Ziekte van Pfeiffer?

Gestart door Britt1702, 28 september, 2011, 18:15:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Britt1702

Ik voelde me al een tijdje niet helemaal fit en lekker en had 3 weken geleden een opgezette lymfeklier aan de rechterkant, waar ik wel een beetje last van had en kreeg last van mn kaak ook aan de rechterkant. Ik bleef er last van houden en mijn kaak begon ook wat op te zwellen en ik had last van mijn oor. Vorige week maandag ben ik dan ook naar de dokter geweest en hij zei dat het waarschijnlijk een infectie was dus ik kreeg antibiotica. Ik kreeg steeds meer last van mijn oor en dat werd uiteindelijk een oorontsteking waar ik twee dagen last van heb gehad. Na 2 dagen antibiotica kreeg ik ook onwijze keelpijn, ik kon bijna niet slikken dus heb dan ook de hele dag aan de thee met honing gezeten. Na 4 dagen ging het wel wat beter en werd mijn lymfeklier minder dik en deed minder pijn en trok mijn oor- en keelpijn weg. En de hele week werd ik zwetend wakker. Nu, 1 week later ga ik weer gewoon naar school en voel ik me wel een stuk beter maar ben wel erg moe en mijn lymfeklier is nog steeds niet de normale grootte. Kan het zijn dat dit de Ziekte van Pfeiffer is?

Peetje

Keelpijn, opgezette lymfeklieren en (extreme) vermoeidheid zijn symptomen van de ziekte van Pfeiffer. Er is echter maar 1 manier om het zeker te weten en dat is bloed laten prikken. Nog een keer naar de huisarts gaan dus. :)

twijfelaar

En laat je keelamandelen nakijken, die kunnen ook voor oorpijn zorgen.

Veel sterkte!

Britt1702

Thanks voor de reacties! Ik heb een afspraak maandag om half 9.
Dud ik zal alles nog ffies goed na laten kijken, ben benieuwd..

Britt1702

Zo, vanochtend naar de dokter geweest en die heeft alles nagekeken. Bloeddruk, longen, keel, oren, ademhaling en klieren, alles was gelukkig goed. Ik moest me laten testen op CMV, kattenkrabziekte en de ziekte van Pfeiffer. Volgende week maandag heb ik de uitslag!

maaike

Ben benieuwd. Goet dat ie ook op CMV laat testen, dat wordt wel eens vergeten.

Britt1702

Zo hehe, ik heb de uitslag. Het blijkt dus dat ik ong. 3 maanden geleden de ziekte van pfeiffer en het broertje er van (cmv waarschijnlijk) heb gekregen. Het is nu niet-actief, maar ik zit waarschijnlijk in de nasleep want het was nog wel in mn bloed te zien maar ik heb er al anti-stoffen voor aangemaakt. Ik heb 3 maanden geleden nergens last van gehad dus ben ook nog gewoon volop uit geweest, alleen aan het einde van de zomervakantie was ik een wel redelijk moe en had ik last van buik- en hoofdpijn. Gelukkig voel ik me nu al een stukje beter, als het nu niet-actief is kan het dan wel weer actief in mn bloed worden?

verotje

Britt, ook al is het "niet meer actief", zou ik toch ZEKER rusten, want ook al voel je je "goed", achteraf krijg je de weerslag, net als ik en vele andere mensen hier. 

Britt1702

Dankuwel voor u reactie Verotje. Ik heb toen inderdaad nergens last van gehad, maar zit nu waarschijnlijk in de nasleep (nog redelijk moe, opgezette lymfeklier, last van oren). Moest gister voor school golfsurfen dus hoest nu de longen uit mn lijf, mn weerstand is denk ik nog erg laag. Ik denk dat ik de komende week maar even wat rustiger aan ga doen.

Peetje

Pfeiffer slaat toe als je weerstand laag is, dus dan ben je ook vatbaar voor bijvoorbeeld een verkoudheid of griep.
Dat het virus niet meer actief is, wil niet zeggen dat je geen klachten meer hebt. Dat je lymfeklier is opgezet, geeft al aan dat je lichaam nog ergens tegen aan het vechten is. Toch nog maar rustig aan doen dus. :)

Beterschap!