Bij mij een beetje hetzelfde als beetje, ergens denk ik ook dat ik pfeiffer heb gekregen door mezelf constant weg te cijferen voor anderen (familie, baas, ....) en nu ik de ziekte heb ben ik dag in dag uit bezig met meer "lief te zijn voor mezelf", "mezelf meer graag te zien", ik denk dat je pfeiffer ook ergens krijgt door niet goed genoeg te ontspannen, dingen niet genoeg te kunnen loslaten.
met mij ging t beter na verschillende baxters maar vorige week een ferme terugslag.... als ik naga wat de reden is, moet ik niet ver zoeken: metekindje lag op spoed, ik heb me ge?rgerd in me beste vriendin die blijkbaar toch niet de gedroomde getuige is voor mijn huwelijk en op de koop toe was er een familievete ontstaan bij mijn toekomstige. Al die dingen heb ik me heel hard aangetrokken met als gevolg: paar dagen weer in de zetel doorbrengen en niets maar dan ook niets kunnen doen. Mijn vriend zegt ook "ik trek me dat allemaal zo hard niet aan, je moet het bekijken, reageren en dan onmiddellijk loslaten" (en zo gaat hij ook met problemen om waardoor hij heel goed kan relativeren en erge ziektes heeft doorworsteld, zoals tumor). Ik kijk echt naar hem op, maar ikzelf: nee ik pieker daar dan hele dagen over en kan t niet loslaten met alle gevolgen van dien.
Dus ik denk, mede-lijders, dat we allemaal ook een beetje aan onszelf moeten werken willen we kunnen genezen (ale, als jullie je hierin herkennen natuurlijk), maar ik las dat Beertje dat precies ook een beetje heeft en misschien anderen ook.....
Groetjes, Vero