kun je genezen van klierkoorts?

Gestart door verotje, 19 september, 2011, 17:55:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

verotje

He hallo allemaal, ben nieuw op t forum, tis nog wat zoeken 

In maart 2010 heb ik aanslepende keelpijn gehad en 7 maand lang elke dag koorts, niemand vond het tot ik zelf vroeg om op klierkoorts te testen en pas na de 2e x bloedprikken had "ik dit inderdaad gehad", ondertussen wel blijven werken natuurlijk omdat ze het niet vonden.  Dan ben ik 3 maand thuis geweest en erna opnieuw fulltime gaan werken in december 2010.  Aanvankelijk ging dit wel tot ik weer in de weekends moest "bijslapen" om de week aan te kunnen, maar tegen de donderdag was ik uitgeput tot en met.  Nu ben ik sinds 9 september 2011 opnieuw thuis en natuurlijk, eens je rust, kun je niets meer, ik ben van t minste totaal uitgeput, niets energie..... kun je van klierkoorts ooit genezen?   ???

Peetje

Natuurlijk kun je er van genezen. Bijna iedereen komt in zijn of haar leven in aanraking met het Pfeiffer virus, en bijna iedereen geneest ook weer. Er zijn er zelfs, die niet eens merken dat ze Pfeiffer hebben (gehad).
Misschien is het in jouw geval wel verstandig om nog eens uitgebreid bloed te laten prikken. Veel dokters zullen het ontkennen, maar je kunt meerdere malen actief Pfeiffer hebben. En dan is er natuurlijk ook nog CMV, en vele andere mogelijke oorzaken van vermoeidheid. Je kunt je huisarts ook om een verwijzing naar de internist vragen. Die onderzoeken je meestal nog wat uitgebreider.

En alvast een tip voor als het straks hopelijk weer wat beter gaat. Ga niet meteen weer fulltime werken. Bouw het langzaam op en begin desnoods met bijvoorbeeld 2 keer per week een uur, luister naar je lichaam en put jezelf niet uit.

Heel veel beterschap!

verotje

Beste Peetje,

bedankt voor je reactie.  :D Mijn bloed is uitgebreid opnieuw hertest en bleek dat ik veel antistoffen maak tegen klierkoorts, dokter zei "een opstoot van je klierkoorts", tis dus niet actueel in mijn bloed, "EBV-EBNA" was boven de 600 en zou oorzaak zijn van mijn overdreven vermoeidheid, de "broertjes" van klierkoorts (cmv etc) waren negatief.  Heb het idee dat zodra je rust, t pas echt uitbreekt. 

Mag ik vragen - Peetje, wat kun jij zoal met je klierkoorts?

Alvast bedankt,

Liefs Vero

Peetje

Helaas ben ik 1 van de weinige uitzonderingen waarbij Pfeiffer is overgegaan in CVS, oftewel het chronisch vermoeidheidssyndroom. Daardoor ben ik ook volledig arbeidsongeschikt verklaard.
Wat ik op een dag kan, verschilt een beetje per dag. Als ik iets leuks wil doen, kan ik de dagen erna gelijk een stuk minder. Maar goed, op een gemiddelde dag kan ik 1 keer lang, of 2 keer kort boodschappen doen, en ik kook ons eten. Verder doe ik wat kleine huishoudelijke klusjes, zoals de was opvouwen of een beetje opruimen. En als ik geluk heb, kan ik ook nog wat aan m'n conditie doen. De rest van de dag kijk ik een beetje tv, of lees ik. En in de middag ga ik ook nog een poosje slapen en dat kan varieren van een half uur, tot wel 2 uur, afhankelijk van wat ik die dag en/of de vorige dag heb gedaan.

verotje

Merci voor je reactie Peetje, :D

Ben toch blij voor je dat je toch nog wat taakjes kan doen, op jouw tempo.  zoals jij t beschrijft, is zoals ik ook leef.  Heb de indruk - hopelijk ben ik verkeerd - dat eens je meer dan 2 jaar sukkelt met klierkoorts, je niet echt meer de oude wordt (bij mij ook al anderhalf jaar) en dan is het precies zoals je schrijft: op een goede dag s 1 kamer stofzuigen en genieten van die momenten om dan even later niets meer te kunnen.  Kvind het wel een verademing dat er fora bestaan met mensen met hetzelfde, zo vinden we toch wat steun bij mekaar en voelen we ons niet "anders", want met het onbegrip in de medische wereld en werkwereld, wordt de ziekte alleen maar erger.

