werk en inkomen

Gestart door njil, 01 september, 2011, 13:37:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

njil

Ik vroeg me af hoe jullie omgaan met een baan en inkomen etc.
Door de nasleep van pfeiffer 5 jaar geleden kan ik alleen parttime werken.
Met dit salaris kan ik net rondkomen. Maar ik kan nog geen 20euro sparen in de maand.
Wordt jouw werk ook beinvloed door de nasleep van pfeiffer? En hoe los jij dit 'probleem' op?

twijfelaar

Ik ben zelf 50 % ziek voor m'n werk, eerdaags loopt m'n contract af, als hij niet verlengd word meld ik me ziek in de ww. Kan ik echt eens bijkomen.
Ik heb een soort van gesprek erover gehad, ik weet dat ze me nodig hebben, maar om de uren naar beneden aan te passen op contract, maar daar ga ik echt niet mee akkoord, want als ik dan na een half jaar niet verlengd word, heb ik veel minder inkomen.

Heb je geen recht op een aanvullende wia? Ofzoiets?

Peetje

Ik heb het geluk gehad dat ik na 2 jaar ziekte en gezeik, volledig arbeidsongeschikt ben verklaard. Ik heb dus nog een redelijk inkomen. Bovendien woon ik samen, dus is er ook het inkomen van m'n vriend.

Hoe is het 5 jaar geleden bij jou gegaan dan? Want ook als je ziek uit dienst gaat en ziek in de ww belandt, krijg je na 2 jaar een wia-keuring. Moet je natuurlijk dan wel het ' geluk'  hebben dat je (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt verklaard wordt.

@ twijfelaar: bij ziek in de ww ben je maar tijdelijk vrijgesteld van de sollicitatieplicht. daarna moet je weer gaan solliciteren, als is het natuulijk best makkelijk om per ongleuk expres niet aangenomen te worden. (A)

twijfelaar

Oh ik dacht dat zolang je ziek bent je niet hoeft, maar het is ook niet zo dat ik dan niet wil werken, maar gewoon ff een paar weken bijkomen, lijkt me heerlijk. Maar begrijp me niet verkeerd ik wil mijn baan niet kwijt! Alleen maak ik me er op deze manier niet druk om.

Valt er ook niks op de bouwen v.a de 20 uur, of denk je dat dit echt je max blijft?


njil

Nou ik ben niet arbeidsongeschikt verklaard maar wil dat ook niet. Ik wil geen geld ontvangen waarvoor ik niets doe, ook al kan ik zelf niet meer doen dan dat ik al doe. Klinkt misschien een beetje raar.
Mijn 'ziekte' heeft ook (nog) geen label gekregen en ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar oplossingen. Ik heb het er inmiddels met mijn werkgevers overgehad en we gaan kijken of ik vanuit thuis misschien wat uurtjes in de week meer kan werken en uiteindelijk zal er dan toch een salarisverhoging aan moeten komen. Op dit moment heb ik namelijk 50euro in de maand te kort. En dat terwijl ik zoveel werk als ik kan. Het is gewoon echt klote. Ik zit aan de top van mijn kunnen. Als ik niet ziek was geworden zou dit dus ruim 40uur in de week zijn en zou ik een vet salaris hebben en toekomst mogelijkheden zoals huisdieren, kinderen, een huis, een bruiloft enz. Dit zit er nu niet in omdat mijn lijf maar op 1/3e / 1/4e functioneert in vergelijking met een gezond persoon en daardoor nooit een voldoende inkomen zou hebben om te kunnen sparen.


twijfelaar

Wat doe je voor werk als ik vragen mag??

Ik kan me goed voorstellen wat je nu zegt, dat je geen geld wilt ontvangen voor iets wat je niet doet, aan de andere kant zijn die regelingen er niet voor niks.

Groetjes

Peetje

Mee eens, die regelingen zijn er niet voor niets. Ik hou er eigenlijk ook niet van om geld te vangen waar ik niets voor doe, maar ik heb mijn gezondheid opgeofferd aan mijn werk, dus ik vind dat ik daar nu best voor gecompenseerd mag worden.

En ik heb even op de site van het UWV gezocht. Als je ziek in de WW zit, ga je na 13 weken de ziektewet in. Kijk hier: http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of-zwanger/ziektewetuitkering/index.aspx voor meer info. :)

twijfelaar

Ja die regeling zou dus op mij toegepast kunnen worden. Maar ik hoop dat ik lekker kan blijven werken!