk. Soms wordt je gedwongen om je levensstijl te veranderen. Heerlijk als je daar dan ook zoveel resultaat van hebt. Zelfs als het resultaat uit zou blijven is het nog super dat je zo goed voor jezelf zorgt.

Acceptatie ....
Wordt eigenlijk steeds moeilijker. In het begin denk je dat je snel weer opknapt en als er dan na een aantal maanden geen vooruitgang meer komt of soms terugvallen dan wordt het een stuk lastiger om te accepteren dat je niet veel meer kunt.

Ik had eindelijk weer eens een goede week achter de rug. Dat bekent niet dat ik me weer de oude voelde maar ik kon net iets meer dan daarvoor. Verder lopen, iets meer doen en ik voelde me beter. Omdat ik dit wilde voortzetten ben ik gisteren mijn grens overgegaan door een hele ochtend te doen alsof er niets met me aan de hand was. Gewoon afgewassen, een was gedraaid en opgehangen en meteen daarna een half uur gewandeld. Iets waar ik  normaal een hele dag over doe. Nu ben ik zo moe dat ik net zelfs al weer heb geslapen. Iets wat ik al een paar maanden niet meer probeer te doen. Mijn hele lichaam lijkt van watten gemaakt te zijn, vooral mijn hoofd. Gisterenmiddag liep ik rond met een hoofd als een tomaat en ik ben dan ook vroeg naar bed gegaan maar werd helaas niet uitgerust wakker. Moeilijk. Ik ben bijna blij dat ik naar een psycholoog ga. Het begon niet als iets psychisch maar als het nog veel langer wordt wordt het dat misschien wel. Fijn dat ik er met iemand over kan praten want de meeste mensen begrijpen het toch niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet.
Ik ga er zo toch maar even uit, wie weet knap ik van wat frisse lucht op.
Vandaar snap ik eigenlijk nog steeds niet helemaal het advies om over je grens heen te gaan. Bij mij werkt het zo averechts. Iedereen is ook weer anders natuurlijk. Er bestaat denk ik geen algemeen advies voor vermoeidheidsklachten.

Heel toevallig heb ik vorige jaar in de zomer een kookboek gekocht tegen Candida en ME/CVS. Eigenlijk omdat ik de recepten erg interessant vond. Nou ja, wat is toeval. Ik denk niet dat ik ME of CVS heb maar ik zal het toch maar eens lezen als het lukt. Het heet overigens: Vechten met gerechten tegen Candida en ME van Titi Koolsbergen & Janneke Vreugdenhil.

groetjes

Beertje

@wies: over je grens heengaan dat werkte voor mij eerst ook niet hoor! Toen was het virus waarschijnlijk nog actief. Nu merk ik dat ik wel moe ben wanneer ik over mijn grens heen ga, maar ik herstel er sneller van. Ik moet ook nog maar zien of ik ooit nog 38 uur kan gaan werken, maar er zit schot in de zaak!

Liefs

Wies

Heerlijk toch. Als die bal maar weer aan het rollen is blijft hij misschien wel rollen. Ik hoop het echt voor je!

Beertje

Hoi hoi,

Nu net 3 uurtjes gewerkt en ik ben kapot! Maar ja.
Ik hoop dat ik dan weer snel ervan herstel.
Donderdag en zaterdag ook 3 uurtjes.  Zo is het om de dag en kan ik een beetje bijkomen.
Ik hoop ook echt dat het goed gaat.

Liefs

Floor

Hoi Beertje

Best al wel veel in ??n keer. Ik hoop ook echt voor je dat het gaat werken. Ik hoop volgende week ook weer wat te werken, maar zal starten met twee keer ??n uur. Vorige keren ook met drie begonnen en ging uiteindelijk niet, maar het is natuurlijk moeilijk om de situaties met elkaar te vergelijken. Jij bent ook al aan het sporten. Echt goed man!!

Succes!!

Beertje

Hoi hoi!

Nou deze werk in totaal 6 uur gewerkt, het is niet veel maar toch iets.
Wel elke keer heel erg moe maar herstel er nog steeds redelijk snel van.
Door de adrenaline merk ik niet wanneer ik de grens over ga (geen rood lint ofzo? ???).
Dus dat is weer niet handig, dan denk ik na werk, oh ik ga nog even dit doen en dat doen en dan kom ik thuis en ga ik uiteindelijk op de bank zitten. En dan stort ik helemaal in.
Maar de volgende dag is het weer over!

Vanochtend bodypump gedaan! Dat was heel erg leuk! Met gewichten. Ik denk wel dat is morgen enorme spierpijn heb, maar ja.
Wat wel raar is, werk vindt ik zwaarder dan sport. Alsof mijn geest nog niet weet dat het goed is, want ik heb er wel veel zin in. Een tik gekregen door mijn vorige werk waarschijnlijk en even wennen.

Het is vandaag een jaar geleden dat ik de diagnose pfeiffer kreeg. Vanaf nu niet meer ziek maar aan het beter worden!  :)
Ik heb wel het idee dat het de goede kant op gaat!

Liefs