Liefs, Vero

Peetje

Met dat laatste kan ik het alleen maar volmondig eens zijn.
Zolang ik de dingen in m'n eigen tempo, en desnoods in meerdere etappes, kan doen, dan krijg ik op een dag nog best wel wat voor elkaar. Maar er is natuurlijk geen werkgever te vinden, die je een kwartier werken steeds af laat wisselen met een half uur of een uur rust.
Gelukkig vinden we hier herkenning, en kunnen we onze frustraties afreageren. ;)

maaike

Ik heb nooit echt energie, maar volgens mijn moeder ben ik eigenlijk nooit heel energiek geweest, als kind was ik ook altijd al moe. Ik heb geen Pfeiffer meer, heb er wel lang last van gehad, maar ik denk dat ik me maar ??n keer kan herinneren dat ik me echt goed en uitgerust voelde. Dat was nadat ik een week met griep thuis had gezeten en ??n dagje langer thuis bleef, voor de zekerheid. Die dag heb ik heerlijk uitgeslapen en voelde me echt goed en ik had energie. Dat is al jaren terug en was de laatste keer. Nu heb ik verder gewoon lang niet zoveel energie als sommige andere mensen (denk ik, hoop ik, want dat is lastig te vergelijken).

Maar goed, dat is niet vergelijkbaar met CVS of een actieve Pfeifferinfectie of de maanden erna, maar ik weet dus niet goed of de weinige energie die ik heb van vroeger afkomstig is of van de Pfeiffer.

verotje

Volgens mij heb je misschien minder energie door je pfeiffer Maaike, ale kweet t natuurlijk niet omdat je zegt dat je ook als kind niet zo energiek was.  Mag ik vragen Maaike, kun jij overdag redelijk veel doen? En hoe lang heb je je Pfeiffer moeten ondergaan?

Liefs, Vero  ;)

Beertje

@ Maaike,

Ik ben ook al mijn hele leven minder energiek dan andere mensen. Ben bij een bio resonantie arts geweest en die constateerde een soort defect aan mijn lever, mijn ouders hebben beide geelzucht gehad toen ze klein waren en hebben dat defect aan hun lever doorgegeven aan mij. Misschien iets voor jou om te laten onderzoeken, of navragen bij je ouders.

Groet

maaike

@Beertje: Goed idee. Ik denk zeker dat m'n lever een tik heeft gekregen, zoveel kan m'n lever nl niet hebben. Ik denk er ook aan eens acupunctuur te gaan doen. Zou fijn zijn om wel energie te hebben. Ben al wel eens naar een iriscopist geweest, die sloeg wel de spijker op z'n kop, maar wat ik daarna moest slikken hielp vervolgens niet.

@Vero: Ik kan overdag behoorlijk wat doen, het is meer dat ik me gewoon moe voel, het belemmert me vooral na het werk. Ik werk 4 dagen per week en ben blij dat ik 1 dag per week gewoon lekker thuis ben, maar het is niet zo dat ik enorm belemmerd word. Alleen het is wel irritant om me altijd moe te voelen en 's avonds nooit meer puf te hebben om iets te doen.
Ik heb Pfeiffer en kort daarna CMV gehad (toen ik 15 was) en ben drie maanden fulltime thuis geweest. Daarna ben ik weer op gaan bouwen, alleen het is al vrij lang geleden, dus ik weet niet meer precies hoe lang ik nodig heb gehad om weer normaal te functioneren, min of meer (1 jaar ofzo?). Ik ben ook van school gewisseld omdat ik destijds 1,5 uur moest reizen en ik dat niet meer redde.
Daarna op het HBO ben ik geen stages gaan doen waarbij ik veel moest reizen. Met doktersverklaring kreeg ik dat gelukkig voor elkaar, dat ik niet naar Maastricht moest terwijl ik in Rotterdam woonde. Dus eigenlijk was ik toen ook wel erg veel moe, maar kon ik wel studeren.

Het is niks in vergelijking met echt actief Pfeiffer hebben, dat moet ik er wel bij zeggen, of chronisch vermoeid te zijn, maar ik heb gewoon extreem weinig energie en dat is vervelend.